• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Zit momenteel op windows vista (32bits, 182.50 nvidia driver) te spelen met een 9800gx2, die dus in SLI mode staat.

Nu heeft nvidia in hun changelog van de driver dit staan:

code:
1
# Supports NVIDIA SLI Multi-monitor support, giving you the ability to use two monitors with your GeForce graphics cards in SLI mode. Learn more here.

Echter krijg ik dit gewoon niet voor elkaar.
Ik kan in het nvidia control panel de "multi monitor" support aanzetten, maar dan ben ik sli kwijt.

Lees ik het nou verkeerd, en is het dus niet mogelijk om EN sli EN 2 monitoren te hebben (spelletjes hoeven maar op 1 tegelijk), of doe ik eea goed fout?

Heb al lopen zoeken in de nvidia config tool etc.

Het "here" uit het linkje is deze page:
http://www.slizone.com/object/sli_multi_monitor.html

Daar leid ik uit af dat het nut heeft om op beide dvi uitgangen een monitor te hangen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Boudewijn schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:23:
Daar leid ik uit af dat het nut heeft om op beide dvi uitgangen een monitor te hangen.
Heb je dat ook zo aangesloten dan, of al geprobeerd? Ook geven ze aan, dat je beide schermen dan op 1 kaart moet aansluiten (nu kan dat in jouw geval ook niet anders).

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja dat heb ik zo aangesloten ,maar het is OF SLI, OF dual monitor.
Dit was altijd al zo, maar dat changelog impliceert dat dat opgelost is.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Boudewijn schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:35:
Ja dat heb ik zo aangesloten ,maar het is OF SLI, OF dual monitor.
Dit was altijd al zo, maar dat changelog impliceert dat dat opgelost is.
Heb je ook een extra kaart toevallig, waarmee je dit kan uittesten? Kan me voorstellen dat een kaart zoals jij die hebt net even wat anders werkt dan 2 kaarten en die in SLI hangen. Met een extra kaart erbij en die in SLI hangen moet het wel werken volgens mij. Op de afbeeldingen die je ziet bij de link die je geeft, zie je dat elke opstelling minimaal 2 videokaarten heeft.

Op PCM lees ik dat multi monitor SLI setups mogelijk zijn met hybrid SLI opstellingen. Nou ben ik zelf meer ATi eigenlijk, maar denk dat Hybrid SLI hetzelfde is als CrossfireX?

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 05-04-2009 00:47 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja ik heb wel extra kaart, maar dat zuipt helemaal stroom (2x dikke opteron, 2x dikke GPU...). Kanon en mug.

Het is al duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.slizone.com/docs/IO/62524/GF9800gx2.png
Ik moet hem aan de HDMI hangen.

Nu heb ik een verloopje van hdmi naar dvi, eens kijken of dat scheelt :).

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Hmm, het probleem is dat je een GX2 hebt, dus je hebt Quad-SLI, ik denk dat het nog een beetje buggy is.
Ik heb de opstelling in realiteit gezien. Dan kun je het zien, dat je dus een mogelijkheid hebt om aan 1 kaart dus 2 monitoren te hangen en dan de andere kaart werkt gewoon mee... Maar het probleem is dat je dus 4 kaarten hebt (logisch dan wel...)..

En je hebt je antwoord dus ook juist gevonden, je moet hem gewoon aan 1 kaart hangen (waar er dus DVI en HDMI is), een verloopje HDMI->DVI is vaak niet zo duur....

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb niet 4 kaarten!
Ik heb maar 9800gx2, dus maar 2 cores.

hdmi-dvi verloopje ben ik nog aan het zoeken, maar zodra ik hem heb meld ik het ;).
Pagina: 1