Bij anderen gaat dat heel eenvoudig. Maar bij mij werken die methodes als modem aan/uit niet. Weet iemand waarorm en hoe ik dan wel een ander IP-adres kan afdwingen?
Goede kans dat je een statisch IP adres hebt. Dan veranderd die niet.
Je zal gewoon even je provider moeten bellen.
Je zal gewoon even je provider moeten bellen.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
Hoe je het kan afdwingen weet ik niet, maar als je perse op een site wilt terwijl je IP geblokkeerd is oid. dan kan je dit proberen: http://www.surfert.nl/
Nee. Ik heb alles behalve verstand van computers, toch wil ik graag het ip-adres veranderen dat ik op internet achterlaat. Dit omdat ik bij één website niet door kan loggen en mijn computer het als een niet-geregistreerde website beschouwd. Op andere computers is deze website wel te bezoeken.
Zou het volstaan om even een ander dsl modem te gebruiken?
Ik zal even contact opnemen met mijn provider maandag.
Nee, en kans is heel groot dat online dit toch niet doet .... Dynamisch IP is zelfzaam hedendaagsVerwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:26:
Bij veel providers (die DHCP) gebruiken veranderd je ip als je een ander MAC adres er achter zet. Dit kan door het mac adres in je router aan te passen bijvoorbeeld.
Ik neem aan dat je 'standaard' bedoelde? Bij de meeste providers krijg je officieel een dynamisch ip-adres. Het feit dat een modem/router nagenoeg permanent aanstaat en voortdurend dat adres blijft verversen zorgt ervoor dat dat ip adres voor langere tijd bij jou blijft, maar dat maakt het nog niet statisch. Misschien semi-statischApexAlpha schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:16:
[...]Dynamisch IP is zelfzaam hedendaags
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Een ander DSL modem zal - waarschijnlijk - wel werken, gezien het andere MAC adres dat je dan registreert.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:26:
Nee. Ik heb alles behalve verstand van computers, toch wil ik graag het ip-adres veranderen dat ik op internet achterlaat. Dit omdat ik bij één website niet door kan loggen en mijn computer het als een niet-geregistreerde website beschouwd. Op andere computers is deze website wel te bezoeken.
Voor zover ik weet was het voorheen zo op het Wanadoo/Orange netwerk dat de IP lease vrijgegeven wordt na enkele uren (voordat een ander modem werkte), en dat je dan doodleuk hetzelfde IP weer kreeg.
Overigens bieden we op GoT geen hulp bij ban evasion. En helaas ruikt dit topic daar wel heel erg naar.
Het veranderen van je externe IP omdat je niet zou kunnen 'doorloggen' (whatever dat mag zijn) op 1 website is wel een erg magere reden. Dan gok ik dat er iets anders aan de hand is, en je dat beter kunt onderzoeken.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()