Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Binnenkort als ons nieuwbouwhuis klaar is dan gaan we verhuizen naar Almere. Bij ons ligt er al glasvezel, maar vreemdgenoeg is er nog geen provider (KPN) actief voor onze wijk. Waarschijnlijk volgend jaar zomer kunnen ze diensten leveren.

Nu zit ik te kijken en te vergelijken tussen de totalenpakket van UPC en van KPN interactieve TV. Ik wil tv, bellen en internet.

UPC samenstelling:
Internet 10mbps, onbeperkt bellen, tv royaal met dvr kost 46,- + upc basistv pakket ong 16,- totaal dus 62,-

KPN samenstelling:
Internet 8mbps, onbeperkt bellen, interactive tv, tijdelijk eerste 3 maanden 50% korting daarna 59,95

UPC heb ik nu ook, bevalt me wel. Maar weet niet hoe KPN is, prijsverschil is te verwaarlozen, maar wellicht wel voordeel straks als KPN wel via glasvezel kunnen bieden dan ga ik wel overstappen.

Wat denken jullie? Hoe is de kwaliteit van de tv en betrouwbaarheid internet tussen de 2?

btw, er komt al een muurdoos met utp van meterkast naar woonkamer naast de coax aansluting :)

[ Voor 5% gewijzigd door 330d op 06-04-2009 07:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Betrouwbaarheid internet zal elkaar geen steek ontlopen. Verschil is vooral dat je TV bandbreedte bij IPTV van je internet afgaat en bij DVB niet. Daarnaast is de bitrate van DVB hoger en kun je HDTV krijgen.

Glasvezel in Almere en A'dam is helaas maar een schijntje van wat mensen in het Zuiden & Oosten aangeboden wordt. Hier in A'dam bieden ze 20/20 aan voor EUR 50. Dat is leuk als je de upload hard nodig hebt, maar verder is het niet zo denderend.

Oslik blyat! Oslik!

• 330d
Dus de 'normale' IPTV van KPN biedt geen HD kwaliteit? Via glasvezel toch wel?

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 15:51

B2

wa' seggie?

330d schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:22:
Dus de 'normale' IPTV van KPN biedt geen HD kwaliteit? Via glasvezel toch wel?
Via glasvezel of VDSL biedt KPN wel HD aan.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Afgezien van technische zaken weet ik wel welke van de twee ik zou kiezen, en dat is geen moeilijke keus.

Ik heb met beide te maken gehad(met name zakelijk, maar UPC ook privé), en ik kan je verzekeren dat het onverstandig is om te bouwen op KPN. Onze telefoonlijn is een half jaar te laat opgeleverd en ik hoor van meer mensen dat weken tot maanden vertraging bij KPN geen uitzondering is.

Wat betreft UPC (en Priority, de zakelijke tak) heb ik geen klachten, de levering daar is zowel zakelijk (waarbij er nog een aardig aantal meters gegraven moest worden) als privé alles zeer netjes verlopen.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
UPC qua tv (HDtv) duidelijk de betere op dit moment. De kabelaars hebben een hogere bitrate (8Mbps) voor de gangbare zenders en meer zenderaanbod (ook BBC 1-4). KPN Interactieve tv heeft zo'n 4 Mbps voor zijn zenders. Aan digitale tv met/zonder recorder hangt bij UPC wel prijskaartje. Het pakket wat je noemt is betere optie. Wij houden voorlopig analoge tv UPC aan en Alice (20MB down/1MB up, onbeperkt gratis vast-vast bel, maand abo) ik had voorheen digitale tv UPC prima maar gebruikte te weinig. Heb zelf nog analoge harddisk recorder staan (Pioneer) werkt prima met kabel.

Nu dus deze kosten;

analoge UPC tv 16.70 (in ons geval korting gemeente maakt 12.40 p/mnd)
internet + bel Alice - 29.90 p/mnd

in ons geval: 42.30 p/mnd
normaal gesproken: 46.60 p/mnd

We hebben nu alleen geen digitale tv zenders en geen extra zender pakket of 'uitzending gemist.
Kijken uitzendinggemist via pc op tv gratis (wel lagere kwaliteit) of nemen op met onze recorder.
B2 schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:26:
[...]

Via glasvezel of VDSL biedt KPN wel HD aan.
Waar en welke zenders dan? Tot op heden moet je schotel of kabel hebben om behoorlijk HD te kijken voor zover er uberhaupt wat aanbod is.

[ Voor 18% gewijzigd door funrider op 06-04-2009 14:40 ]

• 330d
Hm... is ook wel zo. Ik heb nu Tele2 20Mbit (25,- pm) met slechts 450meter afstand van de centrale. Ik weet nog niet waar de centrale komt bij ons in nieuwe wijk. Even snel gekeken, kon ik enkel KPN en XS4all kiezen voor adsl.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben ook vanuit UPC toen voor 4 jaar overgestapt naar ADSL, maar sinds de 20Mbit e.d. ben ik sinds 2 maanden weer terug naar UPC Internet / telefonie / Tv en ik ben eindelijk weer blij dat ik ook daadwerkelijk die 10Mbit haalt, ipv de 6Mbit die ik kreeg op ADSL.

Ik betaal ook 62 euro aan UPC, Telefonie, 10Mbit, en DVR-Royaal.

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 20:46
Waarom niet ADSL met NLS voor ongeveer 20 euro per maand, en dan digitenne of schotel?
En telefoon Budgetphone i.c.m. Voipcheap.

Bespaard je een hoop geld.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goedkoopste optie is zonder meer een budget DSL+bellen abo (Telfort oid) + digitenne. De vraag is alleen of dat aan je kwaliteitseisen voldoet. Bellen is bellen, internet is afgezien van de snelheid die je haalt ook niet spannend wat dat betreft, maar bij televisie zie je het verschil duidelijk, digitenne geeft verreweg slechtste (en minst stabiele) kwaliteit.

Als je echt wilt bezuinigen is het allicht beter om stil te staan bij de noodzaak voor losse telefonie en TV. Idd gewoon VoIP over je internetlijn doen en je video downloaden.

* dion_b heeft ook alleen analoge TV omdat dat nodig is voor (120Mbit/s) kabelinternet

Maar qua gemak zit je in een heel andere categorie. Als je vrouw en kinderen hebt: niet doen :z

Oslik blyat! Oslik!

• 330d
Nou ja, echt bezuinigen ook niet echt. Digitale tv hoeft voor mij voorlopig nog niet echt. Pas als ik een nieuwe LCD tv heb gekocht dan misschien wel. UPC toch 3 halen 2 betalen, adsl zoals ik net zei nog beperkt (net even snel gekeken, Telfort en Online zijn bijgekomen). Telnr kan je bij overstappen provider zonder problemen meenemen? Ik richt me wel op glasvezel dus ga sowiezo straks overstappen, dan wil ik geen gezeik met nieuwe nummer ofzo.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nummerportering voor vaste telefonie is bij wet geregeld, ook daar maakt het niet uit voor welke provider je kiest. Mbt glasvezel, laat je niet verleiden door leuke verkooppraatjes maar kijk gewoon naar objectief wat je eisen zijn en wat ze bieden. "Glasvezel is de toekomst" kan iedereen roepen, maar je kunt altijd tzt als ze daadwerkelijk een beter aanbod hebben overstappen. Nu gewoon doen wat voor jouw eisen het beste is.

Voor TV zijn kabel en satelliet vooralsnog onovertroffen, met glasvezelopties duidelijk tweede plaats en IPTV en digitenne aan de onderkant van de markt. Voor telefonie maakt het geen ruk uit, voor downloadsnelheden is kabel het snelst, glasvezel 2e plaats en ADSL een budget optie, voor upload ben je bij glasvezel het beste uit, gevolgd door kabel met ook hier ADSL als budgetkeuze.

Oslik blyat! Oslik!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben zelf kort geleden verhuisd naar een nieuwbouw appartement, nou weet ik niet of mijn situatie gangbaar is maar ik kon in eerste instantie geen Adsl aanvragen omdat het isra punt niet geregistreerd stond.
Lang verhaal kort maken, inmiddels 2 a 3 maanden verder en nog geen werkende verbinding, inmiddels wel een kpn aansluiting met belbudget abo en tele2 aangevraagd.

Vriend van me woont in dezelfde straat en heeft UPC genomen, 1 a 2 weken max en hij had de modem en een verbinding.

Dat is mijn ervaring iig

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nieuwbouw is bij alle providers ellendig omdat de boel eerst technisch aangesloten moet worden en daarna ook nog administratief goed verwerkt moet worden. Bij nieuwbouw+haast is het vooral zaak om te kijken wie de zaken het eerst op orde heeft en daarmee in zee gaan. In jouw voorbeeld was dat duidelijk UPC, een andere keer kan het KPN zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1