Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een moederbord gekocht ,een asus p5kpl-cm en een nieuwe dual core intel.
en heb dit in mijn oude kast geïnstalleerd en alles aangesloten,
maar wanneer ik de pc opstart krijg ik geen boottoon en het scherm blijft zwart
alle koelers en dvd rom en ledjes werken maar deze start niet door.
ik heb intussen alles al terug los gemaakt en alle aansluitingen opnieuw geplaatst,
geprobeerd om enkel met moederbord en cpu te booten
met en zonder geheugen (dat compatibel is) , andere voeding, bios reset gedaan, gecontroleerd of het moederbord ergens kortsluiting zou maken ,maar ik krijg er op geen enkele manier ook maar iets uit.
maar er blijken veel mensen een probleem te hebben met dit bord heb ik hier al gelezen.
ik heb ok reeds het boot topic doorgekeken maar daar heb ik ook niet echt een antwoord gevonden omdat bij de meesten het systeem minstens aan het bootscherm geraakt.
ook krijg ik zonder geheugen geen biepjes
mvg alain

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Graag even meer specs vermelden, je processortype is nu onbekend.

Controleer of de gebruikte processor op de QVL van je moederbord staat (staat op de Asus-site en in je handleiding), mocht hij ondersteund worden met een nieuwere bios, dan moet je deze er op flashen door gebruik te maken van een oudere processor die al wel ondersteund wordt.

Verder kan je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken voor nog meer tips.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
bedankt om zo snel te reageren.
dat topic had ik al doorgenomen maar ik heb nergens een antwoord gevonden.
bij de meesten geraakt het voorbij het bootscherm, daar kom ik zelfs niet aan toe.
de cpu is een E1400 2ghz 800mhz.
het was de bedoeling hier xp op te zetten en niet echt om te gamen, dus dat leek me voldoende.
en mijn vorig moederbord was AMD dus met die processor kan ik het niet uittesten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
heb je de p4 stroom stekker ook aangesloten op het moederbord?
En geen verbogen pinnetjes op de socket?

de processor is in iedergeval ondersteund door de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ,alles is aangesloten zoals in het boekje vermeld word en er waren geen kromgebogen pinnetjes.
mijn beide voedingen zijn wel 20 pins zonder de 4 appart maar ik had al gelezen dat dit niet echt een probleem kon opleveren. de p4 stekker zit ook aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Vermeld eens het merk en het typenummer van je voeding. Ga toch ook eens op zoek naar een voeding die wel de nodige aansluitingen heeft.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het zijn beide ATX 300 voedingen en voorheen draaide er een AMD XP2200+ processor op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-08 14:06
Het is misschien makkelijker als je even uitgebreid je specs post.
Daar bedoel ik onder; merk voeding, type mobo, type RAM, etc.

Dan is het voor ons makkelijker om je misschien ergens mee te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Zonder dat te doen blijft het gissen waar het probleem zit, zeker als je geen duidelijke specs geeft (ATX 300 zegt nagenoeg niets over de voeding namelijk).

Dit topic gaat op slot, mocht je na het doorlopen van de troubleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen dan kun je altijd een nieuw topic openen, maar geef hierin dan wel precies aan wat je hebt gedaan, en waar je tegenaanliep.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.