Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Parkeerkaartje ondersteboven gewaaid :/

Pagina: 1
Acties:

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Pas geleden geparkeerd in Rotterdam, €6,50 vooraf betaald om m'n auto gedurende een paar uurtjes op een parkeerplaats te mogen zetten. Ik leg de parkeerticket via m'n raam netjes op het dashboard. Ik doe m'n raam van buitenaf dicht, ik dacht nog bij mezelf, dan heb je minder kans dat het ticket wegwaait (i.p.v. als je de deur dicht mietert).

Toen ik terugkwam lag er een prent van €50 onder de ruitenwisser. En inderdaad, het kaartje lag nog wel op het dashboard, maar lag nu in het midden, en ondersteboven. Ik heb het kaartje maar bewaard voor de zekerheid.

De vraag is dus: kan je hiermee nog coulance aanvragen ofzo? Ik heb immers betaald met chip, en het ticket heb ik nog. Iemand misschien ervaringen hiermee?

Opmerking: op de boete stond bij de kleur van de auto "ZWART" terwijl mijn auto donkerblauw is. Mijn auto staat dan ook geregistreerd als "BLAUW". Mocht de gemeente geen coulance geven, is hier dan nog iets mee te bereiken? Vormfout oid?

NOSIG

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 14:18
Hmm ja vervelend maar je kan toch ook wel even 1 seconde checken of het kaartje nog goed ligt voordat je wegloopt? :)

Verder heb ik geen idee hoe het met eventuele coulance regelingen of vormfouten gaat.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:52
Op dat kaartje staat toch gewoon de datum/tijd? Dien gewoon bezwaar aan, lijkt me grote kans dat je dat wel wint.

Verwijderd

cls schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:46:
Op dat kaartje staat toch gewoon de datum/tijd? Dien gewoon bezwaar aan, lijkt me grote kans dat je dat wel wint.
Dat is dus de vraag, aangezien hij gewoon een kaartje willekeurig aan een andere automobilist heeft kunnen vragen... Ik heb geen idee of er, vanwege het feit dat je met chipknip hebt betaald, 'persoonlijke' gegevens op het kaartje staan?

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Bart schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:45:
Hmm ja vervelend maar je kan toch ook wel even 1 seconde checken of het kaartje nog goed ligt voordat je wegloopt? :)

Verder heb ik geen idee hoe het met eventuele coulance regelingen of vormfouten gaat.
Ik stond toe te kijken terwijl m'n raam dichtging. Blijkbaar is het kaartje toch ondersteboven gewaaid.

Oh, en op het parkeerkaartje staan geen pasgegevens ofzo.

NOSIG

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:47:
[...]

Dat is dus de vraag, aangezien hij gewoon een kaartje willekeurig aan een andere automobilist heeft kunnen vragen... Ik heb geen idee of er, vanwege het feit dat je met chipknip hebt betaald, 'persoonlijke' gegevens op het kaartje staan?
Volgens mij staat er ergens op je boete de opmerking dat het kaartje ondersteboven lag. In dat geval kun je zeker met het/een op dat moment geldige parkeerkaartje je boete ongeldig laten verklaren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik geef je weinig kans met de kleur. Donkerblauw en zwart ligt ook dicht bij elkaar. Mijn auto is blauw volgens volgens het kentekenbewijs en heeft nog steeds zijn orginele blauwe kleur, maar op iedere bekeuring staat dat hij paars is (een beetje dezelfde discussie als met de oude GoT kleuren). Dan zou ik onder elke bekeuring uit kunnen komen omdat de kleur lastig in te schatten is. Vormfouten worden ook niet meer zo zwaar aangerekend.

Ik zou gewoon een bezwaarschrift indienen dat je wel een kaartje had, een kopie erbij doen en niet vermelden dat het kaartje op zijn kop lag. Misschien maak je daarmee nog wel kans.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10 14:29
_Christiaan_ schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:51:
[...]

Ik stond toe te kijken terwijl m'n raam dichtging. Blijkbaar is het kaartje toch ondersteboven gewaaid.

Oh, en op het parkeerkaartje staan geen pasgegevens ofzo.
Kun je gewoon bezwaar tegen aantekenen, kopie van het kaartje meesturen.

De parkeerwachters in Rotterdam zijn niet zo snugger!
Ik heb een vergunning voor hier in de straat en het had gesneeuwd, gevolg kaart niet zichtbaar, gevolg boete. Heb ik natuurlijk ook bezwaar aangetekent en gewonnen.

Plaats dat ze nu even wat sneeuw van de vooruit weghalen!!! |:(

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nope. Omdat er een verkeerde kleur opstaat kom je niet meer onderuit op basis van een vormfout.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
_Christiaan_ schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:42:

Opmerking: op de boete stond bij de kleur van de auto "ZWART" terwijl mijn auto donkerblauw is. Mijn auto staat dan ook geregistreerd als "BLAUW". Mocht de gemeente geen coulance geven, is hier dan nog iets mee te bereiken? Vormfout oid?
Hoe het met het ondersteboven gewaaide kaartje zit weet ik niet. Wel weet ik dat je 0,0% kans hebt op het ongedaan maken van de boete op basis van het vermelden van een onjuiste kleur op de boete. Gelukkig niet wat mij betreft.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 12:41
Als het goed is kun je gewoon met het kaartje bezwaar indienen. Kijk op de site van desbetreffende gemeente om te achterhalen hoe. Als je grondig wilt zijn kun je ook een kopie van de betaling per chipknip (kan dat?) meesturen. Dit geeft meer vertrouwen in jouw oprechtheid.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
SeatRider schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:54:
[...]

Volgens mij staat er ergens op je boete de opmerking dat het kaartje ondersteboven lag. In dat geval kun je zeker met het/een op dat moment geldige parkeerkaartje je boete ongeldig laten verklaren.
Dat staat er niet precies zo exact eigenlijk. Er staat: "zonder zichtbaar en leesbaar aangebrachte geldige parkeervergunning", en "Geen geldig betaalbewijs zichtbaar waargenomen in het motorvoertuig". Op de achterkant staat o.a.: "stuur indien van toepassing (een kopie van) uw bewijs van betaling mee."

Dat laatste wordt dus nog lastig. In feite is het ticket zelf mijn enige bewijs van betaling.

NOSIG

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

Wat staat er op de "bekeuring" als overtreding?
Je hebt grote kans dat er iets van parkeren zonder te betalen oid. staat. Nu heb je wel betaalt alleen lag het kaartje ondersteboven. Als ze niet de juiste overtreding gebruikt hebben kun je met succes bezwaar aantekenen. ik zou wel eerlijk blijven met het aantekenen van bezwaar, dus gewoon vermelden wat er gebeurt is (het kaartje omgewaaid).
hmmm te laat....
Op de achterkant staat o.a.: "stuur indien van toepassing (een kopie van) uw bewijs van betaling mee."

Dat laatste wordt dus nog lastig. In feite is het ticket zelf mijn enige bewijs van betaling :?
:? Hoezo wordt dat lastig, ff een copietje maken van je parkeerbonnetje.

[ Voor 28% gewijzigd door Caveman op 05-04-2009 14:06 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:01:
[...]

Dat staat er niet precies zo exact eigenlijk. Er staat: "zonder zichtbaar en leesbaar aangebrachte geldige parkeervergunning", en "Geen geldig betaalbewijs zichtbaar waargenomen in het motorvoertuig". Op de achterkant staat o.a.: "stuur indien van toepassing (een kopie van) uw bewijs van betaling mee."

Dat laatste wordt dus nog lastig. In feite is het ticket zelf mijn enige bewijs van betaling.
Bedoelen ze met het laatste niet een bewijs van betaling van het boete bedrag? :P

• henkyyyyyyy
Ik begrijp niet dat het zo'n lange thread moet worden, gewoon bezwaar aantekenen als je de boete binnenkrijgt en een kopie van het kaartje meesturen, staat allemaal in de brief die je bij de boete krijgt!

Al had je hem in je portemenee zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door henkyyyyyyy op 05-04-2009 14:13 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik ben al wel wat wijzer geworden: op de kleur van de auto is geen bezwaar te maken, en ik moet wachten tot ik de echte bekeuring thuis heb.

Vraag die nog rest: is het het beste om eerlijk toe te geven dat het kaartje omver is gewaaid, of moet ik daar niets over zeggen en melden dat ik gewoon had betaald? In het laatste geval lieg ik immers niet.

edit: enige echte bewijs van betaling, is de chipkaart in een oplaadapparaat duwen, op "?" drukken, en een foto maken van het display van het apparaat: daar staat datum en bedrag. (tijdstip weet ik niet). Ik weet niet of het de moeite waard is om hier een foto van bij te stoppen.

[ Voor 28% gewijzigd door _Christiaan_ op 05-04-2009 14:26 ]

NOSIG

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

henkyyyyyyy schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:12:
Ik begrijp niet dat het zo'n lange thread moet worden, gewoon bezwaar aantekenen als je de boete binnenkrijgt en een kopie van het kaartje meesturen, staat allemaal in de brief die je bij de boete krijgt!

Al had je hem in je portemenee zitten.
Nou ja, de vraag is hoe ze daar mee om gaan. Anders kan je ook als je een boete hebt iemand opzoeken die net naar huis rijdt en vragen of je zijn kaartje mag.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• henkyyyyyyy
Marzman schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:18:
[...]

Nou ja, de vraag is hoe ze daar mee om gaan. Anders kan je ook als je een boete hebt iemand opzoeken die net naar huis rijdt en vragen of je zijn kaartje mag.
Dat klopt idd, dat kun je doen.
Er bestond zelfs een website waar je je kaartjes naar toe kon sturen en mensen konden dan ook van die website weer kopen, voor een veel lager bedrag dan de boete zelf natuurlijk!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Geen probleem. Heb ik ook eens gehad, bezwaar aangetekend en een kopietje van het parkeerkaartje bijgevoegd, boete kwijtgescholden.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, ik had mijn kaartje ook op het dashboad liggen en iets verplaatst onder een ander item. Kreeg een boete voor 'niet zichtbaar tonen van parkeerkaartje'. Moest helaas wel betalen, zelfs naar politiebureau geweest.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:00
_Christiaan_ schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:15:
edit: enige echte bewijs van betaling, is de chipkaart in een oplaadapparaat duwen, op "?" drukken, en een foto maken van het display van het apparaat: daar staat datum en bedrag. (tijdstip weet ik niet). Ik weet niet of het de moeite waard is om hier een foto van bij te stoppen.
Ach, het kan in ieder geval geen kwaad om het te doen toch?

Ik heb bij mijn bezwaarschrift voor een onterechte boete ook een aantal foto's meegestuurd (plaats van m'n auto, kapotte parkeer-automaat, overzicht van parkeer-automaat verderop waar ik op het moment dat ik een boete kreeg een kaartje stond te kopen). Maar in de reply stond dat ze mijn gegevens hebben vergeleken met de gegevens uit de parkeer-automaat waar ik beweerde een kaartje gekocht te hebben (en dat ik idd in de minuut dat ik een boete kreeg, een paar honderd meter verderop bij het dichtstbijzijnde werkende automaat een kaartje had gekocht): dus zij hebben die gegevens zelf ook wel.

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:09
Je krijgt in Rotterdam als je de acceptgiro thuis gestuurd krijgt, ook gelijk een bezwaarformulier mee. Deze even invullen en samen met het parkeerbewijs opsturen. Ik heb het wel eens vaker gehad in Rotterdam, het belangrijkste is dat je het parkeerbewijs meestuurt en dan wel het origineel, niet een kopie! Succes verder!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Okee bedankt voor de reacties, klinkt iig nog niet als een verloren zaak. :)

NOSIG

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Als je het kaartje hebt kan je gewoon bezwaar indienen.

Ik heb het een keer gedaan met een kaartje van een ander :X boete werd gewoon kwijtgescholden.

Ik had geschreven dat er meerdere kaartjes op m'n dashboard lagen en dat de dienstdoender misschien over het hoofd had gezien.... :9

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

azt33 schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:35:
Je krijgt in Rotterdam als je de acceptgiro thuis gestuurd krijgt, ook gelijk een bezwaarformulier mee. Deze even invullen en samen met het parkeerbewijs opsturen. Ik heb het wel eens vaker gehad in Rotterdam, het belangrijkste is dat je het parkeerbewijs meestuurt en dan wel het origineel, niet een kopie! Succes verder!
Uiteraard wel aangetekend versturen... anders raken ze hem "kwijt"....
en zelf een kopie bewaren...

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

NeoMe schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:03:
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, ik had mijn kaartje ook op het dashboad liggen en iets verplaatst onder een ander item. Kreeg een boete voor 'niet zichtbaar tonen van parkeerkaartje'. Moest helaas wel betalen, zelfs naar politiebureau geweest.
Naboo schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:43:
Als je het kaartje hebt kan je gewoon bezwaar indienen.

Ik heb het een keer gedaan met een kaartje van een ander :X boete werd gewoon kwijtgescholden.

Ik had geschreven dat er meerdere kaartjes op m'n dashboard lagen en dat de dienstdoender misschien over het hoofd had gezien.... :9
Ja, had ik dus ook gedaan maar niemand die wou meewerken. Had ook niet betaald, ging het mij niet om. Auto stond er serieus maar drie minuten en ik had al een bon. Was alleen niemand die het kaartje wou verkopen aan mij, echt rare mensen. Wie wil er nou niet zijn parkeerkaartje van 0,50 cent verkopen voor 5,00. Rare wereld, toen had ik er eentje gevonden maar die was op 10 minuten na niet overeenkomstig met mijn boete-tijd :(

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
Ik heb het ook een keer gehad: Was de clip waar je zoon ding onder kan klemmen los gegaan en was ie ondersteboven komen te liggen.
Heb niet hoeven betalen :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:27

SaN

Een vriend van me is wel eens onder een boete uitgekomen door een kaartje aan iemand anders te vragen die ook in de buurt geparkeerd stond en net terug kwam. Hij heeft toen ook gezegd dat het kaartje op de grond gewaaid was bij het dichtgooien van de deur. Hij heeft uiteindelijk de boete niet hoeven betalen. Je hebt dus een goede kans dat het lukt.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb dit weleens gehad. Bezwaar gestuurd ('winderige dag') met originele kaartje bijgevoegd met normale post, boete betaald na eerste aanmaning, en het geld werd keurig teruggestort. Aantekenen enzo lijkt me wat overdreven voor 50 euro.. Als het niet lukt, dan gaat het geld toch naar een goed doel (de gemeenschap) ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:09
Naboo schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:44:
[...]

Uiteraard wel aangetekend versturen... anders raken ze hem "kwijt"....
en zelf een kopie bewaren...
Daar heb ik gelukkig geen problemen mee gehad, ik stuur altijd via gewone post. En een kopie van het bezwaar en het parkeerkaartje bewaren, dat is wel belangrijk :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Dan ga ik maar eens aan de slag. Ik heb nog een andere parkeerboete liggen (€60 voor 2 wielen op een stukje modder, dat noemt men blijkbaar een groenstrook) en een snelheidsboete voor 14 km/h te hard waar je 80 mocht. Dus nog maar even 3 brieven schrijven.

Ik rij nu anderhalf jaar auto, en in de laatste 3 maanden heb ik 3 parkeerboetes en 1 snelheidsboete gekregen. Plus, een nieuwe versnellingsbak en een boom geschampt met de nodige schade. Dat alles ineens in 3 maanden. Je kunt beter speculeren op de AEX :P

/offtopic

NOSIG

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_Christiaan_ schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:38:
Dus nog maar even 3 brieven schrijven.
Great. Weer iemand die het justitiële apparaat wil misbruiken om onder een boete uit te komen. Waren ze allemaal onterecht dan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:12
Dan ga ik maar eens aan de slag. Ik heb nog een andere parkeerboete liggen (€60 voor 2 wielen op een stukje modder, dat noemt men blijkbaar een groenstrook) en een snelheidsboete voor 14 km/h te hard waar je 80 mocht. Dus nog maar even 3 brieven schrijven.

Ik rij nu anderhalf jaar auto, en in de laatste 3 maanden heb ik 3 parkeerboetes en 1 snelheidsboete gekregen. Plus, een nieuwe versnellingsbak en een boom geschampt met de nodige schade. Dat alles ineens in 3 maanden. Je kunt beter speculeren op de AEX :P

/offtopic
Het allerbeste is gewoon nog een paar extra rijlesjes nemen. Zekerheid voor alles >:)

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

[..]en een snelheidsboete voor 14 km/h te hard waar je 80 mocht. Dus nog maar even 3 brieven schrijven.[..]
En je hebt daar niet te hard gereden of waarom ga je daarvoor een brief schrijven?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Je kan gewoon bezwaar aantekenen, je krijgt een bezwaarformulier meegestuurd met de boete die je thuis krijgt. Daarop kan je gewoon aangeven dat je hebt betaald en bewijs meesturen.

Spreek uit ervaring (met Rotterdamse parkeerboetes) :P.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:47:
[...]

Dat is dus de vraag, aangezien hij gewoon een kaartje willekeurig aan een andere automobilist heeft kunnen vragen...
Ik heb dat eens ooit gehad, een parkeerplaats waar ik al jaren kwam (grevelingenmeer) waar blijkbaar ineens betaald parkeren was ingevoerd. De ik kwam de agent tegen tijdens het schrijven. Hij zei joh vraag een kaartje aan iemand anders, maar bezwaar en je krijgt het terug...

Zo geschiede 8)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

_Christiaan_ schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:15:
Ik ben al wel wat wijzer geworden: op de kleur van de auto is geen bezwaar te maken, en ik moet wachten tot ik de echte bekeuring thuis heb.

Vraag die nog rest: is het het beste om eerlijk toe te geven dat het kaartje omver is gewaaid, of moet ik daar niets over zeggen en melden dat ik gewoon had betaald? In het laatste geval lieg ik immers niet.

Op je chipknip staat van de laatste 5 transacties het tijdstip (tot op 11 minuten nauwkeurig, bij gebrek aan genoeg bits voor meer nauwkeurigheid), het bedrag en ook het ID van de betreffende terminal en een transactie ID (tellertje in de terminal). Al met al dus best overtuigend dat je daadwerkelijk een kaartje gekocht hebt op dat moment :)

Of je dat ID ook zelf makkelijk kan uitlezen weet ik zo 1, 2, 3 niet, de enige keer dat ik dat heb gezien was met een custom applicatie (op universiteit, niet iets geheims van de bank ofzo) die via een standaard smartcard reader die info opvroeg. Tijdstip en bedrag is ook uit te lezen met bijvoorbeeld een Rabo Randomreader.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:41:
[...]

Great. Weer iemand die het justitiële apparaat wil misbruiken om onder een boete uit te komen. Waren ze allemaal onterecht dan?
Sorry? Je beschuldigt mij eerst van het misbruiken van het justitiële apparaat, en vervolgens vraag je pas of ze allemaal onterecht waren? Ga jij eens lekker weg. Ongelofelijk hoe mensen als jij hun vooroordelen klaar hebben. Bied eerst maar eens je excuses aan, en kom dan maar weer terug.

En nee, ik dien hem niet zomaar in. Ik rij op die weg nooit te hard namelijk, dus ik ben wel benieuwd naar de foto en alles.

De andere boete was parkeren in Delft, die was ook onterecht (zie boven).

[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 06-04-2009 19:07 ]

NOSIG

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
op e achterkant van een bonnetje staat meestal een nummer gedrukt. Bij het procesverbaal wordt dit nummer genoteerd (indien het zichtbaar ondersteboven ligt). betaal de boete, stuur het bonnetje op, en je krijgt je geld terug...

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Waarschijnlijk heeft de parkeerwachter een foto gemaakt van het kaartje wat ondersteboven lag. Op de achterkant van het kaartje staat een nummer. Je dient dus je kaartje te laten zien (opsturen of langs gaan op het bureau van parkeercontrole) waarna de bekeuring wordt geseponeerd.

Als ze om de één of andere reden de boete alsnog doorzetten: wees sportief en stuur ze een vlaai ;)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:50
Het is geen boete wat je hebt gekregen, maar een naheffing van gemeentelijke belastingen. Want dat is het parkeergeld wat je betaald, een belasting.
Gezien het feit dat je de belasting wel keurig betaald hebt moet de boete kwijt worden gescholden. Die parkeerwachters mogen ook helemaal geen boetes geven, alleen maar naheffingen.
Iemand hier op het forum had precies het zelfde in Delft en die z'n boete is keurig kwijtgescholden.
Pagina: 1