Draadloos internet valt weg op laptop bij gebruik netstroom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag zit ik met een heel vreemd probleem en ik kom er zelf niet uit.

Mijn draadloos internet valt weg als ik mijn laptop aan de lader/netstroom prik!
Zonder adapter werkt alles prima en haal ik de 10 MBIT (1.2 MB/sec) prima (Chello)

De N82 mobiele telefoon die ook deel uitmaakt van het draadloze netwerk thuis werkt echter wel zonder problemen en ook de bekabelde pc's werken prima op volle snelheid.

Als de laptop WEL aan de lader zit en ik ping bijv. www.tweakers.net -t krijg ik onregelmatig antwoord van de server (gemiddelde ping 17 ms ongeveer) en vaak ook time-outs.
De laptop heeft vol bereik en zit op een niet drukke channel.

Mvg,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update:

Als de laptop WEL aan de lader zit en de accu is helemaal vol (100%) dan heb ik WEL gewoon internet.
Trek ik de stekker er even uit en dan weer in (zodat de laptop gaat laden) heb ik GEEN internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Zodra je je laptop aan netstroom hangt, wat vind je dan als je naar wireless netwerken scant? Kan je je eigen netwerk nog vinden? Zo nee, zie je ook andere netwerken?

Trouwens op GoT verwachtten we dat je naast het probleem op zichzelf een beetje details geeft over de gebruikte apparatuur die je gebruikt, dit maakt het een stuk makkelijker om je te helpen zonder dat we hier in het donkere moeten vissen ( :P ). Wat is je gebruikte besturingssysteem, model laptop, merk/typenummer van je wireless en het accesspoint dat je gebruikt? Dan kunnen we je misschien verder helpen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je een of andere "powersave" feature, die je netwerkkaart uitschakelt zodra je van de lader afgaat. Ik had zoiets op een Dell Latitude D620, maar dan dat hij de ethernet-kaart uitschakelde als er a) geen kabel was b) geen stroom.

Je probleemomschrijving lijkt net iets anders, maar ik zou het toch in dat soort features zoeken. Wat voor merk laptop/wat voor OS? Dat je ping soms time-out geeft aan dat er zowiezo iets gaar is met je netwerkinstellingen. Misschien opnieuw drivers installeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keypunchie schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:24:
Waarschijnlijk heb je een of andere "powersave" feature, die je netwerkkaart uitschakelt zodra je van de lader afgaat. Ik had zoiets op een Dell Latitude D620, maar dan dat hij de ethernet-kaart uitschakelde als er a) geen kabel was b) geen stroom.

Je probleemomschrijving lijkt net iets anders, maar ik zou het toch in dat soort features zoeken. Wat voor merk laptop/wat voor OS? Dat je ping soms time-out geeft aan dat er zowiezo iets gaar is met je netwerkinstellingen. Misschien opnieuw drivers installeren ofzo?
Beter lezen >:) , de TS geeft aan dat hij nog wel kan pingen, hetzij met time-outs af en toe. Dus een powersave feature die de NIC uitschakeld kan dus worden uitgesloten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie alvast!

Ik zal de situatie zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven.

MODEM (Chello ARRIS, 10 mbit)
WRT54G V5.0 laatste firmware

Wireless settings:
WPA2, AES
63 Tekens shared key
SSID Broadcast: AAN
MAC filtering
Elke client in het netwerk heeft een vast statisch ip

Laptop informatie:

Toshiba Sat.
Type weet ik niet precies maar is Intel Dual core
Netwerkkaart: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

Ik ga nu even de lader uit de laptop trekken en even laten opladen en dan kijken wat Windows voor draadloze netwerken kan oppikken!

UPDATE: Netwerkdriver geupdate, tijdens uitval blijf ik vol bereik houden met het netwerk (lokaal en internet)
Het gekke is dat ik opeens wel weer verbinding krijg terwijl de accu op 99% staat, heel apart allemaal :(

UPDATE 2: Na de instellingen doorgespit te hebben blijkt het toch een energiebesparingsfunctie te zijn, bedankt voor de moeite en ik ga zeker nog even doorlezen op het forum!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 21:06 . Reden: Aanvullende informatie ]

Pagina: 1