Toon posts:

PC start soms op en soms niet

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Al enkele dagen een vervelend probleem hier bij een PC.
Soms start deze op tot bureaublad van windows tevoorschijn komt en dan herstart hij.
Ook komt het regelmatig voor dat de PC gewoon niet opstart (Zelfs nog geen BIOS scherm te zien). Waaraan kan dit liggen? Ik heb al eens Memtest laten lopen en verliep perfect.
Ik probeerde ook te booten van een Linux live CD maar dit bracht mij ook niet tot een werkend resultaat.
Heb de HDD losgekoppeld en nog eens live cd geprobeert maar nog steeds niets.
Ligt het aan de processor? Zo ja kan ik dit testen met een of ander tooltje (Heb niet echt een gelijkaardige processor in de buurt).
Of zou het misschien het moederbord zijn dat niet correct meer werkt?

Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen.

Verwijderd

Veel te weinig info............ Welke onderdelen? Welke voeding?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en geef inderdaad meer informatie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door. Zonder dit te doen is het lastig te zeggen waar het probleem zit.

Dit topic gaat op slot omdat we verwachten dat je eerst de troubleshooter doorneemt en volledige specs post. Mocht je na het doornemen van de troubleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen :). Geef daarin dan wel aan wat je precies hebt gedaan, waar je tegenaanloopt en wat de specs zijn van je systeem.

Dit topic is gesloten.