Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Ultimate Engels + NL Pack niet helemaal in het NL

Pagina: 1
Acties:

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb net een verse installatie uitgevoerd van Microsoft Windows Vista X64 Engels en daarbij gekozen voor Language Pack Dutch.
Alles prima, maar nu viel me toch eventjes iets op.
Namelijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://rosevalley-networks.net/public/images/tochniethelemaalengels.jpg

Beetje vreemd dat niet alles in het Nederlands is.

Iemand suggesties, heb echt niets kunnen vinden hierover.

[ Voor 0% gewijzigd door eXisTa op 08-04-2009 10:53 . Reden: foto-locatie gewijzigd ]

Verwijderd

Ik heb ook Vista Ultimate EN met NL MUI en kom af en toe ook nog wat engels tegen (cancel, apply). Lijkt dus niet zo vreemd. Welk venster heb je daar open, dan zal ik eens bij mij kijken.

• eXisTa
  • Niet online
Wat voorheen "Deze Computer" heette.

Verwijderd

Vreemd, bij mij is dat wel gewoon in NL.

edit @VV: nee, 32bit versie.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 23:29 ]

• eXisTa
  • Niet online
Dat is inderdaad vreemd, draai je ook 64-bit variant?

edit: Moet volgens mij niet veel uitmaken maar toch.

[ Voor 34% gewijzigd door eXisTa op 04-04-2009 23:23 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:56
Vista x64 sp1 hier (in een VM weliswaar) maar alles is netjes in het nederlands. net even voor je gechecked

A wise man's life is based around fuck you

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vista ultimate sp1 32bit hier en bij mij zijn deze woordjes ook in het engels.

Misschien ligt het aan het gebruikte taalpakket.Ik heb DVD's met en zonder geslipstreamde taalpakketten,maar weet niet zeker of ik deze PC via de windows update heb gedaan of via een DVD.
Ik heb nog een andere PC waarvan ik zeker ben dat ik hem via windows update heb geïnstalleerd die zal ik nog even voor je controleren.

Voor het slipstreamen gebruik ik trouwens DIT taalpakket.

edit: Bij een andere PC,waarvan het taalpakket via de officiële windows update is binnen gehaald,heeft deze woordjes ook in het engels.
Misschien zit het verschil dan wel in de Engelse versie met taalpakket en de originele Nederlandse versie.

[ Voor 21% gewijzigd door kendo op 05-04-2009 12:10 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• eXisTa
  • Niet online
Heb het taalpakket inderdaad via Windows Update binnen geloodst.
Vreemd dat er dan resten Engels overblijven :S

De enige oplossing is dus blijkbaar een slipstreamen en herinstalleren?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat geeft toch hetzelfde effect? In de zin van: of een EN-versie installeert en daarna een NL-pack overheen installeert of dat je hem slipstreamt.

Lijkt me niet dat je door slipstreamen een betere vertaling krijgt.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Er schijnen verschillende soorten taalpakketten te zijn.MUI's en LIP's.Waarbij de LIP's niet alles vertalen.

HIER nog wat meer info.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• eXisTa
  • Niet online
kendo schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:17:
Er schijnen verschillende soorten taalpakketten te zijn.MUI's en LIP's.Waarbij de LIP's niet alles vertalen.

HIER nog wat meer info.
Als ik het zo bekijk dan lijkt het alsof ik een MUI gebruik waar je dus die gaten in de taal ziet.
Ik heb dus een LIP nodig om dat op te lossen, maar hoe download je die in hemelsnaam?

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je hebt het volgens mij ook als je uitlogt, dan is het inlogscherm ook Engelstalig.

Inderdaad is de MUI (via Windows Update) niet volledig en legt deze er als het ware een Nederlands laagje over een Engelstalige kern heen. LIP is niet gratis en ik weet zo ook niet of deze beschikbaar is voor Dutch.

Je moet wel even de afweging maken of je het voor deze minimale Engelse tekst de zaak wil veranderen...

[ Voor 10% gewijzigd door Cadezo op 05-04-2009 23:49 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

eXisTa schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:45:
[...]

Als ik het zo bekijk dan lijkt het alsof ik een MUI gebruik waar je dus die gaten in de taal ziet.
Ik heb dus een LIP nodig om dat op te lossen, maar hoe download je die in hemelsnaam?
Eh, nee, je hebt juist een MUI nodig. Een LIP vertaald juist alleen "de meeste delen", maar niet alles.
Because not all of the user interface is translated, LIPs require at least one parent language. [[engels in jouw geval]] The parts of the user interface that are not translated into the LIP language are displayed in the parent language [[engels dus]]. When you download a LIP, you get the parent language requirements for that language. The parent language pack needs to be installed before the LIP can be installed
32bit Vista SP1 Dutch MUI: http://www.download.windo...7b64f2cbc630f0a0939ee.exe

64bit Vista SP1 Dutch MUI: http://www.download.windo...8eb11d8aa6903dcdf307b.exe

Bovenstaande installaties werken uiteraard alleen met Vista Ultimate, de rest van de edities beschikken niet over de benodigde licenties.

* r0b heeft mbv bovenstaande een UK>FI vertaling gedaan, werkte prima :)
Cadezo schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:49:
Inderdaad is de MUI (via Windows Update) niet volledig en legt deze er als het ware een Nederlands laagje over een Engelstalige kern heen. LIP is niet gratis en ik weet zo ook niet of deze beschikbaar is voor Dutch.
Hm, voorzover ik weet is de MUI toch echt wél volledig :? En alleen beschikbaar voor Ultimate gebruikers.
De LIP is wel voor iedereen beschikbaar, maar vertaald niet alles. En dit werd nog eens bevestigd door deze pagina :?

[ Voor 50% gewijzigd door r0b op 05-04-2009 23:56 ]

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
r0b schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:50:
[...]
Hm, voorzover ik weet is de MUI toch echt wél volledig :? En alleen beschikbaar voor Ultimate gebruikers.
De LIP is wel voor iedereen beschikbaar, maar vertaald niet alles. En dit werd nog eens bevestigd door deze pagina :?
Ik ben Ultimate-user met native EN. Heb via Update het Dutch MUI gedownload. Deze is niet volledig en geeft inderdaad die vrije ruimte in het Engels en dus ook als je uitlogt het inlogscherm...

Inderdaad je link bevestigd jouw verhaal, even kijken hoe kan ik kijken of ik een MUI of LIP heb geïnstalleerd?

Edit: Ik heb even gekeken en via Update is de naam MUI Language Pack. Dat suggereert dus een MUI.

[ Voor 6% gewijzigd door Cadezo op 06-04-2009 00:05 ]

• eXisTa
  • Niet online
Ik had voorheen een Duitse Vista Ultimate en dan is het minder leuk als er een aantal resten na een MUI Nederlands nog in Das Deutch sein.

Tot op heden nog geen oplossing helaas.
Pagina: 1