L4D Geluid kraakt, echo, ...

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
De hoofdrolspelers: Q6600, 8800GT, 8GB DDR2, X-Fi Platinum, Vista Ultimate x64 (legaal), L4D (legaal).

Probleem: grafisch alles perfect op hoogste settings, geen crashes, speelbaarheid perfect, maar met het geluid gaat vanalles mis: sound effects vallen geregeld weg, stemmen stotteren ("stuttering"), geknars ("popping"), zware compressie op de klank, geregeld gewone noise (zoals de corruptje liedjes die indertijd op Napster gezet werden door de muziekindustrie, voor wie indertijd online was...) en af en toe werkt alles enkele seconden normaal.

Geprobeerd: nVidia drivers gedowngrade naar 178.x ipv 180.x; multiprocessor feature uitgeschakeld.

Niet geprobeerd: andere sound driver wegens onbestaande (zie de vele threads over de brakke drivers van Creative).

Niet onbelangrijk: het is nu te laat om HL2 te downloaden via Steam en nog eens te proberen, maar het zou me niet verwonderen dat hetzelfde probleem zich daar zou stellen. En in Portal. Ik heb enkele jaren terug hetzelfde probleem gehad met andere hardware, maar eveneens bij Valve-software. Mij maak je dus niet wijs dat de schuld bij nVidia of Creative alleen ligt. Er moet toch iets met die engine zijn...

Hoe dan ook: als iemand nog andere mogelijkheden ziet, laat het gerust weten. Ik kijk er naar uit om mijn shotgun eens te horen terwijl ik een zombie neerknal. :(

Last minute: er is ook nog een console command mat_que_mode 0 dat bij sommigen werkt. Dat probeer ik morgen eens en ik laat wat weten voor eventuele andere Tweakers met hetzelfde probleem.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Onboard Sound al eens geprobeerd?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
Zou ik inderdaad mee beginnen, verder misschien even kijken bij de sound settings bij L4D?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Zucht, dit is om gek te worden. Ik heb alle mogelijk gerelateerde console commands gebruikt, alle nVidia driver geprobeerd tussen de 178 en de nieuwste beta; ik heb de PCI latency op alle mogelijke settings gezet en het probleem blijft bestaan in alle Source-based spellen. Ik vind veel mensen met exact hetzelfde probleem, maar slechts een fractie met een oplossing. Die oplossingen waren al het voorgaande. Creative, nVidia en Valve steken de schuld op elkaar zodat er geen enkele oplossing is behalve naar onboard sound over te schakelen. Pfff. :(