In principe zou je je site zo(zie onderstaand voorbeeld) kunnen opbouwen, let vooral even op de elementen en waar ik ze gebruik om een globaal idee te krijgen waar je wat gebruikt. Dat betekent niet dat dit per definitie goed is
(er zullen vast mensen zijn die liever een iets andere structuur zien, of zeggen dat ik het niet helemaal correct doe), maar ik denk dat het wel een stuk beter is dan wat je eerst hebt gedaan.
Ik ga er even vanuit dat je HTML 4.01 gebruikt, dan kan je hier een overzicht zien van alle elementen die je kan en mag gebruiken, en vooraal waarvoor:
http://www.w3.org/TR/html401/index/elements.html
Dat is ook het hele semantiek verhaal: wil je een paragraaf plaatsen, gebruik je het p element, wil je een lange quote-> blockquote. Je geeft dus eigenlijk aan wat voor soort text het is wat je plaatst op je site.
Wat opmaakt/uiterlijk betreft: je html dient slechts als een hook voor je css. In je css bepaal je hoe je site eruit ziet, en dat is inclusief padding/margin, display wijze, kleuren, hover states, etc....
Overigens zijn er ook genoeg voorbeelden te vinden voor css code van menu's die netjes crossbrowser werken.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <div id="site">
<div id="navigation">
<ul>
<li><a href="#" title="home">home</a></li>
<li><a href="#" title="test">test</a></li>
</ul>
</div>
<div id="content">
<h1>Pagina beschrijving</h1>
<h2>sub kop</h2>
<p>blaat blaat paragraaf. Een woord waar ik <strong>grote nadruk</strong> of
gewoon <em>nadruk</em> op wil leggen.</p>
<h2>sub kop</h2>
<p>blaat blaat paragraaf.<br>Ordered lijstje:</p>
<ol>
<li>lijst item 1</li>
<li>lijst item 2</li>
</ol>
<pre>preformatted text, bijvoorbeeld voor code</pre>
<blockquote cite="http://www.mycom.com/tolkien/twotowers.html">
<p>They went in single file, running like hounds on a strong scent,
and an eager light was in their eyes. Nearly due west the broad
swath of the marching Orcs tramped its ugly slot; the sweet grass
of Rohan had been bruised and blackened as they passed.</p>
</blockquote>
</div>
<div id="footer">Copyright bla bla</div>
</div> |
Om ook nog even in te haken op het "mijn site valideert" verhaal: ik kan met word ook een document maken dat door de ingebouwde spellingscontrole heen komt, maar dan kan ik nog altijd ontzettend ranzige zinnen hebben gemaakt.
[
Voor 12% gewijzigd door
Kiphaas7 op 07-04-2009 02:09
]