[Testcase] Aston Martin DB9 - Industrial

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:47
Een tweetal weken terug dankzij een autobedrijf één van mijn lievelingsauto's mogen fotograferen.

Samen met een vriend en mede fotograaf kregen we de auto een middagje mee dus we hebben goed kunnen zoeken naar een locatie. En dan hielp zelfs het weer nog mee :)

Heb ik zelf nog aanmerkingen op de foto's? Ja, ze zijn allemaal wel erg centraal en van voren... Tsja, stiekem vind ik dat ook het mooiste aan de auto. O+
Er zijn nog veel meer foto's gemaakt, waaronder detail foto's, maar die vond ik minder speciaal.

Wordt overigens niet de laatste shoot via dit autobedrijf. Afgelopen vrijdag een Audi A8L W12 meegekregen voor een shoot. Helaas was het weer een RAMP. (veel te harde zon, geen schaduw)

Maar goed, eerst de Aston!
Elle foto's zijn klikbaar voor een 1024px brede versie op Flickr.

#Edit: Ohja, de apparatuur voor zover dat niet in de Exif is af te lezen:

- Canon 30D
- Sigma 18-50mm f/2,8 (heerlijk ding!)
- Pola filter
- Manfrotto 055X Prob en 808rc4 kop

1.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/1_small-1.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/2_small-1.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/3_small-1.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/4_small-1.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/5_small.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/6_small.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 04-04-2009 21:12 ]

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 21:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Eerste indruk: Op één foto na heb je telkens de auto vanuit dezelfde hoek geschoten. De kont is nu maar één keer te zien. Pak eens wat spannende hoeken, en wat details, want dat heeft deze auto in overvloed :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:48

Markie

Voorheen BBE

Ik zie op sommige foto's wat plassen terugkomen. Heb je daar nog spannende foto's mee gemaakt? De serie lijkt nu wat saai.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brute foto's _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Alles lekker strak grijs, behalve die regenboog in de koplamp units. Zou dat niet te fixen zijn in de nabewerking?

Verder had ik na de eerste twee foto's inderdaad best kunnen stoppen met verder kijken, beetje veel van hetzelfde en de eerste twee foto's springen er toch wel bovenuit wat mij betreft, waardoor het daarna daadwerkelijk een beetje saai wordt.

Maar die eerste twee platen bevallen mij dus zeker wel :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
Prachtige auto. Probeer volgende keer eens op die stenen te klimmen voor een bovenaf shot, kan een leuk effect hebben :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 20:24
Mooie foto's maar ik heb het gevoel dat je de auto neer hebt gezet en zo de hele shoot hebt gedaan. Foto 2 vind ik net niet. Dit waarschijnlijk omdat dat wiel 'weer' naar buiten staat. Voor de rest prachtig gedaan. Combinatie van kleuren is netjes gedaan, wel grijs maar netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mooie auto en foto's.
Al zou ik bij foto's als nummer 1, 5 en 6 de voorwielen gestuurd hebben van de camera af (rechts in dit geval).
Daardoor lijkt het net even een stuk actiever en leeft de foto meer naar mijn idee, ook omdat de auto dan wat stoerder op de wielen staat. En ook de velg is dan beter te zien.
Het is misschien een klein detail, maar heeft wel een groots effect.

Foto 1, 5 en 6 zijn daarmee mijn favoriet! :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 04-04-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:47
@Sjaak: Klopt.... ik heb wel meer foto's hoor, waaronder details.. ik zal kijken of ik nog een selectie kan maken straks voor wat extra foto's. :)

@BBE: We hebben er bij foto 3 en 4 absoluut voor gekozen om de plas zichtbaar te maken. In foto 3 zie je daardoor precies de velgen reflecteren en bij foto 4 zet het gewoon een sfeer neer. We hebben wel wat extra foto's in de plassen, maar die doen het toch minder goed vind ik, ik zal straks nog even kijken bij de foto's.

@Jamel: Thanks!

@Orion: Haha, die regenboog is juist expres gedaan. O-) O-) Juist om er een beetje kleur in te brengen... We hebben ook foto's zonder hoor, maar de opdrachtgever vond ze met regenboog nèt wat meer hebben.

@Abbadon: Ja het is echt een waanzinnige auto! Helaas mochten we van het steenbedrijf niet op de stenen klimmen, i.v.m. hun verzekering e.d. We zijn wel een klein stukje geklommen voor een paar foto's van iets hoger af, maar die deden het minder goed. We gaan zeker nog een keer terug naar deze locatie met een andere auto, en dan proberen we 'het wat hoger op te zoeken'. :)

@M@rijn: Hele mooie tip van foto 2, ik zie nu ook pas dat het wiel de verkeerde kant op staat! Geloof het of niet, maar de auto is zo'n beetje voor elke foto verplaatst. Ik heb nog wel wat andere shots die ik vanmiddag zal toevoegen. maar zoals ik al aangaf, zelf hebben we een sterke voorkeur voor de shots van de bovenkant...

@GJtje: Wel grappig dat je het zegt, we hebben júist gelet op de wielen en deze juist verplaatst. ;) Nog verder draaien en de velg verdween gedeelte achter de wielkasten... Wij vonden dit er niet uitziet, het gaf een heel raar effect. Daarom gekozen voor nèt de hele velg zichtbaar.

Bedankt allemaal, hier kan ik wat mee!

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een auto _/-\o_

Erg mooie foto's. Niet de meest exotische standpunten aangenomen maar naar mijn idee ook niet nodig met zo'n prachtige auto! Foto's komen hierdoor ook lekker strak over mede door de grijze kleur.

Foto 1 en 4 mijn favorieten.

Foto 2 vind ik persoonlijk het minste. Hier vind ik de schoorsteen die nog net boven de auto uitkomt wat storen en is de foto voor mij het net niet.

Foto 5 lijkt wat scheef te staan?

Al met al erg mooie serie! Ben benieuwt naar je volgende schoot. :)

p.s. Lucky bastard O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 11:24
Mooi maar binnenkant is ook erg mooi maar die mis ik hier....

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 09:38
Zoo Jasper, vette serie 8) Net zoals de auto zelf trouwens :P
Je bent me wel weer 'n mazzelaar dat je deze mag fotograferen.
Ik last het hierboven ook al, maar heb je bijvoorbeeld nog een andere (2de) hoek van de achterkant?
Of misschien een interieurfoto erbij?
Pagina: 1