Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 64bit] VMware server 1.09 start service niet*

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 12:56
Hallo,
voor school moet ik bezig met een project en daar gebruiken ze VMWare server 1.9.
daar ben ik dus mee aan de slag gegaan en allemaal servers gemaakt.
nu ben ik thuis en verveel ik me, en ga ik dus dingen voor school doen.
VMWare geinstalleerd en terwijl hij installeerd kreeg ik allemaal foutmeldingen over digitale handtekeningen; hier kon je niks anders doen dan op sluiten drukken en hij ging wel weer door.
Na vmware te hebben geinstaleerd moest ik opnieuw opstarten.
Daarna Vmware starten en dan hoor je Locaal te kunnen klikken bij Host.
dit kon ik dus niet en heb bij services.msc gekeken
daar kan je de VMware services niet starten omdat ik fout 1608 kreeg : Afhankelijkheidsserive of -groep kan niet worden gestart
even bij Events gekeken en daar kwamen heeel veel rode foutmeldingen van VMWare:

"
De VMware Authorization Service-service is afhankelijk van de VMware vmx86-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de digitale handtekening voor dit bestand niet controleren. Door een recente wijziging in software of hardware is mogelijk een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of beschadigd is, of dat mogelijk schadelijke software van een onbekende bron is."

nu kan het mij dus helemaal niks schelen dat de handtekeningen niet gecontroleerd zijn en ik vertrouw VMWare volkomen dus mijn vraag luidt nu.
hoe krijg ik in godsnaam VMware aan de praat op mijn vista-bak ?

ik heb al gezocht op google en kwam dan via via ook op tweakers en daar attendeerde men mij op de event viewer, maar ik kom nu helaas niet meer verder.

// ondertussen verder googlend kom ik erachter dat vista 64bit niet een ondersteunende host is. en dat een oplossing een aantal settings kan veranderen

IPv4 Checksum offload = disable
TCP Checksum offload = disable
UDP Checksum offload = disable

nu nog even zoeken waar ik dat kan doen .

[ Voor 8% gewijzigd door misterm90 op 05-04-2009 17:09 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het komt erop neer dat een aantal drivers van VMware door Vista geweigerd worden, en je dus dat gezeur met driversigning krijgt. En zonder die drivers willen de services niet starten.

Op http://communities.vmware.com/message/757205#757205 is een workaround te vinden, die je trouwens ook wel heel makkelijk zelf had kunnen vinden door te zoeken op 'vista 64 vmware server'. Uit interesse: welke zoektermen heb jij dan gebruikt? :)

edit: nee, op vmware server 1.9 ga je niet zoveel vinden, die versie bestaat naar mijn weten namelijk niet ;). 2.0 overigens wel, dat is de huidige versie.

[ Voor 22% gewijzigd door spone op 05-04-2009 17:19 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• misterm90
Ja inderdaad terwijl ik nog even door zoch vond ik inderdaad nog een oplossing.. bedankt

onderandere verschillende combinaties :) maar op deze toch wel de meeste informatie :
"vmware server 1.9 vista 64 bit "

2.0 is bedoeld voor echte standalone servers vind ik..
staat ook wel op mijn eigen server maar de web-interface is echt bagger voor een eigen pc.
1.09 is het dan waarschijnlijk.
// edit en die workaround heeft jammer genoeg niet geholpen ik ga nu de andere oplossing proberen die eronder aangegeven stond.

[ Voor 85% gewijzigd door misterm90 op 05-04-2009 17:22 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:56
mistermerlijn schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:11:
Ja inderdaad terwijl ik nog even door zoch vond ik inderdaad nog een oplossing.. bedankt

onderandere verschillende combinaties :) maar op deze toch wel de meeste informatie :
"vmware server 1.9 vista 64 bit "

2.0 is bedoeld voor echte standalone servers vind ik..
staat ook wel op mijn eigen server maar de web-interface is echt bagger voor een eigen pc.
1.09 is het dan waarschijnlijk.
// edit en die workaround heeft jammer genoeg niet geholpen ik ga nu de andere oplossing proberen die eronder aangegeven stond.
dan gebruik je toch de ESX VMware Infrastructure client als je die web interface bagger vindt :?

het is weinig bekend dat deze ook gewoon met VMware server 2.0 kan werken :)

http://ict-freak.nl/2008/...erver-with-the-vi-client/

A wise man's life is based around fuck you

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Dunno of dit eigenlijk werkt als je VMWare gebruikt, op eigen risico natuurlijk :) dus mocht je het zo proberen en je systeem start niet meer op :)

# Start -> All Programs -> Accessories -> Right click Command Prompt -> Run as administrator.
# Copy the following exactly (without quotes): "bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS". Right click on the title bar, go to Edit -> Paste. Make sure what was pasted is correct, then hit enter to execute the command.
# Reboot the machine

Edit: lol, lees net de link van Spone staat eigenlijk hetzelfde, er zijn wel verschillen precies :)

[ Voor 15% gewijzigd door Graviton12 op 05-04-2009 20:07 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat werkt overigens alleen voor die boot-sessie, bij een reboot is dat weer uitgeschakeld (is geen permanente setting meer sinds SP1).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Goed om weten.

• misterm90
dat is inderdaad minder om te weten
heb nu een driversigning programma gevonden die Windows eerst in een testomgeving zet en dan kan je unsigned drivers signeren, daar ben ik nu even mee aan het prutsen en kijken of het werkt

// ik kan nu met trots zeggen dat het werkt !

[ Voor 9% gewijzigd door misterm90 op 05-04-2009 21:14 ]

Pagina: 1