Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Blauw scherm bij installatie 64-bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een BTO 15C27 gaming notebook (www.bto.eu), ongeveer 1 maand oud. Ik had hier Vista 64 bit op staan, maar ik wil nu Windows XP. Het is Windows XP Professional 64-bit, en ik heb deze versie (legaal) via school. Ik heb hem moeten downloaden dus hij is niet op een originele cd.

Als ik de dvd erin doe en boot via disk doe, begint hij eerst met alle bestanden laden. Daarna staat er starting windows, en dan krijg ik een blauw scherm. Dan krijg ik deze foutmelding:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

Technical information:

*** STOP: 0x0000007B (0xFFFFFADF90C323C0,0xFFFFFFFFC0000034,0x0000000000000000,0x0000000000000000)

CHKDSK /F heb ik geprobeerd maar dat hielp niet.

Mijn oom heeft toen geprobeerd de NVidia AHCI drivers toe te voegen op de cd maar het werkte nog niet. Een andere cd van Windows XP (32-bit) werkt ook niet.

Ik heb de partitie van Vista er al afgegooid. Ik ben nu weer Vista er op aan het zetten, omdat ik dingen voor school moet doen.

Google geeft alleen resultaten in een vreemde taal, en als ik deze vertaal wordt ik er nog niet veel wijzer van. Blijkbaar is XP 64-bit instabiel, maar hier ligt het niet aan omdat een 32-bit versie ook niet werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 12:14 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
http://www.google.com/?q=0x0000007B

Doe dan gewoon een linkje naar google in plaats van dat "let me google that" flauwe gedoe.
dat laatste is hetzelfde als UTFS roepen, niet doen dus.

[ Voor 77% gewijzigd door alt-92 op 05-04-2009 13:19 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik weet het niet hoor, maar als je nou bij de maker van het OS op de support site gaat kijken?
Search The Microsoft Support Knowledge Base: results for 0x0000007B

Daar staan al een aantal hits tussen. Verder: hou in het achterhoofd dat XP 64bits NIET dezelfde drivers als een 32bits XP gebruikt, dus als je leest dat er verkeerde drivers worden gebruikt, kijk dan extra zorgvuldig na welke drivers je nodig zou hebben.

offtopic:
Als laatste: een typenummer van je laptop zegt ook niet altijd alles, zoek uit welke chipset het ding exact heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 05-04-2009 18:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46

lasharor

7 december 2004

Ahci even disablen in je bios vervolgens xp installeren en de driver voor de ahci daarna installeren?

Of anders gebruik je nlite om die drivers erin te slipstreamen..

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:17:

Daar staan al een aantal hits tussen. Verder: hou in het achterhoofd dat XP 64bits NIET dezelfde drivers als een 32bits XP gebruikt, dus als je leest dat er verkeerde drivers worden gebruikt, kijk dan extra zorgvuldig na welke drivers je nodig zou hebben.
Met een 32-bit cd van XP werkt het ook niet, dus ik denk niet dat dat het probleem is.
lasharor schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:24:
Ahci even disablen in je bios vervolgens xp installeren en de driver voor de ahci daarna installeren?

Dat met Nlite heeft mijn oom ook geprobeerd. Ik heb van dit soort dingen echt totaal geen verstand, en het kan aan zo veel dingen liggen. Ik heb nu Vista weer geinstalleerd, en ik neem morgen contact met BTO op om te kijken hoe het zit. Wellicht is bij hun deze fout vaker voorgekomen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 18:34 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:33:
[...]

Met een 32-bit cd van XP werkt het ook niet, dus ik denk niet dat dat het probleem is.

[...]

Dat met Nlite heeft mijn oom ook geprobeerd. Ik heb van dit soort dingen echt totaal geen verstand, en het kan aan zo veel dingen liggen. Ik heb nu Vista weer geinstalleerd, en ik neem morgen contact met BTO op om te kijken hoe het zit. Wellicht is bij hun deze fout vaker voorgekomen.
En je hebt mijn eerste suggestie niet geprobeerd? Het disablen van de ACHI optie en daarna de driver in windows xp installeren werkt op mijn laptop perfect.

Verwijderd

Topicstarter
lasharor schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:24:

Dat is nu juist het probleem! Hoe moet dat op een BTO notebook.
In de Bios Setup vind ik alleen maar basic opties en nergens is iets
over het disabelen van AHCI te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een mail van BTO terug
Meer informatie hierover vindt u op: http://download.bto.eu/No...0-%2015C27%20%28JHxxx%29/

U heeft kortweg 2 zaken nodig, een opstart disk ( bij voorkeur een bootable USB stick of USB Floppy ) en het bestand AHCI_DIS.EXE

Groeten,

Support
Gaat nu dus wel lukken denk ik. Thanks allemaal!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 18:34 ]

Pagina: 1