Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Momenteel beheers ik Illustrator te weinig om er een logo in te ontwerpen, maar ik beheers photoshop wel goed, dus heb een logo in photoshop gemaakt. Nu wil ik aan de klant een oneindig scalable logo aanleveren voor als ze het bvb. aan het kantoor als banner willen ophangen oid. Nu lees ik hier dat je in photoshop kunt exporteren naar vector formaat door naar PDF te exporteren. Ik heb ook al gedacht om het vanuit photoshop naar .eps te exporteren, maar ik lees hier dat het dan nog steeds bitmap is.

Volgens een collega van mij, moet ik het logo namaken in Illustrator wil ik het oneindig scalable krijgen. Is dit zo?

In photoshop kun je overigens wel de paden exporteren naar Illustrator, maar hierbij vervormt hij de paden, mocht hier iets aan te doen zijn, dan zou het probleem in principe voor een deel ook al zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Opslaan in photoshop en dan importeren in illustrator en die dan opslaan als vector.

Zo heb ik het de laatste keer gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leer gewoon met Illustrator werken in plaats van brakke oplossingen proberen te verzinnen voor problemen die niet zouden moeten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
luccie schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:07:
Opslaan in photoshop en dan importeren in illustrator en die dan opslaan als vector.

Zo heb ik het de laatste keer gedaan
Is het icoon dat ik in Photoshop ontworpen heb en nu dus in Illustrator geimporteerd heb oneindig scalable? (daar lijkt het wel op)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

je kunt "paths to illustrator" doen in photoshop. Of heb je zitten pixelneuken met je logo? in dat geval "live trace"

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Ik zou voor the easy way gaan: opnieuw tekenen in Illustrator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

willem169 schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:59:
Ik zou voor the easy way gaan: opnieuw tekenen in Illustrator :)
Ik ben het helemaal met Willem eens. Leer Illustrator en maak het daarin. Je maakt het voor een klant, je krijgt er geld voor. Dan zou ik niet voor halve maatregelen gaan, dan koopt die klant eigenlijk een kat in de zak.

Ik denk ook dat het criterium van 'oneindig schaalbaar' dat je stelt niet het enige is waar je moet letten. Denk ook aan de kleuren die je in het logo gebruikt, gaan die goed mee naar Illustrator? Heb je transparantie, doet dat het ook?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1