Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik wil dus de seagate gebruiken om Vista op te zetten, de seagate was eerst gebruikt als opslag en staat dus niet op Active. Dus bij de eerste installatie poging alleen de seagate aangesloten op SATA1, vista kon de drive niet zien, de bios wel. Dus ik probeer de drivers op te zoeken maar Vista zou het gewoon native moeten ondersteunen, even in de bios gekeken en de IDE controller stond op [Enhanced], andere mogelijkheden zijn disabled en compatible. Dus ik probeer eerst het SATA kabeltje te vervangen, geen resultaat. Daarna geprobeert het aan de praat te krijgen met IDE compatible modus, geen resultaat.

Dus ik probeer als eerst een andere HD erin te hangen, de maxtor lag nog ergens stof te vergaren dus die mocht even aantreden, de seagate toen op SATA3 gezet en de maxtor op SATA1. Vista install opstarten en warrempel!!! Install ziet de maxtor, maar niet de seagate, dus we kunnen iig vista opstarten en kan ik even gaan pielen met Disk-managment en dan Vista installeren op de seagate vanuit Vista...

Uurtje later als Peter R de Vries afgelopen is, is Vista ongeveer klaar, ik start op, zie ook de seagate staan als D: en start de installatie op vanaf de DVD, de installatie ziet dan WEER alleen disk 0 partition 1 (de maxtor dus).

Even googlen en zoeken op GoT brengt me op de SeaTools, na wat diagnoses doet de schijf het prima. Daarna even een bios update gedaan, changelogs zeggen niks over SATA2 en vista maar mobo zou beter met de 4 GB limiet om kunnen gaan, leuk meegenomen.
Ook het opnieuw formateren in Disk-Managment en het Active maken van de seagate helpt niet, Vista installer wijgert stug de seagate te zien!

Recap: bios ziet disk, vista installer niet, disk is active, geen sata drivers nodig

Hardware:
Asrock Conroe1333-DR667
Pentium 4 3.0 GHZ
4 GB DDR2 Corsair
Maxtor 9L300S0 300 GB
Seagate ST3320620AS 320 GB
NEC dvd-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Lijkt me toch een driver issue. Je zegt 'geen sata drivers nodig ', maar misschien zijn deze wel nodig. Ik weet niet of onder Vista je dezelfde optie krijgt als onder XP (Het F6 voor installatie 'third party drivers') tijdens het opstarten, anders zou ik dat eens proberen. Ik moet dit ook altijd doen, bij installatie XP dan, ik heb de drivers naar een diskette gebracht en deze zit dan ook standaard in het station standby zodra ik XP ga herinstalleren.

Neem de Seagate anders es mee naar iemand anders met een pc en kijk of die daar wel wordt herkend. Verder zou je dit topic eens kunnen lezen.

Mijn YouTube Channel