Toon posts:

IDE Raid & Hotswap bays & 4 DIMM Sloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben een server aan het samenstellen.

Uitgangspunten:
* Veel geheugen. Liefst 1GB, maar minimaal 768 MB.
* IDE RAID 1+0 (4 drives dus).
* Hotswappable IDE drives.
* AMD Thunderbird 1200

Ik zoek nu een mainboard, raid controller, hot swap bay combinatie die dit mogelijk maakt. En een leverancier waar ik het allemaal kan aanschaffen.

hotswappable IDE bays
De enige hotswappable IDE bays die ik ken zijn van promise. Weet iemand of die ook met andere IDE Raid controllers kan combineren? En waar kan ik die kopen?

IDE controller
Ik ben er nog niet uit of ik een losse IDE Raid controller wil of onboard. Mijn opties zijn volgens mij:

Onboard:
- Promise
- Highpoint

Losse kaart:
- Promise Fasttrak/Supertrak
- 3ware Escalade serie
- Diverse kaarten met Highpoint chipset

Vooral die Escalade serie lijkt me interessant. Zeker omdat die door Storage Review erg goed getest werd. Weet iemand hoe deze controller te combineren is met hotswap bays? Heeft iemand er ervaring mee? En waar kan ik deze controller kopen?

4 DIMM sloten
Als ik voor een onboard oplossing ga, dan wordt het waarschijnlijk een Abit KT7Raid, maar dat mainboard heeft 3 DIMM sloten en 512 MB DIMMen zijn veel duurder dan 256 MB DIMMen. Bestaan er een socket A mainboards met 4 DIMM sloten?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 10:41
Ik mag hopen dat het hier niet om een bedrijfscritische server gaat? Anders zou ik nooit voor een Abit board in een (low-budget) server kiezen. Ik heb er zelf 1 in mijn prive computer, maar de stabiliteit is ver te zoeken. Laat ze bij VIA eerst die 4-in-1 drivers eens stabiel maken, dan praten we verder.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06
De epox 8KTA3+ heeft 4 dimm sloten en onboard raid. www2.tweakers.net/pricewatch/15615
edit:

Deze heeft een highpoint raid controller.
De 8KTA3 heeft geen onboard raid.

Verwijderd

Topicstarter
Als het mainboard niet stabiel genoeg is, merken we dat tijdens het testen wel. We hebben hier al een aantal KA7 en K7M borden in servers zitten en dat werkt prima.

Maar wat voor mainboard zou je anders aanraden?

De bedoeling is voor zo'n fl 8000 een server neer te zetten die zoveel mogelijk online blijft. Minimaal 99%. Dat is goed haalbaar, hij wordt alleen 24/7 gebruikt dus er zijn geen rustige momenten voor maintainance. Vandaar dat we er hotswappable bays in willen hebben.

En een Fasttrak wil wel eens een complete channel uitzetten als er 1 harddisk kapot gaat, trek je die eruit dan werkt alles gewoon verder.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 10:41
Ik zou zelf voor de MSI-694D Pro-AR gaan. Dual PIII 1 GHz erop en een RAID configuratie naar keuze. Dit is in elk geval wat ik bij ons op de zaak wil neerzetten. Het is geen 24/7 server, daar heb ik ook geen ervaring mee. Ik kan me voorstellen dat dat feit de zaken moeilijk maakt. Maar 99% uptime betekent nog steeds 87,6 uur downtime. Voldoende om een schijfje te vervangen en de usual ServicePacks te installeren, niet? Dan lijkt me elke RAID configuratie voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik liever een AMD processor, daar heb ik goede ervaringen mee en ze hebben een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Wat zou een goed/stabiel socket A mainboard zijn?

Verder zijn hotswappable mogelijkheden voor elke server erg handig en zeker een paar honderd gulden waard, want zo duur zijn die dingen niet volgens mij.
Pagina: 1