• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:33
Ik heb hier 2 processoren liggen.
Beiden zijn gelabeld met "Intel Confidential'.
Gezien de voet zijn het Socket 771 Xeons.
Echter nog de batch codes nog de product nummers zijn terug te vinden op de Intel site.
Ook via google kan ik hier niks over terug vinden.

Aangezien ik zelf geen Xeon bord kan ik zelf niet nagaan wat voor types het zijn.

Heeft iemand een idee waar ik dit kan achterhalen?

[ Voor 20% gewijzigd door M.Koers op 05-04-2009 17:11 ]

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:12

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik vermoed een Engineering Sample. Dat is wat google uitspuugt op Intel Confidential

Staan er verder geen code's op

[ Voor 92% gewijzigd door wontcachme op 05-04-2009 16:36 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ja, inderdaad, het zijn Engineering Samples, ze zijn redelijk veel waard, aangezien ze heel vaak ook handpicked zijn...

Hoe ben je eraan geraakt?

De beste manier om erachter te komen is natuurlijk het gewoon in een moederbord te steken en te kijken, maar natuurlijk als dat niet gaat, moet je gewoon eens opzoeken (heb je een doos, what ever?)

[ Voor 40% gewijzigd door Dima_2005 op 05-04-2009 16:40 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit zijn inderdaad engineering samples, daar heb je vaak geen productcodes oid opstaan.
Probeer het eens met CPU-Z te bekijken (maar dan moet je natuurlijk wel een mobo ervoor hebben).

• M.Koers
Zover was ik ook al.
Engineering samples hebben unlocked multiplier.

1e cpu
Op de doos:

Product Code: WX805565150PQLUJ
FPO/BATCH#: 3613B191
VERSION: D62215-001

2e cpu
Product Code: WX805565150PQLUJ
FPO/BATCH#: 3613B191
VERSION: D62215-001

[ Voor 5% gewijzigd door M.Koers op 05-04-2009 17:12 ]

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Even voor je gezocht : en voila

Intel Processor, Xeon 5150 DC 2.66GHz,
4MB L2 Cache, 1333MHz, EM64T, DBS, XD, VT, 2U Passive, Boxed

Price $ :599.00

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• M.Koers
@Vaporized
Thx, waar heb je dat zo snel gevonden?

Ik zie het part number met BX beginnen ik heb ze beiden beginnen met WX.
Zit daar geen verschil in dan?

[ Voor 51% gewijzigd door M.Koers op 05-04-2009 16:50 ]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 07:40
Het is nota bene de enige hit die je krijgt als je in google die productcode invoert.. :)

• Vaporized
Even via google op je product nummer gezocht, en dan ook alleen je productnummer : dus zo

Graag gedaan :D

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• M.Koers
Da's vaag.
Kreeg er zelf geen response op op google.

• Vaporized
Als ik op de BX805565150P zoek dan heb ik wel resultaten op de intel.com site, maar met de WX805565150P product code vindt ik niets..

Zie ook
http://www.intel.com/cd/channel/reseller/asmo-na/eng/products/server/processors/5100/feature/index.htm

En deze :
http://processorfinder.intel.com/List.aspx?ParentRadio=All&ProcFam=0&SearchKey=BX805565150P

[ Voor 63% gewijzigd door Vaporized op 05-04-2009 16:59 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je kan ze verkopen voor een 'prijsje' (altijd oc'ers vindbaar die er ruim die 600 dollar voor over hebben - en voor een eng. sample wrs nog een pak meer) of intel een seintje geven en vinderloon vragen ;)

mogen we weten hoe je eraan bent geraakt (want als ik hierboven mag geloven worden die niet zomaar naar iedereen rond gestuurd) ?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:51

Thandor

SilverStreak

Overigens even een noot: engineering samples zijn lang niet altijd handpicked en ook niet allemaal multiplier unlocked :). Bij de huidige normale samples van Intel is de multiplier meestal naar boven gelocked en naar onder unlocked. Dat wil zeggen dat bv. een Core 2 CPU met een default multiplier van 9x enkel tussen de multipliers tussen 6x en 9x beschikbaar heeft. Vroeger was dit overigens 'spannend' omdat CPU's toen volledig gelocked waren terwijl de huidige retail CPU's met Speedstep ook gewoon naar beneden unlocked zijn.

Intel Confidential CPU's hebben trouwens ook een zogenaamde sSpec nummer. Deze is dan niet SLACR of iets in die zin maar bijvoorbeeld QFNH, QJ23ES of QT69ES. Je kunt het in ieder geval herkennen aan de Q :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• M.Koers
Hoezo Intel seintje geven en vindersloon vragen.
Het is niet zo dat ze deze kwijt zijn.
Engineering samples worden rond gestuurd aan Intel partners om hun nieuwe producten te laten testen.
Zorgen dat die partners ze ook gaan afnemen.

• Vaporized
@Thandor,

Het sSpec nummer hier is nu toch : PQLUJ.. Ook hierop vindt de intel site geen results.. Zijn ES cpu's niet gedocumenteerd op de site ofzo ?

• soulrider
M.Koers schreef op zondag 05 april 2009 @ 16:59:
Hoezo Intel seintje geven en vindersloon vragen.
Het is niet zo dat ze deze kwijt zijn.
Engineering samples worden rond gestuurd aan Intel partners om hun nieuwe producten te laten testen.
Zorgen dat die partners ze ook gaan afnemen.
merk de ' ;) ' op :+

maar ik mag aannemen dat het niet de bedoeling is dat die eng. samples dan door diezelfde partners worden doorverkocht naar particulieren of klanten, maar dat die eng. samples terug naar intel worden gestuurd na gedane testen en dat er dan een gewone batch wordt afgenomen. (indien nodig)

(en Intel wilt wrs toch graag weten dat er zoiets gebeurd en door welke partner)

die label van 'confidential' hangt er niet voor niets aan eh (ook al zijn het oudere xeon's)

[ Voor 6% gewijzigd door soulrider op 05-04-2009 17:12 ]

• M.Koers
Kan je er iets over terug vinden op de Intel site?
Zojuist druk aan het zoeken geweest en vind van alles wat confidential is maar niet het juiste.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:51

Thandor

SilverStreak

Vaporized schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:01:
@Thandor,

Het sSpec nummer hier is nu toch : PQLUJ.. Ook hierop vindt de intel site geen results.. Zijn ES cpu's niet gedocumenteerd op de site ofzo ?
Ik denk dat het QLUJ is. Je moet het het hele 'letter-gedeelte' van de product code als sSpec nummer beschouwen. Nu kan ik de product code niet helemaal verklaren maar WX is volgens mij Workstation, 80556 is het soort Xeon, 5150 is het modelnummer, van de P heb ik geen idee en QLUJ is de sSpec.

Als je QLUJ op Google invoert dan kom je o.a. op CPU-World - QLUJ uit. CPU-World heeft de meeste sSpec wel in de database staan.

QLUJ zal overigens ook op de heatspreader van de CPU's staan.
M.Koers schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:34:
Kan je er iets over terug vinden op de Intel site?
Zojuist druk aan het zoeken geweest en vind van alles wat confidential is maar niet het juiste.
Neen. Per toeval kom je een document tegen die, na het verlopen van de NDA online is gezet, sSpec nummers met een Q bevat. De standaard processorfinder.intel.com heeft in ieder geval alleen retail modellen in de database.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• M.Koers
Ok da's duidelijk.
Stel ik verkoop ze wat zou dat gemiddeld opleveren?

[ Voor 30% gewijzigd door M.Koers op 05-04-2009 19:48 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:15

Emiel1984

Made in NL

M.Koers schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:48:
Ok da's duidelijk.
Stel ik verkoop ze wat zou dat gemiddeld opleveren?
Die 599 dollar zou leuk zijn maar is natuurlijk niet reëel.
Volgens mij mag je die niet verkopen. Een aantal resulaten op google vertellen vrijwel hetzelfde.

"That chip should not be sold at all, as it is the property of Intel. You could get it and then email Intel telling them you received an ES and they will probably send you a new chip in return for it. If you're getting it from a store you could also bring down Intel's legal team on them "

[LTS][MTS][HTS]

• M.Koers
Ik zit er zelf dus mee.
Heb die dingen niet illegaal verkregen of zoiets.
Gingen ander de container in dacht ze te kunnen gebruiken voor een set-up. Heb nu echter een anders systeem waardoor ze overbodig zijn.
Als ik ergens kan vinden dat Intel aangeeft dat ik ze niet mag verkopen gooi ik ze wel weg.
Mag het echter wel dan gaan ze de deur uit.

Verwijderd

Sorry, maar welke ***** gooit nou zulke hardware weg ? maak er dan scholen gelukkig mee ofzo.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dat soort spul moet je niet weggooien :P

En die processors zijn toch nog wel 'nieuw'? Hoezo gingen ze al de container in?

• M.Koers
Hadden er 2.
1 is mee getest op stabieliteit meer niet.
Ander zit het plastic nog omheen.

Ze gingen we omdat ze er toch maar stof stonden te happen en niet gebruikt werden.
Daarnaast zijn het Dual Core cpu's en gebruiken we tegenwoordig allen Quad Cores cpu's.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Heb op T.net anders vaak genoeg Engineering Samples CPUs te koop zien staan op Vraag & Aanbod hoor ...
zal dus wel meevallen met het "niet doorverkopen". Maar als je ze toch weg wil gooien, dan houd ik me aanbevolen ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• soulrider
M.Koers schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:10:
Ik zit er zelf dus mee.
Heb die dingen niet illegaal verkregen of zoiets.
Gingen ander de container in dacht ze te kunnen gebruiken voor een set-up. Heb nu echter een anders systeem waardoor ze overbodig zijn.
Als ik ergens kan vinden dat Intel aangeeft dat ik ze niet mag verkopen gooi ik ze wel weg.
Mag het echter wel dan gaan ze de deur uit.
van de reeds gegeven link wordt er ook verwezen naar: http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=407

(en op de intel site is er ook een contact-formulier: http://www.intel.com/trai...=intelfb+body_prodsupport langs waar je ze die vraag kunt stellen)

ben je helemaal zeker van jezelf en met die eerste link van mij zijn eventueel geinteresseerde ook een beetje gewaarschuwd dat een ES-versie toch niet meer zo zalig is ;)
(en ik zeg ook niet dat je er illegaal aan gekomen bent, maar de zaak van waar je ze hebt, had het iets beter moeten nakijken ivm de NDA die ze in de tijd hebben ondertekend voor ontvangst van die cpu's en zij hadden eigenlijk, uit fatsoen en eigen bescherming, zelf al intel moeten contacteren voordat ze beslisten ze zomaar weg te gooien/doen)

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 05-04-2009 19:21 ]

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

SKiLLa schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:31:
Heb op T.net anders vaak genoeg Engineering Samples CPUs te koop zien staan op Vraag & Aanbod hoor ...
zal dus wel meevallen met het "niet doorverkopen". Maar als je ze toch weg wil gooien, dan houd ik me aanbevolen ;)
Zover ik weet mag het niet, heb een E6850 eropgezet en ik kreeg binnen 15 minuten een mailtje van een moderator.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• M.Koers
Voor de eventuele liefhebbers:

knip, links naar advertenties zijn niet de bedoeling

[ Voor 123% gewijzigd door TERW_DAN op 07-04-2009 09:46 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 21:34
soulrider schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:19:
[...]
(en ik zeg ook niet dat je er illegaal aan gekomen bent, maar de zaak van waar je ze hebt, had het iets beter moeten nakijken ivm de NDA die ze in de tijd hebben ondertekend voor ontvangst van die cpu's en zij hadden eigenlijk, uit fatsoen en eigen bescherming, zelf al intel moeten contacteren voordat ze beslisten ze zomaar weg te gooien/doen)
Ik heb hier een HP Workstation staan (die nu weg moet ivm aankoop i7-systeempje) en daar zitten ook twee Intel Xeon Engineering Samples in (Prestonia CPU's). Verbaast me dus niet zo heel veel dat de OP deze CPU's in zijn handen heeft. Ik geloof niet dat een bedrijf als HP gaat zitten rommelen met "illegale" processoren ;)

Nickname does not reflect reality

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

en mocht je ze toch weg gooien wil je dan even melden waar je vuilnisbak staat ? :P
ik zou ze gewoon verkopen.

Signature

• Brad Pitt
BGB4rn schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:45:
en mocht je ze toch weg gooien wil je dan even melden waar je vuilnisbak staat ? :P
Dat wordt dan vechten met SKiLLa, spannend ;) I'll be there.

• soulrider
@brad pitt: kan net zo goed een hp-systeem zijn dat geupgrade is door een reseller of jezelf mbv 'goedkope' xeon's. zoals je kunt lezen op de link die ik af, zijn er blijkbaar chinezen (en/of anderen) geweest die hele batches van die ES-cpu's verkochten ruim onder de marktprijs van de gewone cpu's.
(en jij die dan die workstation kocht 'omdat die toch zoveel goedkoper was' via x ipv rechtstreeks van bij HP)

Tenzij je die workstation rechtstreeks in de huidige setup aangeleverd kreeg van HP zelve en niet van een goedkope winkel. En zelfs dan zou ik het even laten weten aan Intel...

Of er toch minstens navraag doen of het inderdaad kan/mag, al is het maar om mezelf te beschermen.

[ Voor 18% gewijzigd door soulrider op 07-04-2009 09:54 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik vraag me trouwens af of Intel er echt wakker van ligt dat er her en der wat ES versies opduiken na het verlopen van de NDA.
Kijk, voordat de NDA is verlopen is dit zeker bij Intel zeer strict (zelfs de NDA's die je als particulier voor je neus krijgt zijn niet mis), maar op het moment dat de chip uitgebracht is, vraag ik me af of het echt nog nodig is zo geheimzinnig om deze dingen te doen.

Ik heb ook een aantal EScpu's (gehad), maar zo gek bijzonder waren die dingen niet moet ik zeggen (geen unlockte multipliers ofzo :P)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Brad Pitt schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:49:
[...]

Dat wordt dan vechten met SKiLLa, spannend ;) I'll be there.
't is weer eens wat anders dan paaseieren zoeken rond pasen, xeons zoeken :P

Signature

• Brad Pitt
soulrider schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:50:
Tenzij je die workstation rechtstreeks in de huidige setup aangeleverd kreeg van HP zelve en niet van een goedkope winkel. En zelfs dan zou ik het even laten weten aan Intel...
Deze komt zo direct van HP af ja... Enige dat ik zelf heb gedaan is de coolers vervangen. Helaas is er op het (Tyan-made) custom moederbord geen mogelijkheid tot overclocken, had dat wel willen testen, maar ja.

• M.Koers
Ok, wil ze dus verkopen.

Echter links naar andere site mag blijkbaar niet ;)

Mag ik die dingen nou in vraag en aanbod gooien hier of is dat echt niet gewenst door tweakers?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

M.Koers schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:53:
Ok, wil ze dus verkopen.

Mag ik die dingen nou in vraag en aanbod gooien hier of is dat echt niet gewenst door tweakers?
Engineerin Samples mogen van Intel absoluut niet doorverkocht worden, dus die willen we ook niet in de Vraag en Aanbod zien :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• M.Koers
Dat dacht ik al.
Nou dan moeten de mensen met interesse maar de standaard verkoopsites doorzoeken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

M.Koers schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:53:
Ok, wil ze dus verkopen.

In dit geval omdat het niet echt meerwaarde heeft voor het topic en een beetje spammerig overkomt om je eigen advertentie te promoten. Vandaar dat we ze liever niet zien.

• M.Koers
Dat snap ik, misschien beetje verkeerd omschreven.
Pagina: 1