Dagelijks verbonden met onbekend netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Edinho
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-07-2024
Sinds een aantal dagen zit ik met het volgende probleem:

Als ik mijn Pc opstart heb ik geen verbinding met internet. Ik ben dan verbonden met een onbekend netwerk. Na het opnieuw opstarten van m'n modem, router en m'n Pc heb ik dan wel weer verbinding.
Ik werk met Vista en niet draadloos.
Ik denk zelf dat het iets met m'n IP adres te maken heeft maar ik weet het niet zeker.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want het is wel erg lastig zo. :?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit is een nogal vage omschrijving van je probleem. Het zou handig zijn als je wat meer informatie zou kunnen geven over je PC/modem/netwerkkaart, netwerknaam, ip-adres. Wat voor gegevens krijg je bij het draaien van start -> run-> cmd -> 'ipconfig /all' in de situatie met het onbekende netwerk?

En wat voor gegevens krijg je als je hetzelfde doet wanneer je de boel allemaal herstart hebt?

(En even terzijde, je zegt dat je niet draadloos verbindt, maar zit er wel een draadloze kaart/dongle in je machine, of is het gewoon alleen maar bedraad?)

[ Voor 16% gewijzigd door Keypunchie op 06-04-2009 11:06 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Ik ken dit, heb het ook een paar keer gehad en volgens mij ligt het inderdaad aan je interne IP adres.

Vista zegt dan dat het een onbekend netwerk is, en schakelt alle bestandsdeling uit.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt er op alsof de router gewoon geen ip adressen uitdeeld waardoor Windows "onbekend netwerk" rapporteert. Controleer je router maar eens goed of die misschien regelmatig vast loopt.

https://discord.com/invite/tweakers

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tja, als het goed is krijg je bij de eerste keer verbinden met dat netwerk de vraag of het een thuis- of werklokatie is. Als je daar thuis opgeeft zou je hier geen last meer van moeten hebben. Wat ik eerder denk is dat je Wireless kaartje probeert te verbinden met een ander netwerk. Heb je dit probleem ook als je je draadloze kaartje helemaal uitschakelt?

Vicariously I live while the whole world dies

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vicarious schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:09:
Tja, als het goed is krijg je bij de eerste keer verbinden met dat netwerk de vraag of het een thuis- of werklokatie is. Als je daar thuis opgeeft zou je hier geen last meer van moeten hebben. Wat ik eerder denk is dat je Wireless kaartje probeert te verbinden met een ander netwerk. Heb je dit probleem ook als je je draadloze kaartje helemaal uitschakelt?
Hij zegt nergens dat hij een wireless kaart in zn machine heeft zitten.

https://discord.com/invite/tweakers

• Edinho
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-07-2024
Vreemd!

De laatste dagen doet alles het weer normaal!

[ Voor 98% gewijzigd door Edinho op 13-04-2009 11:56 ]

Pagina: 1