Asus P5W DH deluxe geschikt voor Core 2 Quad?

Pagina: 1
Acties:

• Raimo73
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Hallo mede tweakers,

Ik heb het volgende: Ik wil een andere processor maar vraag mij af wat ik het beste kan doen.
Ik ben al aan het snuffelen geweest en ik kom op de asus site het volgende tegen.
Na een bios update zou ik op mijn P5W DH Deluxe een Quad 2 Core moeten kunnen gebruiken.

Hier komt dus de vraag over: Is mijn mobo dan echt voor Q2C geschikt of maakt de update mijn mobo alleen maar compatible.
Is het de moeite om nog een Q9xxx processor aan te schaffen of kan ik beter door sparen voor een geheel nieuw systeem met bij voorbeeld een Intel core i7?

Nu heb ik dus een P5W DH deluxe met een Core 2 Duo 6600 2.4Ghz

Ik hoor graag jullie ideeën hierover

[ Voor 5% gewijzigd door Raimo73 op 06-04-2009 01:07 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Raimo73 schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:04:
Hier komt dus de vraag over: Is mijn mobo dan echt voor Q2C geschikt of maakt de update mijn mobo alleen maar compatible.
Wat bedoel je hiermee :?

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Zo goed als alle Core 2 Quad processoren werken middels de nieuwste BIOS. Waar zo "moeilijk" over gedaan wordt is dat processoren met een 1333 MHz FSB niet officieel door de chipset ondersteund worden, dus eigenlijk als een soort van overclock wordt gezien.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 11:16
Om even terug te komen op je i7 vraag, die zijn nu nog erg duur, afhankelijk van je budget zou ik dan sneller gaan voor een upgrade als het echt nodig is, maar zolang alles soepel draait kun je misschien beter wat geld uitsparen dan dan over een half jaartje een echt goed i7 systeem kopen.

Verwijderd

Van de website van de fabrikant:
LGA775-socket voor Intel® Pentium 4/Celeron CPU
Ondersteuning Intel Pentium® processor Extreme Edition & Intel Pentium® D-processor
Ondersteuning Intel 65nm, Core 2 Duo en Core 2 Extreme
Ondersteuning Intel volgende-generatie Multi-Core CPU
Compatibel met Intel 05B/ 05A- en 04B/04A-processoren
Intel EM64T en Hyper-Threading technologie gereed
* Gelieve te updaten naar nieuwste BIOS voor ondersteuning van Intel Quad-core CPU
Er staat dus inderdaad dat nieuwere quadcores gaan werken, maar dat je dus een BIOS update moet doen. Wat is dan eigenlijk je vraag?

En of het de moeite is om door te sparen voor een Core i7 of gewoon een Q9xxx nemen is lastig te zeggen. Wat wil je er mee doen, hoe goed gaat dat nu en wat is je budget?

• Raimo73
Wat it ik bedoel is dat de P5W DH deluxe uit kwam in een periode dat de Core 2 Quad nog niet bestond en er alleen nog maar dual core's bestonden.(voor de consument dan)
Dus dat het mobo voor dual core is uitgelegd. En de vraag is dus is het geschikt voor quad core zo dat deze volledig tot z'n recht komt of dat deze alleen maar werkt met het mobo.

Hoop dat de vraagstelling zo duidelijker is.

Verwijderd

Raimo73 schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:37:
Wat it ik bedoel is dat de P5W DH deluxe uit kwam in een periode dat de Core 2 Quad nog niet bestond en er alleen nog maar dual core's bestonden.(voor de consument dan)
Dus dat het mobo voor dual core is uitgelegd. En de vraag is dus is het geschikt voor quad core zo dat deze volledig tot z'n recht komt of dat deze alleen maar werkt met het mobo.

Hoop dat de vraagstelling zo duidelijker is.
Er is geen verschil. Als een quadcore werkt, dan komt deze volledig tot z'n recht. Dan heb je namelijk 4 cores ter beschikking. Als je geen 4 cores ter beschikking hebt, werkt het dus niet.

• Raimo73
Thnx voor alle reply's en info.

Heb toch maar het besluit genomen om tegen het eind van het jaar nog eens te kijken wat de i7 core's doen en dan een nieuw systeem aan te schaffen.

[ Voor 71% gewijzigd door Raimo73 op 13-04-2009 01:48 ]

Pagina: 1