Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Profielen kopiëren?

Pagina: 1
Acties:

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37
Ik draai een PC met Vista Ultimate 64 bit. Ik kreeg van de week een BSOD met een error op pacer.sys. PC wil niet meer booten vanaf die schijf (safe mode werkt ook niet). Ik de DVD van windows erin en de repair optie gedaan, soms ziet deze wel de schijf met windows install, en soms niet.

Nu heb ik een nieuwe schijf erin gehangen en windows daarop geïnstalleerd. Ik kan de oude disk met i oude install wel bereiken, en een chkdsk heeft een fout hersteld. Nu heb ik de nieuwe schijf ontkoppeld en wil opnieuw starten > helaas pindakaas.

Op zich geen ramp, ik heb een nieuwe schijf met verse install, en kan de andere benaderen om data eraf te halen. Nu staan er op de oude windows installatie 4 profielen. Ik zou deze graag overzetten op de nieuwe installatie, iemand enig idee hoe dit te doen? Ik dacht dat de user mappen kopiëren wel zou helpen (voor bijv. FF addons en settings) maar niet dus.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
Dat ligt er dus maar net aan wat je wilt meenemen, als je je firefox profielen wilt meenemen zitten die onder program files/mozilla firefox/ en niet in de usermap, als je gebruikersbestanden zoals muziek etc. zitten daar meestal wel. Maar je zou nu voor iedere applicatie het beste kunnen kijken of je't wilt meenemen, en zo ja waar deze zijn bestanden opslaat.

• Roeligan
Het gaat mij om mijn FF addons/settings en office (outlook), vanaaf maar eens kijken.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou niet je vista user profiel meenemen. Wat je beter kan doen is een lijst van apps maken waar je de instellingen van wilt overnemen en die apart uitzoeken en uitvoeren.

Punt is namelijk dat Firefox heel anders gebackupped wordt dan Outlook.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:06
Onder XP was dit altijd wel goed te doen. Gewoon het complete profiel kopieren, de rechten aanpassen en inloggen als die gebruiker zorgde er meestal voor dat gewoon de settings weer beschikbaar waren. Hoe het onder Vista werkt heb ik eigenlijk nog geen ervaring mee.

Je zou zelfs Windows Easy Transfer kunnen proberen om daarmee te migreren. Werkt wel alleen als de versie en taal hetzelfde zijn dacht ik, dus Nederlandse Vista Ultimate naar Nederlandse Vista Ultimate.

Hail to the king baby!

• Roeligan
Ok, thx ga ik die proberen. Is een officiele versie dus dat zou geen probleem meoten zijn.

RatPack #814

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
KB van microsoft: http://windowshelp.micros...538-c9b05c22001e1033.mspx

Je kan dus gewoon het oude profiel kopiëren naar een nieuw profiel met uitzondering van de volgende bestanden;
• Ntuser.dat
• Ntuser.dat.log
• Ntuser.ini
Pagina: 1