Asus WL-500G + Torrent = fail

Pagina: 1
Acties:

• your_rival
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
zeer geachte mede-tweakers :D

het probleem is als volgt: (ik gebruik vista btw) op het moment dat ik een torrentprogramma aan heb staan, ligt na 1-2 minuten de internet verbinding eruit, dat is alleen op te lossen door 1) de usb WLAN adapter eruit te halen (uit mn pc) en er opnieuw in te doen of 2) netwerkcentrum-> Netwerkverbindingen beheren -> en dan draadloze netwerkverbining uit en weer in schakelen of 3) router uit en weer aanzetten..
Bij elk van die drie "oplossingen" is na een minuut of 2-3 weer internet eruit, waarna het hele verhaal overnieuw begint |:( ..

Nu heb ik mij (natuurlijk) al ingelezen :P dus ben ik al aande slag geweest met de half-completed connections binnen windows en de global maximum number of connections en de Max. number of connected peers per download en natuurlijk de max. down en upload speed, maar niets lijkt te werken: hij klapt er net zo vrolijk weer uit...

beetje achtergrond info: Ziggo (@home)->1 modem->1router(die wl-500g)->3 pc's

op eht moment dat de internet eruit klapt, kan ik ook niet meer surfen, ook op de ander 2 pc's werkt internet dan ook niet meer ..

Kortom: HELLUP!! O-)

greetz

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Probeer eens een ander torrentprogramma (uTorrent bijvoorbeeld)?

Goedkoop bellen via VoIP

• your_rival
hey,

ten eerste bedankt voor je reply :D

heb net utorrent en bittorrent geprobeerd, geen vooruitgang :(

greetz

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07-2025
Apart, dat je het probleem kunt oplossen op die 3 verschillende manieren.
Mij lijkt het puur een router probleem, zoals jij beschrijft in puntje 3: resetten van router maakt alles weer in orde.
Net zoals je de verbinding opnieuw maakt met je wireless netwerk, kan het gewoon zijn dat je router al die connections niet leuk vind.

Zelf had ik een soort gelijke situatie, was ieder 10 minuten router resetten en dan kon ik weer verder.
Het was wel een erg oude router van edimax, inmiddels vervangen door een sitecom router en sindsdien niet één probleem gehad.

Als het enigszins mogelijk is, probeer eens andere router aan te sluiten? of probeer het eens met draad?
Krijg je hetzelfde probleem als je met de andere pc's torrent's download?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03
Heb je al eens op http://wl500g.info/ gekeken of je de laatste (al dan niet custom) firmware erop hebt staan?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Check de limiet voor verbindingen ook es op je WL-500G. Stock firmware heeft die best laag staan dacht ik.

Ik heb dr OpenWrt opstaan hier en geen klachten :).

root@zeus:~# cat /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_max 
5953

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• your_rival
iig dank allemaal :D

@ayera: nope is (jammer genoeg) niet mogelijk om een andere opstelling te proberen :(

@fire69 zal gelijk ff kijken, maar is hoe is die firmware te installeren?

@borromini hoe doe ik dat, dat checken en wat is OpenWrt

zoals jullie horen ben ik op dit vlak best wel noobish :+

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
hier is een complete installatie handleiding voor de WL-500G (deluxe) te vinden.

• your_rival
sorry hoor, maar wat is precies de bedoeling van het lezen van de handleiding, ik bedoel wat zou daar in kunnen staan

niet aanvallend bedoeld :P

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 13:41
Je zou misschien je router opnieuw kunnen flashen met de laatste firmware van de ASUS site, ook al is dat inmiddels een oude. Ik heb geen problemen met de combinatie XP/µTorrent/WL-500G.

• your_rival
dat flashen, is dat een gevaarlijke bezigheid, of kan het geen kwaad?

• Xorsist
Was dus ff niet duidelijk genoeg 8)7
Dat is dus de installatie handleiding voor DD-WRT (alternatieve firmware). DD-WRT is er nl. nit zomaar via je webinterface op te zetten (heb zelf een WL-500W en ben 45 minuten bezig geweest om het hele verhaal door te lopen met 6 30-30-30 reset's tussendoor ;))

• your_rival
ooh.. dankje voor je reply, heb nu geen tijd, maar ik zal dr vant weekend of nog eerder naar kijken

• your_rival
even een update: ik heb bij mijn zus geprobeerd om utorrent te draaien, dat lukte, te goed zelfs, want op haar pc kan utorrent gewoon downloaden , en dus niet dat hij na 2 min ermee stopt...
het lijkt dus in mijn instelliingen te zitten...

wordt er een beetje gaar van... :(

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Pc van je zus achter de zelfde router?

Dan toch even in je torrent client kijken of er instellingen goed staan.Eventueel de instellingen van de torrentclient op de pc van je zus overnemen op jou pc.Heb je een firewall aanstaan op je pc?dan poorten openen of je firewall uitzetten.Waarschijnlijk zit er al een firewall op je router.

[ Voor 24% gewijzigd door vincedd op 12-04-2009 10:28 ]

• your_rival
heey,,

ja, het is inderdaad dezelfde router.. ik zal haar instellingen even overnemen..

maar(!!) ik kan nu HELEMAAL niet meer internetten op mijn pc.. hij zegt bij netwerkverbindingen (vista) dat ik wel verbinding met het netwerk kan maken, maar als ik daarop klik en hij verbinding maakt, komt er te staan dat het signaal van de router of te slap is, of dat er helemaal geen signaal meer is..

Ik typ dit dus ook niet van mijn eigen pc, maar van die van mn zus... (zij kan wel gewoon internetten..)

:( :( :(

beetje vervelend is het wel...

greetz

• your_rival
even een updateje..

was vergeten te zegen dat niet alleen de pc van mn zus, maar ook die van mn ouders nog wel internet heeft, en aleen de mijne niet.. allemaal zijn ze op dezelfde router aangesloten....

• your_rival
grote update (na 2 maanden ongeveer en heeel veel gepriegel...):

ik heb ontdekt waar het probleem zit, maar nu moet ik het nog verhelpen, en daar komen jullie om de hoek kijken >:)

als mijn internet uitvalt, heb ik zoalsgezegd geen verbinding meer tot ik de usb ontvanger uit-en weer inschakel.. (een andere ontvangen verhelpt het uitvallen niet)
ik schakel die ontvanger in en na een (voor mij) onmeetbaar kleine tijd is mn internet weer weg...}

dus.. ging ik zoeken in het gebeurtenissen logboek en wat vond ik? dit:

" Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Dhcp-Client
Datum: 25-5-2009 16:08:48
Gebeurtenis-id:1003
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PC_Groenewoudt
Beschrijving:
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 001731C79F04. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker.. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te verkrijgen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Dhcp-Client" Guid="{15A7A4F8-0072-4EAB-ABAD-F98A4D666AED}" EventSourceName="Dhcp" />
<EventID Qualifiers="0">1003</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2009-05-25T14:08:48.000Z" />
<EventRecordID>127468</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>PC_Groenewoudt</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>001731C79F04</Data>
<Data>%%1223</Data>
</EventData>
</Event> "

dat is dus nadat mn internet is uitgevaleen en ik de usb heb uit- en ingeschakeld...

wat kan ik doen zodat hij " het netwerkadres (van de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 001731C79F04 " wel kan vernieuwen??

greetz...

P.S. ik krijg ook een foutmelding in dat logboek met de zelfde id, dus plak ik die er ook maar bij, eet niet preies wat het inhoudt:

" Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Dhcp-Client
Datum: 25-5-2009 16:09:21
Gebeurtenis-id:1003
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PC_Groenewoudt
Beschrijving:
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 001731C79F04. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen.. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te verkrijgen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Dhcp-Client" Guid="{15A7A4F8-0072-4EAB-ABAD-F98A4D666AED}" EventSourceName="Dhcp" />
<EventID Qualifiers="0">1003</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2009-05-25T14:09:21.000Z" />
<EventRecordID>127470</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>PC_Groenewoudt</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>001731C79F04</Data>
<Data>%%121</Data>
</EventData>
</Event> "

• Xorsist
Gewoon een vast IP instellen? Dan heb je ook geen last meer van het wegvallen van je DHCP server?

Ik denk niet dat je daar direct je probleem mee oplost daar je router gewoon vol lijkt te lopen door de vele verbindingen en vervolgens moeite heeft om jou middels DHCP van een vers IP te voorzien.

Heb je nog gekeken naar eventuele alternatieve firmware?

• your_rival
heb al geprobeerd mn ip zelf in te stellen,dat die dus niet meer dynamisch is, wegens het kunnen doorsturen van ports, maar lukt niet, heb je nog een aantal tips ofzo?

dat mn router volloopt, is daar wat aan te doen, of is het einde oefening voor die router? Zijn bijvoorbeeld die verbindingen qua aantallen te verminderen?

Nee, ik heb (nog) niet gekeken naar die firmware, aangezien ik niet weet hoe je die erop moet zetten.. handig walkthroughtje ofzo zou fijn zijn, degenen dieik heb gevonden zijn te moeilijk.. ben niet echt pro op dit vlak :P

• ik222
  • Niet online
Probleem is waarschijnlijk gewoon dat je draadloze netwerkkaart in de soep loopt doordat torrent programma's erg veel connecties veroorzaken. Dus dat hij dan het ip adres niet meer kan vernieuwen via DHCP is slechts een van de dingen waaraan je merkt dat het netwerk in de soep loopt, het is dus niet de oorzaak van het probleem. De oorzaak van het probleem zou ik zoeken in de netwerkkaart.

Dat de router volloopt lijkt mij niet het probleem omdat in dat geval ook het internet op de andere pc's heel traag zou moeten worden of zelfs wegvallen wanneer jij download. Omdat je zelf aangeeft dat dit niet het geval is zou ik het bij je eigen netwerkkaart zoeken en niet bij de router.

• your_rival
ik was dus niet helemaal helder:P
Als ik download wordt het internet op die andere pc wel tager, maar valt niet weg...

Vallen die netwerkkaarten onder gerantie? en zo ja, waar van (welk component)?
Ik heb namelijk een "custom"setupje vasn Azerty met zelfgekozen dingen, alleen hebben zij hem geassembleerd en heb ik dus zo iets als assemblagegarantie, toch?

Greetz

• ik222
  • Niet online
Het wegvallen ligt dan nog steeds niet aan de router maar aan je netwerkkaart die het blijkbaar allemaal niet kan verwerken. Dat het internet tijdens flink downloaden van torrents op andere pc's trager wordt gebeurt bij veel routers en het kan ook komen doordat je internetlijn simpelweg vol is.

Als je geen losse WIFI kaart in je pc hebt zit deze waarschijnlijk op het moederbord en valt dus ook onder de garantie daarvan. Echter betwijfel ik of dit garantie is, je wifi ontvanger is namelijk niet kapot maar is simpelweg niet geschikt om al het torrentverkeer te verwerken...

• your_rival
"Echter betwijfel ik of dit garantie is, je wifi ontvanger is namelijk niet kapot maar is simpelweg niet geschikt om al het torrentverkeer te verwerken..."

Nou volg ik je post tot hier, want het isd dus niet aleen het torrentverkeer wat hm de nek om doet,ik kan sowieso niet meer internetten op mn pc...

• ik222
  • Niet online
your_rival schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 07:22:
"Echter betwijfel ik of dit garantie is, je wifi ontvanger is namelijk niet kapot maar is simpelweg niet geschikt om al het torrentverkeer te verwerken..."

Nou volg ik je post tot hier, want het isd dus niet aleen het torrentverkeer wat hm de nek om doet,ik kan sowieso niet meer internetten op mn pc...
Nou volgens gaat hij onderuit door torrentverkeer, dat je dan daarna ook niet kan internetten neemt niet weg dat de oorzaak daarvan het torrentverkeer is.

Dat ik niet weet of het garantie is komt omdat hun ook zien dat de adapter het tijdens normaal surfen enzo wel gewoon doet.

• your_rival
nee, je luistert niet goed, of ik vertel het verkeert :P

ik kan dus geen verbinding meer met het netwerk maken... ookals ik helemaal geen torrents oid heb aanstaan...

• ik222
  • Niet online
Als je op jou pc download dan valt het internet op jou pc helemaal weg en op een andere pc wordt het trager toch?

Dan is het primaire probleem dus de ontvanger op jou pc. Dat het op de andere pc trager gaat komt doordat de router het gewoon druk heeft en je lijn misschien wel vol zit.

Overigens zou ik het aantal verbindingen eens op 150 limiteren in je torrentclient...

• your_rival
jaa maar :P ik download dus sowieso niet... kan niet meer omdat ik geen verbinding kan maken...

trwns wil ik je wel ff bedanken dat je zoveel tijd neemt om telkens te blijven reageren:D

[ Voor 0% gewijzigd door your_rival op 03-06-2009 17:58 . Reden: paar typo's ]

• ik222
  • Niet online
Als je nu helemaal geen verbinding meer krijgt dan kun je nog even proberen om de drivers opnieuw te installeren en anders is het inderdaad een rma geval...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die USB wifi dingen werken niet altijd even jofel, heb je niet de mogelijkheid om een PCI variant te testen?

Hier stond een dode link.

• your_rival
@ik222 welke drivers bedoel je? :D

@strandbal, nee die mogelijkheid is er niet want a) ik heb geen kabel die zo lang is en b) ik mn pc niet kan/mag verplaatsen...

• ik222
  • Niet online
Een PCI variant kan steeds een draadloze netwerkkaart zijn hoor. Alleen dan ingebouwd in een pci slot :+

Ik bedoel de drivers van je USB ontvanger. Dus even alles daarvan verwijderen uit apparaatbeheer en dan de nieuwste drivers van de site van de fabrikant downloaden en installeren.

• your_rival
maar mn netwerkkaart is onboard, kan dat pci-gebeuren nog steeds?

zal een s kijken naar die drivers :+

[ Voor 4% gewijzigd door your_rival op 04-06-2009 21:44 . Reden: typo's ]

• ik222
  • Niet online
Ook als je netwerkkaart onboard zit kun je inderdaad nog steeds de drivers verwijderen en de nieuweste downloaden van de site van de fabrikant. In dit geval moet je dan waarschijnlijk bij je moederbord fabrikant zijn.

• your_rival
dan wordt het dus flashen =.= is dat niet gevaarlijk? heb niet zo veel zin om 1000 op te blazen

greetz

• Xorsist
Waarom zou je je bord moeten flashen om een DRIVER te installeren ??

klein vraagje .... weet je wel waar je mee bezig bent? Want als ik zo je antwoorden lees begrijp je er niet veel van.

Gewoon naar de website gaan van je mobo boer, daar ff je bord opsnorren en dan de laatste driver voor je wifi downloaden. Als je die binnen hebt in je apparaatbeheer even je huidige driver deïnstalleren en de laatste nieuwe installeren.

• your_rival
haha :D
ik denk weer te moeilijk..:D (hebikwel vaker last van:P)

Naja, @Xorsist, nee ik heb er geen idee, naja wel een vaag gevoel, maar niet extreem veel kennis, van wat deze drivers enzo doen , snapst?

klein vraagje vanmijn kant:P, waar is dat apparaatbeheer te vinden?:P

greetz

• Xorsist
rechter muisklop op deze computer en dan eigenschappen/beheren ? Anders in configuratiescherm en dan systeem?

Sorry dat ik het zeg hoor maar zou je er geen handig broertje/zusje/buurjongetje/neefje bij halen en die er even naar laten kijken?? Dat scheelt je een hoop getob ;)

• ik222
  • Niet online
Welk OS heb je?

in XP rechtsklikken op deze computer kiezen voor eigenschappen. Dan naar tabblad harware en daar is een knop om naar apparaatbeheer te gaan ;)

• your_rival
er zijn 4 drivers, welke mot ik hebben? de keuze bestaat uit:

Realtek PCI-E Ethernet Drivers
Realtek High Definition Audio Driver
Intel Matrix Storage Manager Driver
Intel INF Drivers for 945/955/965/975/Q3x/P3x/G3x/X3x Chipsets

die vand e audio wss niet -.-, maar welke wel?

greetz

• your_rival
ik222 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:03:
Welk OS heb je?

in XP rechtsklikken op deze computer kiezen voor eigenschappen. Dan naar tabblad harware en daar is een knop om naar apparaatbeheer te gaan ;)
Vista zoals in posts 1staat:D

[ Voor 3% gewijzigd door your_rival op 06-06-2009 18:09 ]

• Xorsist
Welke driver ? Die van je WIRELESS LAN. Daar heb je problemen mee :S

Uit je startpost:
de usb WLAN adapter eruit te halen
Dit is dus NIET op je mobo geïntegreerd zoals je zelf in latere posts doet vermoeden. Je zult dus naar je USB WLAN adapter moeten kijken voor A het merk en B het type en dan bij de maker even de laatste drivers moeten downloaden.

[ Voor 69% gewijzigd door Xorsist op 06-06-2009 18:13 ]

• ik222
  • Niet online
Daar staat de goede niet bij denk ik maar ik snap er nou helemaal niks meer van, de ene keer zeg je dat de WLAN onboard zit en de volgende keer heb je het over een USB stick :? Wat is het nou?

In ieder geval moet je de drivers halen bij de fabrikant van de draadloze netwerkkaart waarmee je problemen hebt. Als dat van een WLAN USB stick is dan moet die fabrikant + het type niet zo moeilijk te achterhalen zijn. Als het WLAN onboard zit dan kun je ze waarschijnlijk bij je mobo fabrikant halen.

Maar wij hebben verder geen glazen bol om te zien wat jij daar nou precies hebt dus dat moet je zelf zien en als je hulp nodig hebt duidelijk vermelden.

• your_rival
nou ik heb dus mn netwerkkaart op mn mobo (onboard dus) en een usbo ontbvagner voor het signaal van de router.. snappen jullie hm nu?

• Xorsist
Trek die USB Wlan ontvanger er uit en kijk welk merk/type er op staat, ga naar de website van de maker en download de laatste drivers. Pak deze uit naar een plek die je kunt onthouden (bv. je desktop)

Als de ontvanger er weer in zit ga naar start, klik met je rechter muisknop op deze computer en klik op beheren. Daar heb je halverwege ergens apparaatbeheer staan. Klik dit aan en dan zie je een lijst met je hardware. Ga naar netwerk adapters en klik met je rechtermuisknop op de draadloze verbinding en klik op driver updaten. Verwijs hier naar de map waar je de driver uitgepakt hebt en reboot je pc hierna.

• your_rival
kee, hartelijk bedankt:D:D

probeer het gelijk:D

• your_rival
hij zegt dat de beste drivers al zijn geinatllerd, en hij installeerd dus geen nieuwe...

[ Voor 4% gewijzigd door your_rival op 07-06-2009 10:14 ]

• Xorsist
Merk/type van die stick is?

• your_rival
asus WL-167g

• Xorsist
Ik neem aan dat je versie 3.1.0.0/3.1.4.0 hebt gedownload?

Daar zit een setup bij dus dan moet je eerst met de stick er in in je apparaatbeheer het ding verwijderen, de stick er uit halen en de setup die in de betreffende map (x86 voor 32 bits vista/x64 voor 64 bits vista) starten. Waarschijnlijk zal de setup vanzelf vragen om de stick er op enig moment in te steken.

• your_rival
srry hoor, maar wat bedoel je met het ding?:P

is dat dan installatie ongedaan maken?
dus Netwerk adapters -> ASUS usb wireless adapter en dan rechtermuisknop -> installatie ongedaan maken?

• Xorsist
Lijkt me wel he? Volgens mij zijn we bezig om een USB Wlan stick van verse drivers te voorzien? Dus wat zou je dan moeten deïnstalleren denk je ?

Je moet inderdaad installatie ongedaan maken, die Wlan UIT je comp halen en die setup (DE JUISTE dus X86 in jou geval denk ik) uitvoeren. Daarna zal er hoogstwaarschijnlijk om die Wlan stick gevraagt worden (dit weet ik niet daar ik zelf zo'n geval niet heb, maar heb genoeg ervaring met installatie van USB spul om die aanname te mogen doen).

Verwijderd

Ik zou de drivers van je wlan-stick (of de usb-stick in het algemeen) even uitsluiten door het met een kabel te proberen, kijk of je PC dan wel normaal kan torrenten, zonder je router te laten vastlopen.

Kwa firmware gebruikte ik "vroeger" op mijn Asus WL500G altijd de oleg firmware. Hoe die tegenwoordig draait durf ik niet te beoordelen (heb mijn WL500G niet meer). Installatie ging wel simpel (via web update), dus dat was toen wel handig.
Note: WL-500g/WL-300g/WL-500b/WL-500bv2/WL-HDD units are no longer supported in new firmware builds: use 1.9.2.7-9 as latest.

Tegenwoordig werk ik liever met OpenWRT, maar dat zal veel lees en probeer werk worden, als je het voor het eerst doet. Niet echt de meest makkelijke optie naar mijn mening.

• your_rival
Xorsist schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:18:
Lijkt me wel he? Volgens mij zijn we bezig om een USB Wlan stick van verse drivers te voorzien? Dus wat zou je dan moeten deïnstalleren denk je ?
gwn ff sjecken:D

maar tis gelukt, n heb al de halve dag internet zonder 1x uitvallen , hierbij wil ik je dus hartelijk bedanken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

@KingOfDos

ja, nu ik weer internet heb, ben ik eigenlijk weer bij het begin, namelijk dat ik niet kan torrenten.

kan ik de router om zeep helpen met die firmware, of is het weer terug te draaien alswanneer( O-) ) het fout gaat?

• ik222
  • Niet online
Als het fout gaat dan sloop je inderdaad je router, al zijn er dan vaak nog wel mogelijkheden om het te herstellen maar het kan inderdaad ook zijn dat hij de container in kan.

Altijd goed mee uitkijken dus:
• Zorg dat de firmware die je upload geschikt is voor jou router.
• Haal firmware altijd van een betrouwbare site (site van de makers).
• Sluit bij voorkeur je router aan op een UPS als je die een hebt. Stroomuitval = einde router, maar die kans is natuurlijk wel heel klein.

Verwijderd

your_rival schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:22:
ja, nu ik weer internet heb, ben ik eigenlijk weer bij het begin, namelijk dat ik niet kan torrenten.
IP adres als "static" instellen binnen de DHCP server. Zodat je altijd het zelfde IP adres krijgt op de computer waar je wil torrenten. En daarna 1 TCP poortje forwarden vanaf je router naar dat static IP van je pc.
kan ik de router om zeep helpen met die firmware, of is het weer terug te draaien alswanneer( O-) ) het fout gaat?
Alles kan stuk. Ik heb nog nooit een router gesloopt dmv reflash (mja, 1 bijna), door goed te lezen wat ze schrijven in handleidingen. Je moet wel zorgen dat je hem niet uit zet tijdens het flashen, anders gaat het een stuk moeilijker worden.
Als hij echt stuk is dan zou je hem misschien nog kunnen herflashen vanaf de serial interface op de WL500g. En anders moet je een tweede WL500g vinden en de ramchip gaan klonen (a.k.a. $#%^ werkje met draadbruggen tussen de smd chips).

Zie het een beetje als je besturings systeem herinstalleren op je computer, alleen dan een wat "kleiner" formaat.

De oleg firmware is zegmaar de "standaard" firmware, welke ze meer functies hebben gegeven. Het flashen gaat via webinterface, net als met de firmware van Asus zelf. En je kan achteraf nogsteeds flashen via de webinterface, dus je kan ook weer terug naar het origineel.

OpenWRT is wat dat betreft wat lastiger, omdat je niet echt "default" een (web)GUI hebt waarmee je opnieuw kan flashen, althans met OpenWRT op een Fonera heb ik dat nog niet gezien, of gewoon overheen gekeken (ik werk graag via CLI, zeker voor mijn hack-en-soldeer-projectjes).
offtopic:
Ik heb nog +/- 15 linux devices liggen, b.v. wrt54gl's en fonera's, genoeg spul om te testen/prutten.
Stroomuitval = einde router, maar die kans is natuurlijk wel heel klein.
In het geval van een Fonera zit er b.v. serieel geheugen op welke ik dus netjes kan flashen, zelfs als de hele router dood is (en daarmee weer tot leven komt). In het geval van parallel geheugen komt er iets meer bij kijken, maar het blijft zeker mogelijk om hem zelfs dan nog te maken (misschien niet voor de topicstarter, maar het gaat om het technische aspect hier ;) ).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 19:52 ]

• your_rival
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:49:
[...]
IP adres als "static" instellen binnen de DHCP server. Zodat je altijd het zelfde IP adres krijgt op de computer waar je wil torrenten. En daarna 1 TCP poortje forwarden vanaf je router naar dat static IP van je pc.
dat heb ik ook geprbeerd mbv portforward.com, helemaal doorlopen, maar werkte niet...

Verwijderd

your_rival schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:18:
dat heb ik ook geprbeerd mbv portforward.com, helemaal doorlopen, maar werkte niet...
Check je netwerkverkeer met WireShark, kijk of er wel packets binnen komen op het geforwarde poortje. En kan je antwoord geven op de eerder gestelde vraag, of je een firewall op je vista bak hebt, of niet? :)

• your_rival
mja^^ er zit een firewall op, maar ik betwijel het of dat het probleem is, eerst had ik namelijk norton, toen avg en toen weer norton.. geen verschil..

ik moet nu gaan.. hoop morgen tijd te vinden om er mee te klooien:P

raad je nogsteeds aan om dat oleg erop te zetten en zal ik dat voor of na het forward-gebeuren doen?

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:49:
[...]
In het geval van een Fonera zit er b.v. serieel geheugen op welke ik dus netjes kan flashen, zelfs als de hele router dood is (en daarmee weer tot leven komt). In het geval van parallel geheugen komt er iets meer bij kijken, maar het blijft zeker mogelijk om hem zelfs dan nog te maken (misschien niet voor de topicstarter, maar het gaat om het technische aspect hier ;) ).
Inderdaad dat klopt, technisch kan dat inderdaad. Ik bedoelde hier inderdaad dat het dan voor de TS afgelopen is aangezien de router dan niet meer via een webinterface benaderbaar is voor opnieuw flashen o.i.d.

Technisch gezien is er inderdaad een oplossing voor bijna elke mislukte flash ;)
Pagina: 1