IPadressen HCCnetters geblokkeerd door windows live

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij als HCCnetter is alle msn.com, live.nl en hotmail.com aan mailadressen onbereikbaar al 2 weken.
Als coordinator van een jeugdschaakvereniging heb ik veel mailcontacten met kinderen en ouders (uitnodigen voor toernooien vervoer regelen, vragen beantwoorden etc etc) Velen hebben een nu onbereikbaar geworden mailadres. Nog meer gelukkig wel overigens.
Van HCCnet moet ik braaf wachten, hun bericht op de homepage lijkt op verregaande machteloosheid, maar ze leggen niet veel uit, of heeft HCCnet boter op het hoofd en veroorzaakt het zelf mede Spam? In ieder geval worden de HCCnet-leden niet erg serieus genomen met deze schaarse berichtgeving ?
Windows live is niet aanspreekbaar (ik heb een account) maar op feedback wordt gewoon niet gereageerd door windows live. Moet er niet eens actie tegen windows live worden opgenomen (melden aan Kassa, Radar?) Las ergens dat je vliegtickets beter niet via hotmail kunt bestellen, nou dat mag dan wel eens wijd publiekelijk worden gemaakt. Moet ik mijn jeugdleden adviseren over te stappen op minimaal gmail?
Kortom zowel HCCnet (wellicht ook Xs4all, de eigenlijke provicer voor HCCnet?) als windows live zijn niet bepaald klantvriendelijk te noemen. Reclame is het zeker niet.
Iedere HCCnetter kan al weken vragen van hotmail-contacten niet beantwoorden. Dus alle HCCnetters verworden buiten hun schuld zo langzaam aan tot onbeleefde niet reagerende personen in de ogen van hun contacten.
Wie weet nog mailadressen waarnaar je kunt mailen om druk op dit probleem te zetten? Als we dat niet als gebruikers doen vrees ik dat het oplossen van dit probleem zo traag als stroop zal verlopen.
Wie weet wat er eigenlijk aan de hand is? Want wachten op goede berichtgeving gaat lang duren vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zoals ik het nu lees (tip: lege regels tussen je verhaal) heeft HCCnet gewoon boter op z'n hoofd en staat Windows Live in zijn recht. Als er inderdaad grote hoeveelheden spam-mails zijn verstuurd vanaf ip-adressen van HCCnet, dan is het imo niet meer dan logisch dat Windows Live deze ip-adressen weert voor korte of langere tijd.

Windows Live zal sowieso waarschijnlijk geen uitspraken doen tegen individuele gebruikers, aangezien zij zaken doen met HCCnet en niet met de individuele gebruikers. Dat is overigens zo met ieder zakelijk geschil.

Dat van die vliegtickets heb ik nog nooit gehoord en ik zou daar wel graag de motivatie van willen zien.

Misschien is het verstandig dit aan de Consumtenautoriteit (lees: Consuwijzer) te melden, als je dat graag ergens zou willen melden.

Echter jij hebt vooral een probleem doordat jij overkomt als de niet-reagerende persoon. Volgens mij is daar de oplossing niet zo moelijk voor (zolang het probleem met HCCnet loopt). Je maakt gewoon een gmail-account aan met als antwoordadres je HCCnet-adres en vervolgens mail je de personen hierop terug. Het is niet ideaal, maar je zal een afweging moeten maken wat je belangrijker acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
Vermoedelijk is de smtp server van hccnet geblokkeerd.

Aangezien je het over een vereniging hebt, neem ik aan dat ze ook een eigen domeinnaam hebben. Je kan je hostingprovider eens benaderen of hun ook een mogelijkheid hebben om hun smtp te gebruiken, ipv die van hccnet. Grote kans dat je dan wel kunt mailen naar @live/hotmail/msn enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
Ik heb het vorige week opgelost door de smtp van XS4ALL te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Cadezo schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:07:
Zoals ik het nu lees (tip: lege regels tussen je verhaal) heeft HCCnet gewoon boter op z'n hoofd en staat Windows Live in zijn recht. Als er inderdaad grote hoeveelheden spam-mails zijn verstuurd vanaf ip-adressen van HCCnet, dan is het imo niet meer dan logisch dat Windows Live deze ip-adressen weert voor korte of langere tijd.
Nope, wat er gebeurt is is dat er een flink aantal HCC net gebruikers zijn geweest die gereageerd hebben op phishing mail. Je kent ze vast wel:
die slechtgeschreven emailtjes afkomstig van 'youremailadmin@mailadmin.tp.er.co.uk.tw.ch.asd324234.ch.kr' waarin ze melden dat je account verloopt als je niet binnen één week je gebruikersnaam en wachtwoord terugmailt zodat zij het account kunnen reactiveren.

Helaas hebben bij HCC-net aardig wat mensen gereageerd waardoor spammers hun logingegevens in handen hebben gekregen en de mailserver van HCCnet hebben misbruikt om spam te versturen. Naast de standaard outbound spamrules (max aantal emails per uur/basis spamchecks/etc) zijn er ondertussen al een aantal weken extra spamregels (volledige outbound spammatching/viruschecking op outbound email/etc) actief op outbound email maar de spamklachten stammen van de periode voordat de extra controlers actief werden. Windows/Microsoft is helaas erg traag met het opschonen van hun blocklists en providers hebben geen mogelijkheid om hier extra druk op te zetten. De bal ligt nu in ieder geval bij Microsoft/Windows live.

(add: De servers van live/hotmail staan ook regelmatig op blacklists vanwege het versturen van spam als er weer eens een chapka gehacked is.. Maar die worden wel op regelmatige basis geupdate en opgeschoond)
Providers informeren klanten keer op keer om nooit gebruikersnaam en wachtwoord door te geven aan derden maar helaas blijken er toch mensen te zijn die niet nadenken als ze vreemde emails ontvangen |:(

add2: het artikel is btw niet helemaal correct. @hcc.nl en @hccnet.nl verloopt niet via een server van InterNLnet, alleen de @net.hcc.nl adressen verlopen via de internlnet server.

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 08-04-2009 10:47 ]