Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ask = spyware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde op m,n router in te loggen en kreeg steeds ask.com.Gekeken bij plugins ,addons software cookies verwijdert,permissie voor installeren van cookies door ask ingetrokken,niets werkte.
Ik heb firefox opnieuw geinstalleerd en het lijkt weg te zijn ,
Ik heb veel gescand met mailwarebytes ,superantispyware ,avg antispyware ze lijken het niet als spyware te markeren maar het gedraagd zich wel zo.
Ik heb nu nu m,n router ingesteld om alles van ask te blokken hopen dat dat werkt ,ik snap niet dat ask niet gewoon als spyware gezien word door anti spyware makers.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 11:48

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Lijkt me niet dat Ask.com Spyware is.

http://safeweb.norton.com...http:%2F%2Fwww.ask.com%2F

Er moet gewoon iets anders op je computer staan, die dit veroorzaakt. Heb ook wel eens een PC onder handen gehad, waar spyware op stond. Wilde je bijvoorbeeld naar een website gaan werd je weer terug gelinkt naar je startpagina (bijv: google.nl)

Heb je ook al op virussen gescand?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geloof ik bij de installatie van bittorrent (kan ook een ander programma zijn geweest)perongeluk een toolbalk installatie aangevinkt laten staan,ik drukte op installeren en zag het telaat.
Later heb ik deze installatie ongedaan gemaakt dacht ik dus.
Nu blijft er dus kennelijk iets achter dat bepaalde foutieve adressen in de adresbalk aanvult. .
Dit zal waarschijnlijk een of andere aggressieve bedrijfsstrategie zijn,mijn punt is dat omdat er nergens te zien is dat de software op je pc staat en je het nergens normaal kan verwijderen hier de stap naar kwaadaardige software spyware word gemaakt.
Ik scan overigens mijn pc regelmatig met avg.

.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je krijgt dus (door eigen onoplettendheid) een nieuwe default search-engine kado bij het installeren van een toolbar. De software is weg, maar de search-enige nog niet. Dat had net zo goed Google kunnen zijn, terwijl jij altijd met Live zoekt.
Dat is een instelling, geen spyware-gedrag.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg het probleem toen ik wou inloggen op mijn router,dat doe ik op de plek waar je direkt een adres invult.
De search engine zit in een ander vak daarnaast ,ik gebruik geen searchengine om op mijn router in te loggen.
Ik had de searchengine al teruggezet naar google ik heb het nog nooit meegemaakt dat een searchengine reageert als ik iets invoer op de plek waar je altijd het hele adres van een website direkt invoert.
Als je daar iets fouts invoert krijg je normaal een bericht dat de website niet gevonden is en dan word je niet automatisch naar een searchengine geleid .
Ask voegt deze functie toe denk ik ,en ze geven geen mogelijkheid om dit normaal te verwijderen het is dat firefox mijn standaard browser was en ik deze opnieuw kan installeren met ie was het een ander verhaal geweest.
Voor alle duidelijkheid omdat mijn router ip geen adres op het internet is reageert deze troep van ask dus,dit is iets dat ik niet verwacht van google en ook niet van live dit is dus het dieptepunt van de marketing van de mensen achter ask.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Om verder op zoek te gaan moeten we eerst een overzicht hebben van de dingen die worden uitgevoerd op jouw computer, hiervoor moet je even een logje online plaatsen. Dit doe je zo:

1. Download HijackThis.
2. Plaats het bestand op je bureaublad en voer het uit.
3. Klik op 'Do a system scan and save a logfile'.
4. Als de scan compleet is klik op 'Save log' en sla het logbestand op.
5. Vervolgens open je deze log en kopieer je alles in een post hier op Tweakers.

Verder moet je eens nakijken wat het adres van jouw router is, dit doe je zo:

1. Ga naar start, klik op uitvoeren, typ daar het woord cmd en druk op enter.
2. Typ het woord ipconfig en kijk dan wat er achter Default Gateway staat.
3a. Vind je dat niet typ dan het volgende commando:
ipconfig /all > "%userprofile%\My Documents\ipconfigall.txt"
3b. Plaats de resultaten uit het bestand ipconfigall.txt in jouw documenten in een post hier op Tweakers.

Veel succes. :)
Pagina: 1