Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen allemaal op deze niet verkeerde zondag ochtend :).

Zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben Martijn, 22 jaar, studeer bedrijfseconomie en werk er ook bij.

Nu mijn situatie:

Ik had vorige week een computer besteld bij azerty en die ontving ik gisteren via de post. Nu had ik er ook voor gekozen om door hun een soort check te laten doen om te kijken of alle hardware wel goed met elkaar kan draaien en tevens had ik de computer laten samenstellen door een vriend van me die wat meer in de computerwereld zit.

De computer bestaat uit het volgende:

97107 Processor - 1 x Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB- doos

35626 Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - Vaste schijf - 1 TB - intern -
3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB

80943 Sapphire RADEON HD 4850 - Grafische adapter - Radeon HD 4850 - PCI Express
2.0 x16 - 512 MB GDDR3 - Digitale Visuele Interface

13543 ZALMAN ZM600-HP - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V - 115/230 Volt
wisselstroom V - 600 Watt - 18 Output Connector(s)

204560 ASUS P6T SE - Moederbord - ATX - iX58 - LGA1366 Socket - UDMA133, Serial
ATA-300 (RAID), eSATA - Gigabit Ethernet - FireWire -

192553 OCZ Platinum Triple Channel - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) - DIMM 240-pins
- DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL7 - 1.65 V

92198 Thermaltake V9 VJ40001N2Z - Midtowermodel - ATX - geen voeding - zwart -USB/Audio

82662 Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) /
DVD-RAM - 22x/22x/12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zw

89327 Microsoft Windows Vista Home Premium w/SP1 - Licentie en media - 1 PC -
oorspronkelijke fabrikant - DVD - 64-bit - Nederlands

7517 Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie

Echter toen ik gisteren ermee aan de slag wilde, kreeg ik bij het opstarten al een foutmelding:

CPU OverTemperature Error
Press F1 to resume

Nou dit gedaan, vervolgens de dvd van Vista erin gedaan en toen begon de computer met het ophalen van de gegevens, maar sloeg toen vervolgens uit :? Nou weer aangezet, weer dezelfde foutmelding, sloeg weer uit. Nou derde keer leek scheepsrecht te zijn, want toen voltooide de hele installatie van Vista.
Vervolgens heb ik de dvd van het moederbord erin gedaan, die installeerde wat drivers, maar moest wel elke keer opnieuw opstarten. Elke keer kreeg ik weer die fout melding, maar hij sloeg niet meer af. Vervolgens de drivers voor de grafische kaart geinstalleerd, dat ging ook allemaal goed, ook weer bij het opnieuw opstarten. Daarna heb ik er office 2007 op gezet, deed het ook prima. Ik moest alleen nog wat dingen activeren via het internet, had de computer namelijk even tijdelijk in de woonkamer gezet.

Vervolgens zet ik de computer bij me andere computer, zet hem aan, log me in en toen vroeg Norton anti virus voor de registratie via het internet, nou dit gedaan, alles ingevuld, drukte op OK en toen sloeg me computer weer zomaar uit :?
En nu als ik hem aanzet, krijg ik weer die foutmelding, druk op F1 , log me vervolgens in, de computer laad haar programma's en ik zie dat er rechts onderin meerdere malen: "EPU-6 Engine, mode High Performance" verschijnt.

Ik keek even snel bij computer, rechtermuisknop, eigenschappen en zag dat de windows classificatie maar een 1,0 bedroeg 8)7 .

Mijn vraag is dan ook, iemand enig idee wat er verkeerd gaat :X ? Vind dit namelijk tamelijk irritant! Computer kostte namelijk ook aardig wat geld :(

Hoop graag iets te horen :)

Alvast bedankt!!

Martijn

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je de computer zelf in elkaar gezet, of heb je dit door Azerty laten doen? Ik zou eerst eens kijken of je cpu-cooler wel goed aan is gesloten, of de koelpasta goed is aangebracht, etc. Hou je temperaturen in de gaten met Speedfan oid.

Verder, loop met behulp van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter alles na.

Rail Away!

Verwijderd

mailtje naar azerty sturen over je problemen? Je heb ervoor betaalt, dus moet het goed zijn. Zou het zelf niet open gaan schroeven, maar eerst de reactie van hun afwachten

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Aangezien de pc net nieuw is, zou ik eerst even beginnen met een mailtje naar azerty, je hebt ten slotte nog garantie en dat wil je niet verspillen in de eerste week dat je je pc hebt.

Wat je zou kunnen proberen is tijdens het opstarten in de bios proberen te komen de biostoets (meestal F2, F12 of DEL) ingedrukt houden als je de pc aanzet, en kijken of je de temperatuur van je cpu daar kan zien (als je zelf niet weet wat het bios is, is het verstandiger om het door iemand met verstand ervan te doen)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik neem aan dat je engels kunt? cpu overtemperature error betekent dus dat je processor te heet word.... erg onverstandig om dus maar te blijven kloten zonder het probleem op te lossen, zit je cpu koeler er wel goed op, is er niet gewoon een van de pushpins los geschoten?

controleer dat soort dingen eerst eens alvorens maar gebruik te blijven maken van je pc, straks nek je je cpu door hem telkens thermisch te laten uitslaan...

wat betreft je classificatie, dit is normaal, als je al je drivers erop staan, dan moet je die even updaten, gaat hij alles testen en zal alles wel op 5,9 komen.... maar goed, wat is er zo interresant aan je windows classificatie?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:11:
Heb je de computer zelf in elkaar gezet, of heb je dit door Azerty laten doen? Ik zou eerst eens kijken of je cpu-cooler wel goed aan is gesloten, of de koelpasta goed is aangebracht, etc. Hou je temperaturen in de gaten met Speedfan oid.

Verder, loop met behulp van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter alles na.
Nee heb de computer door hun ook in elkaar laten zetten. Koste 40 euro, maar dan zouden zij het testen of alles wel op elkaar goed draait.

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:15:
ik neem aan dat je engels kunt? cpu overtemperature error betekent dus dat je processor te heet word.... erg onverstandig om dus maar te blijven kloten zonder het probleem op te lossen, zit je cpu koeler er wel goed op, is er niet gewoon een van de pushpins los geschoten?

controleer dat soort dingen eerst eens alvorens maar gebruik te blijven maken van je pc, straks nek je je cpu door hem telkens thermisch te laten uitslaan...

wat betreft je classificatie, dit is normaal, als je al je drivers erop staan, dan moet je die even updaten, gaat hij alles testen en zal alles wel op 5,9 komen.... maar goed, wat is er zo interresant aan je windows classificatie?
Natuurlijk kan ik engels en weet precies wat het in het Nederlands betekend. Alleen wilde ik het zo volledig mogelijk proberen te vertellen aan jullie.

Maar ik zal dat inderdaad proberen, bedankt voor de tip ;) :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:17:
[...]

Nee heb de computer door hun ook in elkaar laten zetten. Koste 40 euro, maar dan zouden zij het testen of alles wel op elkaar goed draait.
ALs er geen garantie zegels op de case zitten zou ik even de koeler opnieuw plaatsen, want dan is het probleem opgelost. Zitten er wel garantie zegels op dan even contact opnemen met Azerty. :)

Verwijderd

Topicstarter
hugoy schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:15:
Aangezien de pc net nieuw is, zou ik eerst even beginnen met een mailtje naar azerty, je hebt ten slotte nog garantie en dat wil je niet verspillen in de eerste week dat je je pc hebt.

Wat je zou kunnen proberen is tijdens het opstarten in de bios proberen te komen de biostoets (meestal F2, F12 of DEL) ingedrukt houden als je de pc aanzet, en kijken of je de temperatuur van je cpu daar kan zien (als je zelf niet weet wat het bios is, is het verstandiger om het door iemand met verstand ervan te doen)
zit nu in de bios, maar kan nergens een temperatuur vinden :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:04:
[...]

zit nu in de bios, maar kan nergens een temperatuur vinden :D
Meestal ergens onder het submenu PC health. :)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik zie nergens een extra koeler, ik vermoed dat het een stock-koeler is... Het zou niet mogen, maar waarschijnlijk is die koeler een beetje losjes of gewoon te weinig koelpasta op...

OF de sensor is kapot! (probeer eens een BIOS update, maar het is gevaarlijk met een instabiele pc)...

[ Voor 22% gewijzigd door Dima_2005 op 05-04-2009 11:30 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
op aanraden van wat tips, de koeler opnieuw geplaatst en nu werkt ie wel weer. Kreeg wel een update voor de processor en heb nu overal een 5,9 staan als prestatie index :) ( niet dat het daar mij om ging )

bedankt voor de reacties :)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:43:
op aanraden van wat tips, de koeler opnieuw geplaatst en nu werkt ie wel weer. Kreeg wel een update voor de processor en heb nu overal een 5,9 staan als prestatie index :) ( niet dat het daar mij om ging )

bedankt voor de reacties :)
Ik zou toch een boos mailtje naar Azerty sturen... krijg je misschien je 40€ terug :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Pagina: 1