Toon posts:

Dragon platform

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik stelde mee een fictieve situatie voor:

Ik wil een PC met een AMD proc (Phenom II). Is het dan verstandig om richting het Dragon platform te bouwen? Dus icm een 7xx chipset en een HD4xxx videokaart? Wat is het voordeel van het Dragon platform?
Heb je op deze manier een optimale combinatie qua performance? of zou je ook naar evt nForce chipsets kunnen kijken?

Ik kan hier weinig objectieve info over vinden.

Deze vraag is niet direct van toepassing op mezelf, maar ik ben benieuwd wat eea. inhoudt.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Heb een 'Dragon' systeem met X3 720BE, Gigabyte GA-MA UD5P en 4870 1GB, zou iets beter moeten samenwerken maar kan niet vergelijken natuurlijk :)
Voordeel is dat GFX en CPU van zelfde producent zijn maar wat het juist inhoudt :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Het is grotendeels marketingpraat zoals Intel Centrino. Alles van 1 merk en dat zou goed moeten werken en kan men beter cashen, bla bla bla.

De voordelen? Nou in tegenstelling tot het Centrino platform zijn de prijzen van AMD gewoon goed. Je wilt toch al een AMD CPU zo te zien, de ATI (AMD) videokaarten zijn ook prima, de NV GTX275 is overigens ook een leuke. Daarnaast is zeker de 790-serie chipset in het high-end segment goed.

Het voordeel is dat AMD gewoon als eerste support voor zijn complete serie geeft, alle producten zijn van henzelf en daar testen ze ook mee. Daarnaast heeft AMD AMD Overdrive voor het overclocken en AMD Fusion tool om ook wat meer uit het Dragon platform te halen. Het zaakje is wat beter op elkaar ingespeeld.

Verder heet NVIDIA voor zover ik weet niet echt high-end chipsets voor het AMD platform. Dus, het is veel marketing om AMD aan de man te brengen, maar desondanks is het wel een zeer goede keuze en geen rip-off omdat je voor "dragon" zou moeten betalen, want dat hoef je niet.

Een nForce chipset, mochten ze een high-end hebben die kan concurreren met de 790-serie is ook zeker niet verkeerd, mocht deze er zijn, als je liever een NVIDIA kaart hebt. Maar punt is wel dat AMD gewoon goed en scherp geprijsde producten heeft waar de 700-serie chipsets ook geroemd worden om hun zuinigheid.