Hoe kan ik nummers in iTunes excluden in Frontrow ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 19:55
Ik heb inmiddels een flinke bak muziek verzameld, waaronder de Top 2000. etc. Nu vind ik het leuk om ook dat soort muziek erbij te hebben maar het maakt werken met Frontrow best vervelend als je door bijna 2000 artiesten moet. Nu kan ik die Top 2000 uit iTunes gooien, dan zie ik ze natuurlijk niet meer terug in FrontRow.

Wat ik echter graag wil is dat ik ergens in iTunes kan aangeven dat ik ze niet in Frontrow kan zien. Ik had ergens gezien dat ik dan de checkbox van de betreffende nummers uit moest zetten maar dat heeft tot nu toe nog niet geholpen.

Heeft iemand een hint ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30
Zoiets zoek ik ook, dat je gewoon ook op je iPod oid die artiesten die in die bepaalde groep / album / whatever zitten, onzichtbaar zijn. Tenzij je natuurlijk die groep opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Het enige eerste dat ik kan verzinnen is via playlists werken. Kijk eens op Dougscripts of je met een script per artiest een playlist kunt laten genereren - en voer dat script dan een smart playlist waarin je compilaties uitsluit, zoiets.

Zet dan alle gegenereerde artiestenplaylists in een folder "Artists". Je moet dan in Front Row niet naar
Artists => Dolsma & Van Wanten
maar naar
Playlists => Artists => Dolsma & Van Wanten

Moet je zelf even zoeken of je dat werkend krijgt.

Een andere mogelijkheid is misschien nog een 'schaduwbibliotheek' die wordt gebruikt door Front Row en waar je dit soort spul uit verwijderd hebt maar ik weet niet of dat mogelijk en handelbaar is.

Ow, of je misbruikt de Composer- of genretags: "Non-Compilatie" en "Compilatie"; of je maakt van die top2000 etc. een 'audiobook' of 'podcast'. Ook allemaal niet getest.

[ Voor 10% gewijzigd door Zpottr op 06-04-2009 01:05 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
Zpottr schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:00:
Het enige eerste dat ik kan verzinnen is via playlists werken. Kijk eens op Dougscripts of je met een script per artiest een playlist kunt laten genereren - en voer dat script dan een smart playlist waarin je compilaties uitsluit, zoiets.

Zet dan alle gegenereerde artiestenplaylists in een folder "Artists". Je moet dan in Front Row niet naar
Artists => Dolsma & Van Wanten
maar naar
Playlists => Artists => Dolsma & Van Wanten

Moet je zelf even zoeken of je dat werkend krijgt.

Een andere mogelijkheid is misschien nog een 'schaduwbibliotheek' die wordt gebruikt door Front Row en waar je dit soort spul uit verwijderd hebt maar ik weet niet of dat mogelijk en handelbaar is.

Ow, of je misbruikt de Composer- of genretags: "Non-Compilatie" en "Compilatie"; of je maakt van die top2000 etc. een 'audiobook' of 'podcast'. Ook allemaal niet getest.
Hmmm... tips tot nu toe niet gelukt Iemand anders nog goede ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is inderdaad 1 van mijn grootste frustraties van Front Row. Hopelijk wordt FR in Snow Leopard grondig vernieuwd want het is nu bijna onbruikbaar met een library met veel verzamelalbums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 10:10
Voor een verzamel album typ ik meestal bij de album artiest nogmaals de naam van het album in, hierdoor komt het bij front row onder 1 naam te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
Ik heb het uiteindelijk toch zelf op kunnen lossen. Aangezien ik me voor kan stellen dat anderen dit ook willen weten hieronder even wat ik gevonden heb.

Kern van de zaak is dat FrontRow de laatst gebruikte bibliotheek toont.

Wanneer je iTunes opstart en je SHIFT ingedrukt houdt (windows) of Option <alt> (mac) dan krijg je de mogelijkheid een nieuwe bibliotheek aan te maken of een eerder aangemaakte bibliotheek te kiezen.

De op dat moment gekozen bibliotheek wordt ook in FrontRow getoond. Aangezien ik mijn muziek in een aparte map heb (dus niet in de iTunes folder) kan ik de muziek importeren zonder dat de bestanden verplaatst worden. (zie ook voorkeuren in iTunes) - Betekent dus dat ik nu verschillende bibliotheken heb: Één met al mijn muziek zodat ik in iTunes makkelijk kan zoeken. En één met alleen de muziek die ik in FrontRow wil tonen.

Enige nadeel is dat je muziek <dus niet de bestanden> dus twee keer moet importeren en dat geeft wat extra beheer. Maar FrontRow is wel veeeeeeel overzichtelijker zo.

Denk er wel om dat je in MAC OS iTunes echt moet afsluiten (exit) om in het bibliotheek menu te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Keppie schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:18:
Voor een verzamel album typ ik meestal bij de album artiest nogmaals de naam van het album in, hierdoor komt het bij front row onder 1 naam te staan.
Niet als je op Artiest zoekt, dan krijg je nog altijd al die 1000en artiesten die geen eigen album hebben maar toch ergens met 1 nummer op een verzamelaar staan.

Wat Front Row moet krijgen is de Album by Artist sortering van iTunes ipv de huidige Album view. Dan krijg je de welbekende sortering die ook elke platenzaak heeft, en die al decennia bewezen heeft te werken voor grote collecties.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 17-05-2009 13:12 ]

Pagina: 1