Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik heb sinds kort een linksys dma2100 media extender, hiermee kan ik wel connectie via wlan maken met de router als ik de beveiliging uitzet, zodra ik de wep beveiliging aanzet kan hij geen connectie meer maken.
Als ik de beveiliging uitzet word de extender ook gevonden in Windows Media Center.

Ik heb de laatste updates geinstalleerd, en ik kan met het beveiligde netwerk wel gewoon op de laptop en mijn experia x1 connectie maken.

Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Kennelijk gaat wep niet helemaal goed. Helpdesk van Linksys kon het ook niet verklaren, beveiliging staat nu op WPA, daarmee lukte het wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:39
ik heb vandaag de linksys dma2100 aangeschaft en ben al de gehele middag bezig met wifi connecten,
ik draai op vista ultimate 32 bits met MCE en heb ook een router/modem van linksys de WRT54G.
het gaat er dus om dat ik in windows media center een configuratie error krijg ...

de router staat ingesteld op de standaart security wifi instelling van mixed wpa2/wpa-psk
hierna de setup van de Extender doorlopen, de router wordt herkend en er is blijkbaar verbinding
dan krijg ik van de Extender setup een 8 cijferige code, deze code moet ik ingeven in MCE

wat ik probeer, windows media center komt tijdens de setup elke keer met een configuration error ?!?

ik heb de windows firewall al aan/uit gehad - geen resultaat
ik heb de UPnP service al aan/uit gehad - geen resulaat
in control panel / media sharing al aan/uit gehad - geen resulaat
de event viewer komt met de volgende error:
Windows Media Center Extender setup failed with the following error code: 209

hebben jullie een suggestie hoe ik de extender kan laten connecten met mce ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
heb je de laatste updates van de cd rom al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het menu van de Extender kan je de Firmware updaten missschien is dit een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Wat ouder topic, maar ik heb sinds vorige week ook zo'n DMA2100. Mijn router is een Dlink DIR-655.

Verbinden lukte, alhoewel de DMA2100 mijn wireless netwerk niet ziet (terwijl dat zichtbaar is en 2x zo sterk als alle andere wireless netwerken hier in de buurt), na enig geklooi met handmatig toewijzen.

Nu doe ik de netwerk-tune functie, maar het signaal komt op geen enkele manier aan de HD-streep (grafiek), en de minste afwijking in de plaatsing van de DMA doet het signaal zelfs even de 0 aantikken. De router staat op 4m in een andere kamer, met daartussen een gipswand.
De beste score is dat ik zo'n beetje tegen de HD-streep aan zit met af en toe een terugval richting de TV-streep, maar goed, als het daar mee werkt.

Het probleem is echter dat als ik TV aan het kijken ben tot nu toe altijd na enige tijd de "netwerk error" optreedt, en tot nu toe is het me niet gelukt langer dan zeg een 30 minuten TV te kijken. Meestal hapert dan de verbinding een paar keer waarna ie wegvalt (dat is dan ook de melding die de DMA2100 geeft). Het enige dat dan helpt is de DMA2100 uitzetten en weer aanzetten, en dat duurt natuurlijk enige minuten. Meestal kom je dan net IN het reclameblok terug :(

Een wired netwerk lukt overigens niet tot nu toe, en eigenlijk heb ik de DMA2100 gekocht vanwege het wireless (er ligt daar geen netwerkkabel).

Updaten van de firmware lukt niet. Iemand tips of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ik heb ergens gelezen dat het misschien komt doordat de dma connectie met internet probeert te maken. Als je hem blokkeerd in je router zou het misschien iets oplossen?
Pagina: 1