Boinc op een server 2008

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hee tweakers,

Aangezien ik actief meedoe aan WCG nu :) (4 pc's) leek het me leuk om ook op mijn server BOINC te instaleren.
Zo kan hij s'nachts, en overdag als er niemand gebruik van maakt ook lekker rekenen.

Mijn server draait op Windows Server 2008, en bij de installatie van boinc komt de melding naar voren dat het instaleren van BOINC op een domain controller niet is ondersteund.
Beetje bullshit volgens mij, is er een workarround hiervoor ?

Ik hoop het :)
Vast bedankt! :>

Edit : Oja, compatibiliteitsmode op XP of Server 2003 zetten werkt ook niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 04-04-2009 18:27 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal 5.10 stable of 5.8 stable. Maar zou je dat wel doen op een mission critical DC?

5.8.15 http://boinc.berkeley.edu...8.15_windows_intelx86.exe

5.10.45 mass install http://boinc.berkeley.edu...0.45_windows_intelx86.exe

5.10.45 single http://boinc.berkeley.edu...0.45_windows_intelx86.exe

6.2.28 http://boinc.berkeley.edu...2.28_windows_intelx86.exe

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 18:41 . Reden: links naar downloads toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:36:
Haal 5.10 stable of 5.8 stable. Maar zou je dat wel doen op een mission critical DC?
Hij draait hierthuis, beetje DC te spelen, en file-server.
Crashen doet ie toch niet op Boinc, ik laat hem alleen draaien tussen 12 & 6 s'ochtends denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:29

SandStar

DPC-Crew

Zandster

1. Install doen op willekeurige pc zonder deze aan een project koppelen
2. Copy paste de boinc directory naar je Server 2008
3. Run boincmgr vanuit die dir op je server en attach em aan WCG

Moet lukken zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SandStar schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:38:
1. Install doen op willekeurige pc zonder deze aan een project koppelen
2. Copy paste de boinc directory naar je Server 2008
3. Run boincmgr vanuit die dir op je server en attach em aan WCG

Moet lukken zo :)
Wat is de project URL van WCG? |:(
Die zie je normaal natuurlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mn vorige posts voor de download links der oudere versies.

http://www.worldcommunitygrid.org

maar die staat in het Tools > Attach to Project dropdown menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

DennusB schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:46:
[...]

Wat is de project URL van WCG? |:(
Die zie je normaal natuurlijk niet :P
Met een klein beetje zoeken vind je die zo op de WCG site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 22:44
DennusB schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:37:
[...]

Hij draait hierthuis, beetje DC te spelen, en file-server.
Crashen doet ie toch niet op Boinc, ik laat hem alleen draaien tussen 12 & 6 s'ochtends denk ik :)
Daar zou ik niet zo zeker van zijn, tot een half jaar terug heb ik altijd BOINC gedraaid totdat ik ineens overal waar die draaide blauwe schermen kreeg en een instabiele installatie. Toen BOINC eraf gehaald en nooit meer problemen gehad. Daarom doe ik nu ook niet meer mee met een BOINC project en dus ook niet aan stampede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke cliënt versie was dat, NiCKYsTyLe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:14:
Welke cliënt versie was dat, NiCKYsTyLe ?
Kan natuurlijk ook gewoon een temp. probleem zijn. Door de continue 100% cpu load wordt je pc toch warmer dan bij normaal gebruik.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 10:44

itsalwaysme

Graast voor DB

ik draai hem nu op mijn DC en ik heb er echt geen last van hoor. Ik moet wel zeggen dat ik Win 2k3 draai en geen 2008.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
itsalwaysme schreef op zondag 05 april 2009 @ 01:07:
ik draai hem nu op mijn DC en ik heb er echt geen last van hoor. Ik moet wel zeggen dat ik Win 2k3 draai en geen 2008.
Oke mooi :)
Hij lijkt hier nu vlekkenloos te draaien op Windows Server 2008 :)
Tussen 12 & 7 doet hij z'n werk.. toch beter als niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

nickb90 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:07:
[...]

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, tot een half jaar terug heb ik altijd BOINC gedraaid totdat ik ineens overal waar die draaide blauwe schermen kreeg en een instabiele installatie. Toen BOINC eraf gehaald en nooit meer problemen gehad. Daarom doe ik nu ook niet meer mee met een BOINC project en dus ook niet aan stampede..
Jij baseert het dan ook op een enkele ervaring die volledig uit koel-problemen verklaard zou kunnen worden. Ik heb em op 5 PC's draaien variërend van zeer snelle tot minder snelle PC's, Windows Vista64 / WinXP en Linux ... geen probleem, nooit.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zinsnede
overal waar die draaide
indiceert meerdere computers. In ieder geval draai ik nu TThrottle permanent op mn laptop, speciaal voor BOINC geschreven. Automatisch reduceert die de cpu cycles die BOINC apps krijgen. Erg smooth. Gewoon een doel temperatuur instellen. Versie 1.54 is stabiel en werk voor CPU ( 8 ) en GPU ( 3 ). Heb het ook op mn quad getest want heet wordt het hier in juli augustus. Dan draait ie s'nachts harder als overdags, met als grens 55C.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 12:45

JohFraEl

Slainte!

Nog nooit problemen gehad met BOINC ansich, draai ook op diverse systemen met verschillende OS'en van oude brakke P3 bakken t/m zware servers, alleen op een oude celleron laptop van m'n vader heb ik 'm ooit eraf moeten gooien, was ook duidelijk een temperatuurprobleem, je kon je haar drogen met dat ding zo hard stond ie te blazen, ik snap dan ook niet waarom NiCKYsTyLe de client de schuld geeft van instabiliteit.... :? (nog wel op meerdere computers idd zoals Sekerob vraagt....?)

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 09:07
Zelf draai ik ook al weer wat jaartjes met Boinc (vanaf P4/AthlonXP tijdperk) en BSOD's op diverse systemen heb ik nooit meegemaakt. Het "crashen" van een systeem dat met Boinc aan het draaien is, heeft in de praktijk eerder een hardware probleem dan een software probleem. Koelingsproblemen, maar ook brakke geheugenmodules kunnen hiervan vaak de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:01:
Deze zinsnede

[...]

indiceert meerdere computers. In ieder geval draai ik nu TThrottle permanent op mn laptop, speciaal voor BOINC geschreven. Automatisch reduceert die de cpu cycles die BOINC apps krijgen. Erg smooth. Gewoon een doel temperatuur instellen. Versie 1.54 is stabiel en werk voor CPU ( 8 ) en GPU ( 3 ). Heb het ook op mn quad getest want heet wordt het hier in juli augustus. Dan draait ie s'nachts harder als overdags, met als grens 55C.
Dat is nog eens een handige tip :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You're welcome! Nog een tip? Process Lasso (PL). Zet daarmee HFCC/FAAH/DDDT processes automatisch op High Priority (HP en niet hoger!) en de interne mini benchmark loopt altijd toppy voor beste credit toewijzing op deze Zero Redundancy projecten. Let wel het laat alleen de Benchmark in hogere priority draaien zodat het niet beïnvloed wordt door wat er op de andere cores draait. Overall door interne code blijven ze op idle priority draaien. Al hier diverse malen over gepost maar in dit forum tempo lijkt dat snel verloren te gaan.

BOINC.exe core client laat ik ook op HP draaien via PL, voor stabiele benchmark. Dat proces gebruikt alleen dan 30 seconden tijd 1x in de 5 dagen. En toevallig net 5 dagen none stop heeft het 9 minuten kernel tijd gebruikt in 120 uur, van 1 core op een quad. Verwaarloosbaar.

Weet niet of het op W2K8 server draait, wel op workstation.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 13:06 ]

Pagina: 1