Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Nieuws bladerbaar per dag / kalender

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Lieve Devvers,

Jaar en dag lees ik Tweakers en beschouw het als een zeer waardevolle bron van informatie en de website werkt erg puik. Mijn complimenten!

In mijn studententijd had ik de mogenlijkheid om door de dag heen de website te bezoeken en kon ik altijd wel uit de voeten komen met links naar artiekelen zichtbaar op de frontpage. Nu ik tot de werkmoot behoor gaat dit niet meer en kan ik alleen op gepaste tijden een bezoekje brengen.

Daardoor moet ik soms via andere wegen de nieuwsartiekelen bewandelen dan wat direct op de frontpage zichtbaar is. Momenteel gebruik ik de overzichten per dag, waarschijnlijk voor jullie beter bekend onder de /nieuws/list/xxx URL.

Nu wandel ik liever niet het verleden in, omdat dit verwarrend kan lezen aangezien je soms vervolgen op eerder gebeurde zaken leest, en blader ik dus eerst terug naar de dag waar ik geweest was, en lees vanuit daar verder. Dat doe ik door de list pagina op te vragen met de links op de frontpage naar de afgelopen dagen, dan onderaan op de link te klikken om een dag terug te gaan. De (lange) pagina laden, weer naar onder gaan, en op de link klikken, net zo lang totdat ik op de juiste dag aan kom.

Zoals je merkt is het een hoop gedoe. Sterker nog, als ik op vakantie ga, en pas 2 weekjes later tijd heb om een bezoekje te brengen aan Tweakers, dan is dit een heel gedoe. Vooral als je dit een paar keer moet doen, omdat ik nieuws van 2 weken niet eventjes snel kan doorlezen.

Nu kan ik het over het hoofd hebben gezien, maar wat ik dus mis, en graag wil verzoeken als een nieuwe feature, is de mogelijkheid om door een overzicht per dag/week/maand naar een bepaalde dag te bladeren. Een soort van kalender dus, vanwaar je naar de juiste dag kan navigeren.

Buiten mijn persoonlijk gebruik, lijkt mij deze functie ook zinvol voor het archief. Soms wil je bijvoorbeeld naar een bepaalde dag in het verleden bladeren, aangezien toen die bepaalde gebeurtenis was, en vanuit daar zoeken.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wat je nu kunt doen is de unix timestamp nemen van de dag die je wilt lezen, bijvoorbeeld 1 april.
Dat is "1238536800" en dat plak je achter de url:
http://tweakers.net/nieuws/list/ zodat je http://tweakers.net/nieuws/list/1238536800 krijgt :P

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maar is het niet handig om een soort JS calendertje a-la-Crisp-style (zie de GoT-Search) te implementeren waarmee je makkelijker kan zoeken? Niet iedereen kent de unix-timestamp ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

nog mooier is imo om nieuws/yyyy/mm/dd te ondersteunen in de url :)

Intentionally left blank

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat zou inderdaad wel mooi zijn, maar dan wel inclusief dropdowns/linkjes op http://tweakers.net/archieven/ :)