Sinds enige maanden ben ik verantwoordelijk voor een klein bedrijfsnetwerkje. Dit netwerkje omvat niet meer dan een 3 tal VOIP telefoons, printer en een 2 tal laptops die het liefst draadloos aangesloten worden.
Wij zijn een sales office van een Deens bedrijf dus we hebben op zich ook niet meer nodig.
Er is een BDSL lijn aangeschaft van XS4All met ruim voldoende bandbreedte(4096 / 1024) voor ons gebruik, met zo'n prachtige Zyxel Router.
De VOIP telefoons connecten naar een PBX in ons corporate office, dus ook daar hoef ik me gene zorgen over te maken.
Echter... De lijn lijkt stabiel te zijn, ook de metingen van XS4All / KPN wijzen dat uit, toch hebben we dagelijks de volgende twee terug komende issues:
1. Wanneer ik 's ochtends het kantoor binnen kom, moet ik de VOIP phones handmatig resetten/reconnecten, ze blijven namelijk niet 'alive'
2. Wanneer ik een groot bestand print, bijv een Powerpoint van 100+ slides, knalt de router eruit.
Ik heb al van alles geprobeerd:
1. Router laten vervangen
2. Router firmware geupgrade
3. Interval reconnection van telefoons verhoogd
4. Gezocht op internet naar vergelijkbare cases
5. VOIP telefoons zich elk uur en elke minuut zich laten aanmelden ipv elke dag
Nu heb ik best wel wat technische bagage, maar ik weet op dit moment echt neit waar ik moet beginnen met dit probleem systematisch oplossen. Hebben jullie wat tips voor mij?
Wij zijn een sales office van een Deens bedrijf dus we hebben op zich ook niet meer nodig.
Er is een BDSL lijn aangeschaft van XS4All met ruim voldoende bandbreedte(4096 / 1024) voor ons gebruik, met zo'n prachtige Zyxel Router.
De VOIP telefoons connecten naar een PBX in ons corporate office, dus ook daar hoef ik me gene zorgen over te maken.
Echter... De lijn lijkt stabiel te zijn, ook de metingen van XS4All / KPN wijzen dat uit, toch hebben we dagelijks de volgende twee terug komende issues:
1. Wanneer ik 's ochtends het kantoor binnen kom, moet ik de VOIP phones handmatig resetten/reconnecten, ze blijven namelijk niet 'alive'
2. Wanneer ik een groot bestand print, bijv een Powerpoint van 100+ slides, knalt de router eruit.
Ik heb al van alles geprobeerd:
1. Router laten vervangen
2. Router firmware geupgrade
3. Interval reconnection van telefoons verhoogd
4. Gezocht op internet naar vergelijkbare cases
5. VOIP telefoons zich elk uur en elke minuut zich laten aanmelden ipv elke dag
Nu heb ik best wel wat technische bagage, maar ik weet op dit moment echt neit waar ik moet beginnen met dit probleem systematisch oplossen. Hebben jullie wat tips voor mij?
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart