Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had een vraagje over TomTom op windows mobile...

Is dit een kastje dat je in je auto legt als "gps" receiver, die dan via bluetooth alle gegevens streamed naar je gsm? Of word de gps module, die in de gsm is ingebouwt, aangesproken en moet je dus enkel en alleen de software hiervan kopen?

En indien de gps van de gsm gebruikt word.. Werkt deze dan eve "smooth" als op eender andere welke tomtom? Of zitten er toch wat nadelen aan verbonden?

Het zit namelijk zo dat ik een nieuwe gps zou moeten hebben, gezien de oude gestolen is en ik had vernomen dat er in enkele HTC modellen een gps module inzit. + Dat tomtom perfect op een gps geinstalleerd kan worden.

Na echter een paar artikels te lezen beweert men dat men zelf nog een gps receiver aankoopt om die dan via bluetooth in verbinding te stellen met je gsm en waardoor dus de gps in je gsm totaal geen functie heeft..

Met vriendelijke groet,
Glenn Dierckx

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ik heb 2 WM-toestellen met een ingebouwde GPS-chip... de eerste, een E-ten Glofiish X500, had een ingebouwde SIRF-star III chip, welke TomTom ook zelf gebruikt. Ik heb nu een Xperia X1, ook met ingebouwde GPS, maar voor mijn gevoel was de X500 beter.

Afijn, afgezien daarvan, werkte TomTom 6 (en 7 ook) gewoon prima met ingebouwde GPS-ontvanger. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 05-04-2009 01:30 ]

We are shaping the future

• windor.be
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik gebruik een HTC touch diamond met tomtom7 software, dit gebeurt gewoon via de GPS module.

Het gebruik is smooth maar loopt wel enkele meters achter op een gewone tomtom, als je er een beetje rekening mee houd vind ik dat niet storend

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het is allemaal mogelijk: een interne gps model aanspreken (veelal bij de moderne toestellen en smartphones), maar ook het aanspreken van een externe gps-module is mogelijk. :)

Ik heb TomTom 7 op mijn HTC Touch Pro staan en die spreekt de interne module aan, geen losse spullen\dongles meenemen dus :)

Om op de post hieronder te reageren. Bij veel GPS gebruik is een dedicated systeempje wel handiger; groter scherm\zwaardere accu... Mijn losse GPS systeem is btw ook iets sneller van reactie, maar dat heeft met de brakke TomTom software voor HTC te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Michael Knight op 05-04-2009 01:42 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:42
het werkt niet altijd helemaal super bij elk mobieltje maar er zijn er wel degelijk bij met goede ingebouwde gps. kwestie van reviews lezen.

als je hem echt vaak gebruikt zou ik niet op een ingebouwde gps vertrouwen. slurpt energie en is onvermijdelijk gewoon slechter dan externe of dedicated gps

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Jup.. de meeste nieuwe WM telefoons hebben GPS wel aan boord. En dan werkt het met tomtom prima. Maar ook daar zit wel verschil in. Ik merk dat m'n touch pro veel beter is in GPS'en dan m'n Xperia.

En indien die GPS kwaliteit dus echt noodzakelijk lijkt te worden omdat je constant geen bereik hebt onderweg (lijkt me wat sterk hoor, eenmaal een fix blijft ie het altijd wel doen), dan kun je altijd uitbreiden met een bluetooth GPS zendertje.. Die werken prima met Windows mobile en tomtom.

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 13:26
Ik heb een HTC Touch, zonder ingebouwde GPS-chip dus heb ik een los GPS-ontvangertje via bluetooth. TomTom draait prima op m'n HTC. Start wat traag op, en duurt ook redelijk lang voordat 'ie weet waar 'ie is, maar ik kan het niet vergelijken met andere GPS-systemen dus kan ik alleen zeggen: Het werkt, en voor mij werkt het goed.

Je moet trouwens wel oplettend met getinte ruiten heb ik gemerkt. Het is wel heel opvallend dat precies dezelfde telefoon met TomTom en dezelfde GPS-ontvanger in mijn oude Corsa heel slecht satellieten kon vinden en in mijn huidige Mégane daar geen enkel probleem mee heeft...

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:12
Je hoeft daarvoor niet direct naar windows mobile te kijken. Diverse concurrenten kunnen ook prima overweg met navigatiesoftware. Om je een voorbeeld te geven, de Nokia N82/N95/N96 (er zijn nog diverse andere modellen) met bijvoorbeel symbian. Hierop kan je ook prima Tom Tom gebruiken. Daarnaast heb je ook nog de iPhone met GPS... Alleen hier is nog geen Tom Tom versie voor.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:24
grannymark schreef op zondag 05 april 2009 @ 01:47:
Je hoeft daarvoor niet direct naar windows mobile te kijken. Diverse concurrenten kunnen ook prima overweg met navigatiesoftware. Om je een voorbeeld te geven, de Nokia N82/N95/N96 (er zijn nog diverse andere modellen) met bijvoorbeel symbian. Hierop kan je ook prima Tom Tom gebruiken.
Bij mijn weten is er voor Symbian S60 enkel TomTom5 & 6 verkrijgbaar, niet de nieuwere versies.
Nou is de programmaversie niet het probleem (doet het prima op mijn Nokia E50), maar er komen ook geen nieuwere kaarten meer voor uit, dus de komende jaren wordt het spul steeds minder bruikbaar.

TomTom op Windows Mobile is, voor zover ik weet, wel up-to-date.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het ligt inderdaad aan de GPS ontvanger die je koopt / die in je telefoon ingebouwd zit.

De SirF III is volgens mij wel aardig goed ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ah dankje, nuja ik ga dan binnenkort eens kijken voor de nieuwe HTC Touch Diamond 2. Maar begon al schrik te krijgen om dan nog eens een hoop geld op te moeten leggen als je zo'n bluetooth gps ding moest hebben...

Reden waarom ik voor windows mobile ga is omdat je hier nu eenmaal vrij veel van op internet vind en het makkelijk is om zelf wat tooltjes te schrijven. En prijs kwaliteit denkik dat die HTC Touch Diamond2 wel redelijk goed is (heb geen andere gevonden die windows mobile heeft, zo'n groot scherm + gps)

En nog een laatste vraagje, die tomtom 7 software, waar is die verkrijgbaar? pdashop heeft enkel tomtom 6 geloof ik ( http://www.pdashop.be/pro...n-europe-maps-on-dvd.html )

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:47

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:44:
Reden waarom ik voor windows mobile ga is omdat je hier nu eenmaal vrij veel van op internet vind en het makkelijk is om zelf wat tooltjes te schrijven. En prijs kwaliteit denkik dat die HTC Touch Diamond2 wel redelijk goed is (heb geen andere gevonden die windows mobile heeft, zo'n groot scherm + gps)
Touch HD, Touch pro 2 enz...

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:44:
Ah dankje, nuja ik ga dan binnenkort eens kijken voor de nieuwe HTC Touch Diamond 2. Maar begon al schrik te krijgen om dan nog eens een hoop geld op te moeten leggen als je zo'n bluetooth gps ding moest hebben...

En nog een laatste vraagje, die tomtom 7 software, waar is die verkrijgbaar? pdashop heeft enkel tomtom 6 geloof ik ( http://www.pdashop.be/pro...n-europe-maps-on-dvd.html )
Volgens mij wordt TomTom 7 alleen meegeleverd op specifieke mobieltjes, en is (nog) niet (legaal) los te verkrijgen.

• windor.be
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik weet niet of het al legaal te verkrijgen is, kijk een hier

HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 11

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 12:30
is het mogelijk om als je benelux en duitsland kaarten hebt vanuit nederland naar een bestemming in duitsland te navigeren?
heb zelf htc diamond met tomtom v7

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica