Welkom op GoT

"Rood, groen, blauw" icm met "geluidskaart" doet mij denken aan "Microphone, Line out, Line in".
Waar je waarschijnlijk ook nog verloopjes nodig zult hebben van 3.5mm jack plug naar 2 RCA stekkers (de ook wel bekende 'tulp' stekkers).
Er zijn zeer zeker geluidskaarten voor laptops beschikbaar, ook onder de 70 euro. Echter heb je dus wel wat minder keuze en flexibiliteit omdat je met een laptop wilt gaan werken. Het uitzoeken van een geschikt kaartje voor je laptop is iets wat je best zelf kunt als je er even voor gaat zitten. Zet op een rijtje wat je geluidskaart moet kunnen, aan in/uitgangen moet hebben en waarmee deze aangesloten kan worden op je laptop (bv. USB of ExpressCard). En loer ook even in de specificaties van je laptop of je er ExpressCards ondersteunt worden.
De
Pricewatch - Geluidskaarten bevat een aardig overzicht van wat er te krijgen is en met de filterfunctionaliteit zou ik gaan filteren op interface met de interfaces welke voor jou geschikt zijn en wat het mag kosten. Zo kun je de lijst met geschikte kaartjes steeds kleiner maken en over de specifieke modellen die je overhoudt informatie/ervaringen/tests gaan zoeken.
Dan kun je er best zelf uit komen.
Je vraag is zo nogal summier van opzet en je zit in het verkeerde subforum (we zitten hier in Videokaarten & Beeldschermen, dat heeft bar weinig met geluid te maken

). Daarom sluit ik bij deze je topic.
Begin dus eens met een lijstje te maken van je eisen en mogelijkheden en zoek geschikte modellen uit.
Als je vervolgens specifieke vragen over modellen hebt of er met een vergelijking van ong 3 modellen niet uit komt kun je altijd een nieuw topic maken in
OH. Met daarin uiteraard de modellen welke jou geschikt lijken en je vra(a)g(en) er over.
Mocht je nog vragen/opmerkingen hebben over dit slotje, kun je mij bereiken door middel van DM/email. Zie daarvoor mijn profiel.
En natuurlijk succes met het uitzoeken van een geluidskaartje en veel mengplezier toegewenst
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.