Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Hallo,

Gisteren heb ik een MSI Wind Nettop 120 gekocht, vandaag gekregen van de TNT. :) Fabrieks install heb ik niet graag, dus ik heb de disk geformatteerd. Nu heb ik een nlited XP, die ik heb getest in VMare, en op een echte test pc. Geen problemen, zag er keurig uit (install ging goed). Ik het spul op een cd gebrand, en het eerste text installatie gedeelte verliep probleemloos. De Bron-CD is origineel, dus geen piraterij. Maar bij het opstarten van het tweede deel knalt hij eruit: Onherstelbare fout. Nu blijkt de dll register server problemen op te leveren, en de handtekening van XP Professional en NT5.CAT zou ongeldig zijn. Ik heb drie CD's gebrand, telkens de zelfde fout.

Op het internet is er niet veel over te vinden. Ik ben wel op een paar fora terecht gekomen, die zeiden dat ik de folder CatRoot2 moest verwijderen. Gedaan met ubuntu linux, zelfde fout komt terug. Ik heb Windows XP zelfs vanaf een USB stick geïnstalleerd, ook daar het zelfde probleem.

De originele, niet ge-nlite heeft ook de zelfde fout. Ik begin nu bijna te geloven dat het aan de nettop zelf ligt, maar op de forums ervan kan ik weinig vinden. :(

De error log staat hier ;)

Dus wat ik al geprobeerd heb:

Zoeken op internet: CatRoot2 verwijderen, werkte niet.
Linux installeren: Werkt
CD's: Drie keer opnieuw gebrand
USB: Geprobeerd, zelfde fout

Wie weet raad?

[ Voor 3% gewijzigd door Joseph op 04-04-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer het eens met een onbewerkte XP CD.
Werkt het daarmee wel, dan heb je teveel wegge-edit.

[edit]
- oh. Daar zit hetzelfde probleem in. Wel, ga het apparaat controleren met de Hangen en opstarten troubleshooter ? :)
Zie de PMG FAQ voor de exacte link daarnaar. Niet alles zal 100% gelden, maar je kan tenminste een geheugencontrole doen bijvoorbeeld.

[ Voor 58% gewijzigd door alt-92 op 04-04-2009 19:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Bijna opgelost. Ik wil de Documents And Settings map graag in de tweede partitie hebben. Ik heb hem naar %SystemRoot% terug gezet, nu werkt het hele zaakje :) Maar hoe kan het, dat bij Windows Setup de tweede partitie nooit als D word gezien, maar als E of F? Hoe kan ik er voor zorgen dat hij automatisch naar de tweede partitie point?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Sef24 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:05:
Bijna opgelost. Ik wil de Documents And Settings map graag in de tweede partitie hebben. Ik heb hem naar %SystemRoot% terug gezet, nu werkt het hele zaakje :) Maar hoe kan het, dat bij Windows Setup de tweede partitie nooit als D word gezien, maar als E of F? Hoe kan ik er voor zorgen dat hij automatisch naar de tweede partitie point?

Alvast bedankt :)
Ik denk dat D: dan je cd-rom speler is, of dat D: als cd-rom speler wordt gezien ;).

Tijdens de installatie wordt gevraagd op welke partitie Windows XP geïnstalleerd moet worden (installeer nooit meer dan één besturingssysteem per partitie, want dat is vragen om problemen!). De C:-schijf is de beste locatie om het nieuwe besturingssysteem op te installeren. Tweakers is trouwens geen persoonlijke helpdesk,wel verwachten wel wat zelf initatief.

[edit]
Hier staat trouwens hoe je de map Document and Setting tijdens installatie ergens anders neer moet zetten:
De map Documents and Settings kan niet worden verplaatst of de mapnaam kan niet worden gewijzigd

[ Voor 37% gewijzigd door Turdie op 04-04-2009 21:29 ]