Na al een keer eerder van meer dan uitstekend advies te zijn voorzien besloot ik het volgende probleem maar eens hier voor te leggen. Dit omdat ik er zelf te weinig verstand van heb, hopeloos begin te worden en geen vertrouwen heb in de techneuten van Ziggo.
Het geval is het volgende. Ik heb een standaard abo bij ziggo. Internet levert geen problemen op. In de meterkast staat mn modem. Vanaf daar kan ik elke kamer in de woning bedraad bereiken. Vanaf elke kamer kan ik zo het net op dus deze bekabeling is in orde. Nu wilde ik een tweede pc aansluiten. Ik kreeg een tip dat dit wel gerealiseerd zou kunnen worden dmv een Switch echter dit bleek niet te werken. Dus een eenvoudige sitecom router aangeschaft. Mij was verzekerd dat het een soort plug and play ervaring zou gaan worden. Dus niet. Na aansluiten bleek eea dus niet direct te werken.
Vervolgens heb ik dus het bekende routertje aan routertje uit, modempje aan modempje uit gebeuren uitgevoerd. Hielp niet. Dus bijgeleverde software geinstalleeerd. Zou niet moeten hoeven maar nu dus wel. Dat hielp ook niet. Dan maar de firmware erop. En dat hielp ook niet.
Hierna contact gezocht met Ziggo welke mij vertelden dat het, verrassend, niet aan hen lag maar aan de router. Derhalve contact opgenomen met sitecom. Alle lof voor deze medewerkers welke mij 2,5 dag bezig hebben gehouden met hun oplossingen. Die niet bleken te werken. Derhalve werd mij geadviseerd de router om te ruilen. Dat geschiedde zonder problemen echter na de hele riedel van hierboven te hebben doorlopen maar weer eens contact opgenomen met ZIggo.
Opmerkelijk is dat mijn buurman exact hetzelfde heeft. Die heeft zelfs 4 verschillende routers (typen en merken) geprobeerd en allemaal bleken ze niet te werken. De monteur welke er uiteindelijk bij is geweest heeft het ip adres vastgezet en toen kon men zonder problemen op het net komen. echter dit gaat natuurlijk goed totdat men bij ziggo het ipadres gaat wijzigen.
Omdat men dit bij ziggo ook wel opmerkelijk begon te vinden besloot men een monteur te sturen. Deze bleek na een uur pielen ook niet het net op te kunnen met een aangesloten router. Toen ging het mis. Hij pakte een gloednieuwe router en plugde deze in en kwam direct online. Dus lag het aan mijn router.
Ik naar de winkel waar ik de router omruilde. De verkoper zei echter dat hij de reeds eerder ingeleverde router nog had aangesloten en zo online kon. Ik ben vervolgens naar huis gegaan met router 3. zelfde type en merk als de monteur had aangesloten. En weer niks. Mijn buurman zei echter dat het bij hem ook voorkwam dat hij online kwam voor de duur van 1 pagina en dat alles er toen weer uitklapte. Had ik dat geweten had ik de monteur wel gevraagd meerdere paginas op te vragen.
Verder runt Vista de standaard oplossings programmas welke niet tot een oplossing komen. Wel verwijst hij naar mijn provider. Hieronder nog een afschrift van mijn communicatie met sitecom.
Wellicht weten jullie een oplossing.
Groet,
Frank
--------------------------------------------------------------------------------
From: Frank
Sent: woensdag 18 februari 2009 15:08
To: Rick R
Subject: Re: DC202v6 support
Jazeker.
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, February 18, 2009 2:58 PM
Subject: RE: DC202v6 support
LS,
Heeft u de router na de update van de firmware ook gereset door 20 seconden lang de resetknop aan de achterzijde ingedrukt te houden, terwijl de router ingeschakeld stond?
Met vriendelijke groet,
--------------------------------------------------------------------------------
Sent: woensdag 18 februari 2009 14:09
Helaas. Het werkt nog altijd niet.
Sent: Wednesday, February 18, 2009 11:10 AM
LS,
Als het goed is, zou u nu een internetverbinding moeten hebben nadat u de modem en router minimaal een uur uitschakelt, vervolgens de modem aanzetten, 5 minuten later de router aanzetten, en de pc herstarten.
Met vriendelijke groet,
Sent: woensdag 18 februari 2009 11:02
View the current internet connection status and related information.
Internet Status :
DISCONNECT
WAN IP :
0.0.0.0
Subnet Mask :
0.0.0.0
Gateway :
0.0.0.0
Wan Mac Address :
00-0C-F6-4D-01-0F
DNS :
212.54.40.25
Secundary DNS :
212.54.35.25
Connection Type :
Dynamic IP
Sent: Wednesday, February 18, 2009 10:41 AM
LS,
Wat staat er in het statusscherm van de router allemaal weergegeven in tabblad "internet"?
1. Open op de PC via internet explorer http://192.168.0.1 (*)
2. Log hier in met gebruikersnaam/wachtwoord: admin/admin
3. In het statusscherm waar u in terecht komt ziet u een aantal tabbladen waaronder "connection", open dit tabblad en kopieer wat daar weergegeven wordt.
Met vriendelijke groet,
Sent: woensdag 18 februari 2009 10:01
Ik heb dat zojuist geprobeer en dat lukt wel. Verbinding met I-net heb ik dan niet. Zodra ik de router tussen de verbinding uit haal heb ik wel verbinding.
Groet,
Frank
From: Rick R
Sent: Tuesday, February 17, 2009 9:55 AM
LS,
De knipperende LED is over het algemeen een teken van activiteit, dus dit is niets waar u zich zorgen over hoeft te maken.
Kunt u op het moment van de uitval nog wel in het menu van de router komen op http://192.168.0.1?
Met vriendelijke groet,
Sent: maandag 16 februari 2009 14:25
Beste Rick,
Helaas. Na 20 minuten heb ik het gehele programma doorlopen. Fimware is geinstalleerd. Ik heb wel verbinding met het internet als ik mijn modem direct op mijn pc aansluit echter met de router ertussen gaat het mis. Ik heb dan ongeveer 30 minuten geen problemen waarna de verbinding verbroken wordt en soms na een minuut of soms na een kwartier weer uit zichzelf terug komt. De gebruikelijk foutherkenning van Vista helpt niet. Ik heb het geprobeerd met Norton en de firewall uit maar dat hielp ook niet. Zonder router is de verbinding stabiel.
Wel valt mij op dat de status led op de router blijft knipperen. Hoort dit?
Met vriendelijke groet,
Frank
Sent: Monday, February 16, 2009 1:23 PM
Subject: DC202v6 support
LS,
De kabel uit het modem moet in de WAN/ Modempoort van de router, vervolgens moet u via kabel of draadloos verbinden met de router.
Log vervolgens in op het adres van de router.
In het menu klikt u op wizard, in de wizard kunt u uw provider kiezen en zo de verbinding instellen.
Als u problemen ondervindt met verbinden met uw (draadloze) netwerk of vervolgens met het inloggen in het routermenu kan dit veroorzaakt worden door firewall- of anti-virus software op uw computer. (bijv. Norton Anti-Virus/Internet Security, McAfee, NOD32, Sygate, Blackice, Kaspersky, Norman en Panda) Als u een van deze programma's geinstalleerd heeft, schakel deze dan tijdelijk even uit. Dit doet u doorgaans door te dubbelklikken, of met uw rechtermuisknop te klikken op het icoontje rechts onderin uw taakbalk.
Vervolgens kunt u dan meestal klikken op 'Exit', 'Afsluiten', of 'Uitschakelen'.
Vergeet de windows firewall niet, deze is te vinden in het configuratiescherm.
Klik hierna met uw rechtermuisknop, onderin de taakbalk, op het icoontje van de netwerkverbinding en kies hier voor 'herstellen'.
Mocht het uitschakelen van deze software uw probleem niet oplossen, dan kunnen we u adviseren om tijdelijk de beveiligingssoftware te deïnstalleren.
(Zodra uw verbinding weer normaal functioneert kunt u deze software weer installeren. Het installeren van firewalls of anti-virus software vormt doorgaans geen probleem als uw verbinding al correct functioneert.)
WINDOWS VISTA:
1. Klik op 'Starten' (het Vista logo)
2. Selecteer 'Configuratiescherm' in het menu
3. Klik op 'Netwerkstatus en -taken weergeven'
4. Klik links in de takenlijst op 'Netwerkverbindingen beheren'
5. Klik met de rechtermuisknop op de te gebruiken (draadloze) verbinding en kies 'Eigenschappen'
6. Mocht er om toestemming gevraagd worden, klik dan op 'Doorgaan'
7. Dubbelklik op 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)'
8. Selecteer 'automatisch een IP-adres laten toewijzen’.
9. Selecteer 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'
10. Klik op OK en in het volgende scherm wederom op OK
Hierna moet het maken van een (draadloze) verbinding geen probleem meer zijn.
*******************************************************************************************************
In internet explorer klikt u op extra > internet opties > tabblad verbindingen, daar verwijderd u alle verbindingen die weergegeven staan in het witte vlak.
Vervolgens klikt u LAN instellingen, in het schermpje wat hier verschijnt moet alles UIT staan, dus schakel evt. ingeschakelde dingen uit en sluit dit schermpje, en het andere instellingen schermpje.
Probeer hierna opnieuw of u een site kunt openen of in kunt loggen in het routermenu,
Als dit niet lukt:
Wat zijn uw ip-instellingen op dat moment?
Windows Vista:
Klik op Start (het Vista logo)
Klik op Configuratiescherm
Klik op Netwerkcentrum
Klik op Klik bij de netwerkverbinding op 'Status weergeven'
Klik op Details
******************************************************************************************************************************
Hier de link naar de DC-202v6 Firmware 2.18.001 (for timeserver issue) waarmee u de firmware eenvoudig kunt updaten.
http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=3928
Sla deze op op het buroblad van uw computer.
Sluit daarna de router op de juiste manier aan op uw computer, hierbij gaat de kabel uit het modem in de WAN/ modempoort van de router, en een kabel uit een van de overige vrije poorten van de router naar de computer.
Een firmware upgraden neemt altijd een zeker risico met zich mee. Wanneer de upgrade niet juist verloopt, of onderbroken wordt, kan dit de DC-202 onherstelbaar beschadigen!
Om risico's uit te sluiten:
Wanneer u upgrade, sluit dan slechts 1 PC aan op de router via welke u de upgrade uitvoert. Zet alle andere PC's welke zijn aangesloten op de router uit, of verwijder de netwerkkabel.
1. Download de firmware van de Sitecom website.
2. Sla het bestand op uw computer op.
3. Log in op het routermenu, standaard gaat dit via http://192.168.0.1
4. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord: admin/admin
5. Klik op Toolbox -> Firmware Upgrade
6. Klik op Browse en selecteer het bestand dat u zojuist heeft opgeslagen
7. Klik op Upload en wacht tot de OK knop verschijnt. Wacht ongeveer 1 minuut en klik vervolgens op OK.
8. Reset nu de router door de resetknop achterop het apparaat minimaal 10 seconden ingedrukt te houden.
9. Herstart vervolgens de computer(s) en stel de router opnieuw in volgens onderstaande handleiding.
*****************************************************************************************
Om de router in te stellen voor uw internetverbinding en modem, dient u de volgende stappen te volgen:
De modem sluit u aan op de WAN-aansluiting van de router (!!)
De pc sluit u aan met een kabel op de LAN-aansluiting
3. Ga naar Wizard
4. Druk op Next, Vul in: Country:Netherlands, service: Chello/UPC/... of Casema Multi/ Midi/ Maxi
5. Druk op Next.
6. Druk op Apply en vervolgens nogmaals Apply.
7. Nadat de router de instellingen heeft opgeslagen zou de verbinding tot stand moeten komen.
Als het goed is, zou u nu een internetverbinding moeten hebben. Mocht dit niet lukken, kunt u dan de modem en router minimaal een uur uitschakelen,
vervolgens de modem aanzetten, 5 minuten later de router aanzetten, en de pc herstarten.
--------------------------------------------------
(*) Mocht u deze pagina niet kunnen openen, kunt u dan de volgende stappen
volgen:
(WinXP/2000)
1. Ga naar START > CONFIGURATIESCHERM > NETWERKVERBINDINGEN
2. Klik met de rechtermuisknop op uw LAN-verbinding, en selecteer
Eigenschappen
3. Klik op internetprotocol, en druk op de knop Eigenschappen
4. Vul in dit scherm de volgende gegevens in:
IP-adres: 192.168.0.201
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS(1): 168.95.192.1
DNS(2): 62.179.104.200
5. Klik op OK, en druk in het vorige scherm op Sluiten
(Win98/ME)
1. Ga naar START > INSTELLINGEN > CONFIGURATIESCHERM > NETWERK
2. Dubbelklik op 'TCP/IP->...' (waarbij ... de naam van uw netwerk-
kaart is. Let op: dit is NIET de externe toegangsadapter)
3. Vul in dit scherm het IP-adres en Subnetmask in (zie hierboven)
4. Open het tabblad DNS, zet deze op Enabled, en vul een willekeurige
'hostnaam' in (dit mag dus alles zijn)
5. Voeg de 2 DNS-servers toe (zie hierboven)
6. Open het tabblad Gateway, en voeg de gateway toe (zie hierboven)
7. Druk op OK, en in het vorige scherm ook
8. Herstart uw computer
Het geval is het volgende. Ik heb een standaard abo bij ziggo. Internet levert geen problemen op. In de meterkast staat mn modem. Vanaf daar kan ik elke kamer in de woning bedraad bereiken. Vanaf elke kamer kan ik zo het net op dus deze bekabeling is in orde. Nu wilde ik een tweede pc aansluiten. Ik kreeg een tip dat dit wel gerealiseerd zou kunnen worden dmv een Switch echter dit bleek niet te werken. Dus een eenvoudige sitecom router aangeschaft. Mij was verzekerd dat het een soort plug and play ervaring zou gaan worden. Dus niet. Na aansluiten bleek eea dus niet direct te werken.
Vervolgens heb ik dus het bekende routertje aan routertje uit, modempje aan modempje uit gebeuren uitgevoerd. Hielp niet. Dus bijgeleverde software geinstalleeerd. Zou niet moeten hoeven maar nu dus wel. Dat hielp ook niet. Dan maar de firmware erop. En dat hielp ook niet.
Hierna contact gezocht met Ziggo welke mij vertelden dat het, verrassend, niet aan hen lag maar aan de router. Derhalve contact opgenomen met sitecom. Alle lof voor deze medewerkers welke mij 2,5 dag bezig hebben gehouden met hun oplossingen. Die niet bleken te werken. Derhalve werd mij geadviseerd de router om te ruilen. Dat geschiedde zonder problemen echter na de hele riedel van hierboven te hebben doorlopen maar weer eens contact opgenomen met ZIggo.
Opmerkelijk is dat mijn buurman exact hetzelfde heeft. Die heeft zelfs 4 verschillende routers (typen en merken) geprobeerd en allemaal bleken ze niet te werken. De monteur welke er uiteindelijk bij is geweest heeft het ip adres vastgezet en toen kon men zonder problemen op het net komen. echter dit gaat natuurlijk goed totdat men bij ziggo het ipadres gaat wijzigen.
Omdat men dit bij ziggo ook wel opmerkelijk begon te vinden besloot men een monteur te sturen. Deze bleek na een uur pielen ook niet het net op te kunnen met een aangesloten router. Toen ging het mis. Hij pakte een gloednieuwe router en plugde deze in en kwam direct online. Dus lag het aan mijn router.
Ik naar de winkel waar ik de router omruilde. De verkoper zei echter dat hij de reeds eerder ingeleverde router nog had aangesloten en zo online kon. Ik ben vervolgens naar huis gegaan met router 3. zelfde type en merk als de monteur had aangesloten. En weer niks. Mijn buurman zei echter dat het bij hem ook voorkwam dat hij online kwam voor de duur van 1 pagina en dat alles er toen weer uitklapte. Had ik dat geweten had ik de monteur wel gevraagd meerdere paginas op te vragen.
Verder runt Vista de standaard oplossings programmas welke niet tot een oplossing komen. Wel verwijst hij naar mijn provider. Hieronder nog een afschrift van mijn communicatie met sitecom.
Wellicht weten jullie een oplossing.
Groet,
Frank
Sent: woensdag 18 februari 2009 15:08
Jazeker.
Sent: Wednesday, February 18, 2009 2:58 PM
LS,
Heeft u de router na de update van de firmware ook gereset door 20 seconden lang de resetknop aan de achterzijde ingedrukt te houden, terwijl de router ingeschakeld stond?
Met vriendelijke groet,
Sent: woensdag 18 februari 2009 14:09
Helaas. Het werkt nog altijd niet.
Sent: Wednesday, February 18, 2009 11:10 AM
LS,
Als het goed is, zou u nu een internetverbinding moeten hebben nadat u de modem en router minimaal een uur uitschakelt, vervolgens de modem aanzetten, 5 minuten later de router aanzetten, en de pc herstarten.
Met vriendelijke groet,
Sent: woensdag 18 februari 2009 11:02
View the current internet connection status and related information.
Internet Status :
DISCONNECT
WAN IP :
0.0.0.0
Subnet Mask :
0.0.0.0
Gateway :
0.0.0.0
Wan Mac Address :
00-0C-F6-4D-01-0F
DNS :
212.54.40.25
Secundary DNS :
212.54.35.25
Connection Type :
Dynamic IP
Sent: Wednesday, February 18, 2009 10:41 AM
LS,
Wat staat er in het statusscherm van de router allemaal weergegeven in tabblad "internet"?
3. In het statusscherm waar u in terecht komt ziet u een aantal tabbladen waaronder "connection", open dit tabblad en kopieer wat daar weergegeven wordt.
Met vriendelijke groet,
Sent: woensdag 18 februari 2009 10:01
Ik heb dat zojuist geprobeer en dat lukt wel. Verbinding met I-net heb ik dan niet. Zodra ik de router tussen de verbinding uit haal heb ik wel verbinding.
Groet,
Frank
Sent: Tuesday, February 17, 2009 9:55 AM
LS,
De knipperende LED is over het algemeen een teken van activiteit, dus dit is niets waar u zich zorgen over hoeft te maken.
Kunt u op het moment van de uitval nog wel in het menu van de router komen op http://192.168.0.1?
Met vriendelijke groet,
Sent: maandag 16 februari 2009 14:25
Beste Rick,
Helaas. Na 20 minuten heb ik het gehele programma doorlopen. Fimware is geinstalleerd. Ik heb wel verbinding met het internet als ik mijn modem direct op mijn pc aansluit echter met de router ertussen gaat het mis. Ik heb dan ongeveer 30 minuten geen problemen waarna de verbinding verbroken wordt en soms na een minuut of soms na een kwartier weer uit zichzelf terug komt. De gebruikelijk foutherkenning van Vista helpt niet. Ik heb het geprobeerd met Norton en de firewall uit maar dat hielp ook niet. Zonder router is de verbinding stabiel.
Wel valt mij op dat de status led op de router blijft knipperen. Hoort dit?
Met vriendelijke groet,
Frank
Sent: Monday, February 16, 2009 1:23 PM
Subject: DC202v6 support
LS,
De kabel uit het modem moet in de WAN/ Modempoort van de router, vervolgens moet u via kabel of draadloos verbinden met de router.
Log vervolgens in op het adres van de router.
In het menu klikt u op wizard, in de wizard kunt u uw provider kiezen en zo de verbinding instellen.
Als u problemen ondervindt met verbinden met uw (draadloze) netwerk of vervolgens met het inloggen in het routermenu kan dit veroorzaakt worden door firewall- of anti-virus software op uw computer. (bijv. Norton Anti-Virus/Internet Security, McAfee, NOD32, Sygate, Blackice, Kaspersky, Norman en Panda) Als u een van deze programma's geinstalleerd heeft, schakel deze dan tijdelijk even uit. Dit doet u doorgaans door te dubbelklikken, of met uw rechtermuisknop te klikken op het icoontje rechts onderin uw taakbalk.
Vervolgens kunt u dan meestal klikken op 'Exit', 'Afsluiten', of 'Uitschakelen'.
Vergeet de windows firewall niet, deze is te vinden in het configuratiescherm.
Klik hierna met uw rechtermuisknop, onderin de taakbalk, op het icoontje van de netwerkverbinding en kies hier voor 'herstellen'.
Mocht het uitschakelen van deze software uw probleem niet oplossen, dan kunnen we u adviseren om tijdelijk de beveiligingssoftware te deïnstalleren.
(Zodra uw verbinding weer normaal functioneert kunt u deze software weer installeren. Het installeren van firewalls of anti-virus software vormt doorgaans geen probleem als uw verbinding al correct functioneert.)
WINDOWS VISTA:
1. Klik op 'Starten' (het Vista logo)
2. Selecteer 'Configuratiescherm' in het menu
3. Klik op 'Netwerkstatus en -taken weergeven'
4. Klik links in de takenlijst op 'Netwerkverbindingen beheren'
5. Klik met de rechtermuisknop op de te gebruiken (draadloze) verbinding en kies 'Eigenschappen'
6. Mocht er om toestemming gevraagd worden, klik dan op 'Doorgaan'
7. Dubbelklik op 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)'
8. Selecteer 'automatisch een IP-adres laten toewijzen’.
9. Selecteer 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'
10. Klik op OK en in het volgende scherm wederom op OK
Hierna moet het maken van een (draadloze) verbinding geen probleem meer zijn.
*******************************************************************************************************
In internet explorer klikt u op extra > internet opties > tabblad verbindingen, daar verwijderd u alle verbindingen die weergegeven staan in het witte vlak.
Vervolgens klikt u LAN instellingen, in het schermpje wat hier verschijnt moet alles UIT staan, dus schakel evt. ingeschakelde dingen uit en sluit dit schermpje, en het andere instellingen schermpje.
Probeer hierna opnieuw of u een site kunt openen of in kunt loggen in het routermenu,
Als dit niet lukt:
Wat zijn uw ip-instellingen op dat moment?
Windows Vista:
Klik op Start (het Vista logo)
Klik op Configuratiescherm
Klik op Netwerkcentrum
Klik op Klik bij de netwerkverbinding op 'Status weergeven'
Klik op Details
******************************************************************************************************************************
Hier de link naar de DC-202v6 Firmware 2.18.001 (for timeserver issue) waarmee u de firmware eenvoudig kunt updaten.
http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=3928
Sla deze op op het buroblad van uw computer.
Sluit daarna de router op de juiste manier aan op uw computer, hierbij gaat de kabel uit het modem in de WAN/ modempoort van de router, en een kabel uit een van de overige vrije poorten van de router naar de computer.
Een firmware upgraden neemt altijd een zeker risico met zich mee. Wanneer de upgrade niet juist verloopt, of onderbroken wordt, kan dit de DC-202 onherstelbaar beschadigen!
Om risico's uit te sluiten:
Wanneer u upgrade, sluit dan slechts 1 PC aan op de router via welke u de upgrade uitvoert. Zet alle andere PC's welke zijn aangesloten op de router uit, of verwijder de netwerkkabel.
1. Download de firmware van de Sitecom website.
2. Sla het bestand op uw computer op.
3. Log in op het routermenu, standaard gaat dit via http://192.168.0.1
4. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord: admin/admin
5. Klik op Toolbox -> Firmware Upgrade
6. Klik op Browse en selecteer het bestand dat u zojuist heeft opgeslagen
7. Klik op Upload en wacht tot de OK knop verschijnt. Wacht ongeveer 1 minuut en klik vervolgens op OK.
8. Reset nu de router door de resetknop achterop het apparaat minimaal 10 seconden ingedrukt te houden.
9. Herstart vervolgens de computer(s) en stel de router opnieuw in volgens onderstaande handleiding.
*****************************************************************************************
Om de router in te stellen voor uw internetverbinding en modem, dient u de volgende stappen te volgen:
De modem sluit u aan op de WAN-aansluiting van de router (!!)
De pc sluit u aan met een kabel op de LAN-aansluiting
3. Ga naar Wizard
4. Druk op Next, Vul in: Country:Netherlands, service: Chello/UPC/... of Casema Multi/ Midi/ Maxi
5. Druk op Next.
6. Druk op Apply en vervolgens nogmaals Apply.
7. Nadat de router de instellingen heeft opgeslagen zou de verbinding tot stand moeten komen.
Als het goed is, zou u nu een internetverbinding moeten hebben. Mocht dit niet lukken, kunt u dan de modem en router minimaal een uur uitschakelen,
vervolgens de modem aanzetten, 5 minuten later de router aanzetten, en de pc herstarten.
(*) Mocht u deze pagina niet kunnen openen, kunt u dan de volgende stappen
volgen:
(WinXP/2000)
1. Ga naar START > CONFIGURATIESCHERM > NETWERKVERBINDINGEN
2. Klik met de rechtermuisknop op uw LAN-verbinding, en selecteer
Eigenschappen
3. Klik op internetprotocol, en druk op de knop Eigenschappen
4. Vul in dit scherm de volgende gegevens in:
IP-adres: 192.168.0.201
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS(1): 168.95.192.1
DNS(2): 62.179.104.200
5. Klik op OK, en druk in het vorige scherm op Sluiten
(Win98/ME)
1. Ga naar START > INSTELLINGEN > CONFIGURATIESCHERM > NETWERK
2. Dubbelklik op 'TCP/IP->...' (waarbij ... de naam van uw netwerk-
kaart is. Let op: dit is NIET de externe toegangsadapter)
3. Vul in dit scherm het IP-adres en Subnetmask in (zie hierboven)
4. Open het tabblad DNS, zet deze op Enabled, en vul een willekeurige
'hostnaam' in (dit mag dus alles zijn)
5. Voeg de 2 DNS-servers toe (zie hierboven)
6. Open het tabblad Gateway, en voeg de gateway toe (zie hierboven)
7. Druk op OK, en in het vorige scherm ook
8. Herstart uw computer