• Shal-Ziar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:37
Ik heb nu een maand nieuw geheugen voor mijn p5e moederbord van asus. Heeft fijn gewerkt sinds aanschaf in 2007, ik heb echter nu een probleem.
Het nieuwe geheugen lijkt voor BSOD's te zorgen, ik heb het voltage zoals al op 2.1v gezet, zoals de fabrikant voorschrijft (2*2gb 1066 Corsair dominator geheugen).
Maar op onvaste momenten krijg ik toch BSOD's
Ik heb ook de bios teruggeflashed naar versie 603 oid(beta versie), had hiervoor 902 oid en daarvoor 1202oid, maar hier kreeg ik ook crashes

Kan iemand mij helpen?
Ik heb wel gelezen dat meer mensen met een p5e dit probleem hebben, maar misschien kan iemand me hier het licht tonen.

Btw, specs zijn
q6600 @ 3ghz
Corsair Dominator 2*2gb 1066 geheugen
asus p5e mobo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ben je al eens begonnen met memtest? Wellicht is het geheugen gewoon brak.

• Shal-Ziar
Ja, ik heb al een memtest serie gedaan, heb ook orthos stress test gedaan, deze gaf zo af en toe een error dat expected length 0.4 was maar er 0.5 uit kwam

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe lang heb je die memtest laten draaien? En was deze helemaal error vrij?

• Shal-Ziar
Ik ga morgen de memtest de hele dag laten draaien had de laatste keer maar 1 test gedaan (weet ik is te kort)deze kwam hij probleemloos door, maar ik denk dat het niet het mem is, omdat er meer mensen met hetzelfde probleem rondlopen.
Dus er even vanuit gaande dat mijn mem niet dood is, wat zou ik dan moeten doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Shal-Ziar op 05-04-2009 23:31 ]

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Als je mem niet dood is en verschillende BIOS'en het probleem geven zou ik naar memory timings gaan kijken of alles wel juist ingesteld staat.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Er staan wel Corsair dimmen op de QVL, maar staan die jij gebruikt daar ook bij? Sommige Asusborden zijn namelijk best kieskeurig met betrekking tot het geheugen.

• Shal-Ziar
De timings moeten 5-5-5-15 zijn, dit staat standaard ingesteld(auto), en dit heb ik zelfs handmatig zo gezet.

Ja, ik ben bang dat dat best de oorzaak zou kunnen zijn, ik had hiervoor echter ook geheugen wat er niet op stond (geill 2*2gb 4-4-4-12 geheugen) en dit werkte prima.

Maar idd, dat zou een probleem kunnen vormen, maar de QVL is wel wat aan de oude kant.

[ Voor 54% gewijzigd door Shal-Ziar op 05-04-2009 23:42 ]

• Shal-Ziar
Ik heb nu memtest gedraaid, krijgt in 6 passes 500+ memory errors allemaal in test 8

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Destroyer1991 schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:11:
Ik heb nu memtest gedraaid, krijgt in 6 passes 500+ memory errors allemaal in test 8
Dan is het spul of incompatible (testen in ander bord) of gewoonweg defect (vervang het eens door ander mem).

• Shal-Ziar
Ik heb nog een paar keer getest op ddr 800 2 pases zonder errors, het zit hem in de compatibiliteit van de P5e met ddr 1066 geheugen, ik retour het geheugen naar alternate, hopelijk zijn ze bereid het te ruilen tegen geheugen van geil met 4-4-4-12 timings (tenzij iemand nog ervaring heeft met een goed 4gb setje?)

Heb gekozen voor Corsair 800 geheugen met 4-4-4-12 timings (had niet zoveel zin om weer exact hetzelfde setje te nemen als voor dit fiasco).

[ Voor 18% gewijzigd door Shal-Ziar op 06-04-2009 17:50 ]

• Shal-Ziar
Heb alles nu soepel daaiend op ddr 800 5-5-15
Pagina: 1