Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb afgelopen week op de tu/e in Eindhoven mijn nokia n95 symbian toestel ingesteld (via onderstaande uitleg) voor Eduroam. Erg handig zodat ik gratis naar bepaalde landen kan bellen via mijn ingesteld voipbuster account.

Ik begon een internetgesprek toen ik mij op de tu campus bevond (verbonden met eduroam) en fietste naar huis. Verbazend genoeg hield ik verbinding tot thuis. Ik vermoed dat mijn telefoon nu via gprs en voipbuster belt maar ik heb nooit een internet optie bij mijn telfort abonnement genomen. KAN DIT?

Mijn angst is nu dat ik niet goed weet of mijn telefoon me niet stiekem loopt te fokken en ik heel duur via een normale lijn bel of dat ik straks een rekening krijg voor gprs ofziets.

http://w3.tue.nl/nl/diens...n/tds/smartphones/#c58617

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
Je krijgt waarschijnlijk een leuke rekening van telfort zometeen :).

• Meriket
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 22:06
Er staat bij de link die je geeft dat er geen instellingen nodig zijn om een GPRS verbinding te maken, dus waarschijnlijk heeft je telefoon automatisch verbinding gemaakt toen WIFI weg viel. De kosten bedragen 2 euro per MB (als je geen abo hebt) en ik gok dat je wel een paar MB verbruikt hebt. REken maar op een rekening van een tientje hoger.

PS. Volgens mij gebruikt SIP protocol zo'n 72 MB per uur, dus reken maar uit..

[ Voor 10% gewijzigd door Meriket op 05-04-2009 19:55 ]

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hoever woon je van de TU af? Waarschijnlijk is hij overgegaan op gprs (hoef je niet per sé iets voor te hebben afgesloten) en dat kan inderdaad prijzig zijn.

Je kan het wel controleren: Menu > Logboek > (pijltje naar rechts) nu krijg je een lijstje te zien met alle gesprekken en data-verbindingen. Dan moet er iets van een data-verbinding staan, vervolgens kan je zien of dat GPRS of WLAN was en hoeveel MB er verbruikt is.
Meriket schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:53:
Er staat bij de link die je geeft dat er geen instellingen nodig zijn om een GPRS verbinding te maken, dus waarschijnlijk heeft je telefoon automatisch verbinding gemaakt toen WIFI weg viel. De kosten bedragen 2 euro per MB (als je geen abo hebt) en ik gok dat je wel een paar MB verbruikt hebt. REken maar op een rekening van een tientje hoger.
Dat slaat op medewerkers en ik neem aan dat hij student is.

[ Voor 55% gewijzigd door Cadezo op 05-04-2009 19:56 ]

Verwijderd

Geen idee of je bij Telfort ook online je rekening / verbruik kan inzien, als dat wel kan kijk dan morgen even op je rekening. Dan zie je wel snel genoeg of je telefoonkosten gemaakt heeft. Als je verbinding nooit verbroken is, kan het dan zijn dat je altijd gewoon via je provider gebeld heb ipv via voipbuster?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:55:
Geen idee of je bij Telfort ook online je rekening / verbruik kan inzien, als dat wel kan kijk dan morgen even op je rekening. Dan zie je wel snel genoeg of je telefoonkosten gemaakt heeft. Als je verbinding nooit verbroken is, kan het dan zijn dat je altijd gewoon via je provider gebeld heb ipv via voipbuster?
BijTelfort is dit nogsteeds jammer genoeg zo dat je niet je lopende rekening kan inzien alleen demaand ervoor.

Verwijderd

Topicstarter
precies kan mijn rekening pas 9 april inzien.

Trouwens bij de handleiding staat inderdaad voor werknemer maar ik dacht lat ik een gokje wagen.

Aan de verbinding merkte ik trouwens helemaal niets, geen hapering niets. Dat is dan toch raar dat hij zomaar van wlan naar gprs overschakel zonder dat je het merkt. Normaal kreeg ik trouwens altijd een boodschap als er bijv, geen wlan is of ik dan normaal wil bellen in het geval van een internetgesprek.

Hoe kan ik trouwens blokkeren dat ik nooit betaald gprs wil gebruiken?

ps. ik heb verder die outlook instellingen niet gedaan, heb weinig behoefte aan mails lezen op de mobiel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 20:08 ]

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:05:
Hoe kan ik trouwens blokkeren dat ik nooit betaald gprs wil gebruiken?
Had je trouwens nog even gekeken of jet GPRS hebt gebruikt, via Cadezo in "Eduroam of gprs?".

Blokkeren kan door alle Toegangspunten (buiten die van WLAN) te verwijderen, Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toeganspunten.

[ Voor 8% gewijzigd door Cadezo op 05-04-2009 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zie in het logboek een stel afkortingen ik vermoed dat pack gprs is. Damn dat zal dan wel een rekening worden 8)7 8)7 8)7 8)7 ....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 20:22 ]

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:21:
ik zie in het logboek een stel afkortingen ik vermoed dat pack gprs is. Damn dat zal dan wel een rekening worden 8)7 8)7 8)7 8)7 ....
Inderdaad packet-gegevens zijn GPRS/UMTS/HSDPA. Ga eens naar die enty en klik dan op de Opties > Gegegens bekijken. Wat staat er bij duur, verzond. en ontv.?

Daarnaast kunnen er misschien meerdere enties zijn.
Pagina: 1