Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een LCD, soundbar en HDD besteld. De LCD en de soundbar wil ik aan de muur hangen. De HDD (en eventueel later een blueray speler) komt in het dressoir te staan op ongeveer 4 meter afstand van de LCD/soundbar. Alle bedrading wil ik in de muur vrezen. Nu duurt het nog even voordat alles binnen is. Ik moet echter wel al de bedrading (HDMI, Scart etc) in de muur hebben omdat de stukadoor binnenkort langskomt. Ik moet dus nu al, voordat ik alles binnen heb, weten hoe en met welke kabels ik het geheel kan aansluiten. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoop dat iemand mij kan voorzien van een aansluitschema.

Philips Aurea 42PFL9903H
HDMI: 4x
Component: 1x
Scart: 2x

Philips HTS8150
HDMI: 1x
Optische ingang: 1x
Coaxiale ingang: 1x
Scart: 1
Componentenuitgang: 1x

Humax 5050C
Component-aansluiting
Digitale audiouitgang: optisch
Scart: 2x
HDMI: 1x

Ik heb maar 1 kans (zonder mijn muur open te breken) om dit goed te doen... Hoe sluit ik de LCD, Soundbar en HDD goed op elkaar aan en welke kabels gebruik ik daarvoor?

Dank voor jullie reacties!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
1. Beeld met HDMI aansluiten op de TV, en geluid via Optisch of Coaxiale

Maar als je een Blu-ray speler heb, dan krijg je met optisch of coaxiaal geen DTS-HD, dat kan alleen over HDMI.

2. Dan moet je dus je evt. Blu-ray speler met HDMI aansluiten op je Soundbar (als die tenminste geluid pakt van de HDMI) en dan met Component naar de TV.

Ik weet trouwens niet of de decoder ook films met DTS-HD geluid heeft, want als dat wel zo is, zit je met hetzelfde probleem.

Maar ik weet niet of dat Component er net zo goed uit gaat zien als HDMI.
Weet iemand of je met Component ook 1080p kunt krijgen?

Als je Soundbar geen geluid accepteert over de HDMI aansluiting dan zou ik gewoon oplossing 1 gebruiken.

Ik trouwens sowieso niet dat je het verschil tussen DD/DTS en DTS-HD gaat merken met een Soundbar

[ Voor 94% gewijzigd door ThinkPad op 05-04-2009 21:24 ]