Toon posts:

Open poort niet open?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn linksys WRT54GL heb ik een poort geopend voor utorrent, met het IP-adres van mijn MBP (192.168.1.100). Echter kan utorrent geen verbinding maken via deze poort. Als ik via de portcheck op utorrent.com de poort scan, geeft de site aan dat deze open is en verbinding kan maken. Ook andere sites kunnen via deze poort verbinding maken met mijn MBP.

Wanneer ik met het netwerkhulpprogramma de poort van de router (192.168.1.1) scan, geeft hij deze niet als 'open' aan. Wanneer ik het IP van mijn MBP (192.168.1.100) scan, geeft hij deze poort wel als 'open' aan.

Is deze poort nu open of niet? Wat zie ik nu over het hoofd?

Overigens doet het probleem zich pas voor sinds de laatste update van utorrent, maar dat zou toch geen invloed kunnen hebben op het netwerkhulpprogramma?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:22

g0tanks

Moderator CSA
Je moet ook je externe IP scannen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

en je externe ip scannen werkt dus niet. Je kan me je IP/poort wel ff DM'en dan wil ik wel even kijken voor je.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02 20:41

Joran

<3 natalee

Waarom zou je externe ip scannen niet werken? (ik vind hem altijd snel op deze site)

Dat de poort dicht zit als je je router op 192.168.1.1 scant lijkt me logisch (ik denk dat je alleen poort 80 daar open vindt?)

anyway, scan je externe ip-adres, als de port daar open blijkt, mag je van mij er van uit gaan dat hij ook daadwerkelijk open is! (mits gerout naar de goeie computer in jouw netwerk)

Send me your gameboys