Toon posts:

JetDirect wordt wel herkend door LaserJet, maar werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een al wat oudere HP LaserJet 2200DT die aangesloten is via een USB-kabel op een Vista32-PC.
Met de laatste PCL6-drivers werkt dat allemaal perfect.

Sinds kort zit tussen de ADSL-modem en de PC een router: D-Link DIR615.
Dit om draadloos met mijn laptop te kunnen communiceren.
Dat alles werkt ook perfect.

Om nu ook rechtstreeks te kunnen printen vanop de laptop zonder daarbij de hoofd-PC te moeten laten aanstaan (om via gedeelde printers te kunnen werken), heb ik op eBay een HP JetDirect J4169A printer-server-kaart op de kop weten tikken.
Hoewel de vorige eigenaar de configuratiepagina heeft ingesloten die getuigt van een werkende verbinding, gaat het daar bij mij fout...

De kaart wordt correct herkend door de printer.De configuratiepagina wordt immers afgedrukt, maar er staat I/O Card Not Ready en LAN ERROR - LOSS OF CARRIER.
Geen IP-adressen, behalve dan 0.0.0.0

Ik zie op internet dit probleem terugkeren, maar vind nergens een oplossing.
De kaart lijkt mij niet stuk te zijn.
Een 'Cold Reset' via de printer lost niks op.
De netwerkkabel zit goed (al zijn we daar zelfs nog niet aan toe) en de kaart is goed aangedrukt.
De printer zou daar klaar moeten voor zijn, meen ik, om er alsnog een LJ 2200DTN van te maken...

Wie kan er helpen?
Wat moet ik doen?
Alvast dank voor alle hulp!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 15:41
Wie is de dhcp server in je netwerk? Het adsl modem (welk modem?) of de D-link?
En kun je in de dhcp kijken of die wel een IP uitgeeft aan je printserver en zo ja welk IP.

Ik heb zelf ook een Laserjet 2200DTN, en ik heb er een jetdirect j3113a inzitten.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Probeer anders eens een vast IP adres in te stellen op de printer.

Verwijderd

IP instellen kan niet, er zitten maar twee knoppen de printer. Je kan die JD kaart dus alleen via telnet instellen, maar daarvoor moet het netwerk het dus wel eerst doen.

Weet je zeker dat je een goede (niet gekruiste) kabel hebt gebruikt? Branden er lampjes op de JD?

Verwijderd

Topicstarter
Internet komt hier in huis binnen via ADSL (koper).
ADSL-modem (SpeedTouch 536) gaat meteen naar router.
Router (D-Link DIR-615) is DHCP-server.

Daarvandaan vertrekken netwerkkabels naar PC, printer en gaat het draadloos naar de laptop.
Printer krijgt nu geen IP-adres, het is net alsof die er niet is in het netwerk.

Op de JetDirect (J4169A - 610N - 10/100TX EIO Print Server) branden geen lampjes.
De kabel is een niet-gekruiste kabel. (De kleuren zitten in identiek dezelfde volgorde.)
Er branden geen lampjes op de kaart en ook niet op de router, wat ook zou moeten...

Ik heb pas een andere kabel genomen en daarmee gaat het ook niet.

Bij mijn weten, moet ik niets anders instellen aan de printer of de router en zou de verbinding vanzelf gevonden moeten worden. Pas daarna zijn we aan IP-adressen en Windows-installatie en dergelijke toe, toch?

Ik ben zowat ten einde raad.
Is deze kaart niet werkend en ben ik bedrogen?
Of zie ik iets stoms over het hoofd?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Je kan best een volledige troubleshoot doorlopen via de HP website.

Sluit de printer aan zonder de jetdirect, terug aansluiten met USB en laatste firmware draaien.

Je kan dit eventueel ook eens proberen te gebruiken?

http://h20000.www2.hp.com...=18972&prodSeriesId=27905

Nazien van firmware, staat op de config pagina.

http://h20000.www2.hp.com...=18972&prodSeriesId=28861

Edit: Dat de kaart "herkend" wordt betekend nog niet dat alles goed is, de errors geven het eigenlijk al aan.
Op de config pagina staan normaal gezien ook errors, wat zeggen die? bv 10.XX etc

[ Voor 25% gewijzigd door Graviton12 op 05-04-2009 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu 100%!
Ik heb een andere kabel gekocht en het werkte van de eerste keer zoals je zou verwachten...

Dank voor alle tips!
Pagina: 1