Goede morgen allemaal op deze niet verkeerde zondag ochtend
.
Zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben Martijn, 22 jaar, studeer bedrijfseconomie en werk er ook bij.
Nu mijn situatie:
Ik had vorige week een computer besteld bij azerty en die ontving ik gisteren via de post. Nu had ik er ook voor gekozen om door hun een soort check te laten doen om te kijken of alle hardware wel goed met elkaar kan draaien en tevens had ik de computer laten samenstellen door een vriend van me die wat meer in de computerwereld zit.
De computer bestaat uit het volgende:
97107 Processor - 1 x Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB- doos
35626 Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - Vaste schijf - 1 TB - intern -
3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
80943 Sapphire RADEON HD 4850 - Grafische adapter - Radeon HD 4850 - PCI Express
2.0 x16 - 512 MB GDDR3 - Digitale Visuele Interface
13543 ZALMAN ZM600-HP - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V - 115/230 Volt
wisselstroom V - 600 Watt - 18 Output Connector(s)
204560 ASUS P6T SE - Moederbord - ATX - iX58 - LGA1366 Socket - UDMA133, Serial
ATA-300 (RAID), eSATA - Gigabit Ethernet - FireWire -
192553 OCZ Platinum Triple Channel - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) - DIMM 240-pins
- DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL7 - 1.65 V
92198 Thermaltake V9 VJ40001N2Z - Midtowermodel - ATX - geen voeding - zwart -USB/Audio
82662 Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) /
DVD-RAM - 22x/22x/12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zw
89327 Microsoft Windows Vista Home Premium w/SP1 - Licentie en media - 1 PC -
oorspronkelijke fabrikant - DVD - 64-bit - Nederlands
7517 Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
Echter toen ik gisteren ermee aan de slag wilde, kreeg ik bij het opstarten al een foutmelding:
CPU OverTemperature Error
Press F1 to resume
Nou dit gedaan, vervolgens de dvd van Vista erin gedaan en toen begon de computer met het ophalen van de gegevens, maar sloeg toen vervolgens uit
Nou weer aangezet, weer dezelfde foutmelding, sloeg weer uit. Nou derde keer leek scheepsrecht te zijn, want toen voltooide de hele installatie van Vista.
Vervolgens heb ik de dvd van het moederbord erin gedaan, die installeerde wat drivers, maar moest wel elke keer opnieuw opstarten. Elke keer kreeg ik weer die fout melding, maar hij sloeg niet meer af. Vervolgens de drivers voor de grafische kaart geinstalleerd, dat ging ook allemaal goed, ook weer bij het opnieuw opstarten. Daarna heb ik er office 2007 op gezet, deed het ook prima. Ik moest alleen nog wat dingen activeren via het internet, had de computer namelijk even tijdelijk in de woonkamer gezet.
Vervolgens zet ik de computer bij me andere computer, zet hem aan, log me in en toen vroeg Norton anti virus voor de registratie via het internet, nou dit gedaan, alles ingevuld, drukte op OK en toen sloeg me computer weer zomaar uit
En nu als ik hem aanzet, krijg ik weer die foutmelding, druk op F1 , log me vervolgens in, de computer laad haar programma's en ik zie dat er rechts onderin meerdere malen: "EPU-6 Engine, mode High Performance" verschijnt.
Ik keek even snel bij computer, rechtermuisknop, eigenschappen en zag dat de windows classificatie maar een 1,0 bedroeg
.
Mijn vraag is dan ook, iemand enig idee wat er verkeerd gaat
? Vind dit namelijk tamelijk irritant! Computer kostte namelijk ook aardig wat geld
Hoop graag iets te horen
Alvast bedankt!!
Martijn
Zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben Martijn, 22 jaar, studeer bedrijfseconomie en werk er ook bij.
Nu mijn situatie:
Ik had vorige week een computer besteld bij azerty en die ontving ik gisteren via de post. Nu had ik er ook voor gekozen om door hun een soort check te laten doen om te kijken of alle hardware wel goed met elkaar kan draaien en tevens had ik de computer laten samenstellen door een vriend van me die wat meer in de computerwereld zit.
De computer bestaat uit het volgende:
97107 Processor - 1 x Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB- doos
35626 Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - Vaste schijf - 1 TB - intern -
3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
80943 Sapphire RADEON HD 4850 - Grafische adapter - Radeon HD 4850 - PCI Express
2.0 x16 - 512 MB GDDR3 - Digitale Visuele Interface
13543 ZALMAN ZM600-HP - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V - 115/230 Volt
wisselstroom V - 600 Watt - 18 Output Connector(s)
204560 ASUS P6T SE - Moederbord - ATX - iX58 - LGA1366 Socket - UDMA133, Serial
ATA-300 (RAID), eSATA - Gigabit Ethernet - FireWire -
192553 OCZ Platinum Triple Channel - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) - DIMM 240-pins
- DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL7 - 1.65 V
92198 Thermaltake V9 VJ40001N2Z - Midtowermodel - ATX - geen voeding - zwart -USB/Audio
82662 Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) /
DVD-RAM - 22x/22x/12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zw
89327 Microsoft Windows Vista Home Premium w/SP1 - Licentie en media - 1 PC -
oorspronkelijke fabrikant - DVD - 64-bit - Nederlands
7517 Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
Echter toen ik gisteren ermee aan de slag wilde, kreeg ik bij het opstarten al een foutmelding:
CPU OverTemperature Error
Press F1 to resume
Nou dit gedaan, vervolgens de dvd van Vista erin gedaan en toen begon de computer met het ophalen van de gegevens, maar sloeg toen vervolgens uit
Vervolgens heb ik de dvd van het moederbord erin gedaan, die installeerde wat drivers, maar moest wel elke keer opnieuw opstarten. Elke keer kreeg ik weer die fout melding, maar hij sloeg niet meer af. Vervolgens de drivers voor de grafische kaart geinstalleerd, dat ging ook allemaal goed, ook weer bij het opnieuw opstarten. Daarna heb ik er office 2007 op gezet, deed het ook prima. Ik moest alleen nog wat dingen activeren via het internet, had de computer namelijk even tijdelijk in de woonkamer gezet.
Vervolgens zet ik de computer bij me andere computer, zet hem aan, log me in en toen vroeg Norton anti virus voor de registratie via het internet, nou dit gedaan, alles ingevuld, drukte op OK en toen sloeg me computer weer zomaar uit
En nu als ik hem aanzet, krijg ik weer die foutmelding, druk op F1 , log me vervolgens in, de computer laad haar programma's en ik zie dat er rechts onderin meerdere malen: "EPU-6 Engine, mode High Performance" verschijnt.
Ik keek even snel bij computer, rechtermuisknop, eigenschappen en zag dat de windows classificatie maar een 1,0 bedroeg
Mijn vraag is dan ook, iemand enig idee wat er verkeerd gaat
Hoop graag iets te horen
Alvast bedankt!!
Martijn