ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
ik heb er een hard hoofd in dat het ook echt zo is
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:13:
ja, en race games verbeteren je reactie tijd![]()
Je kan nota bene het hele wetenschappelijke artikel lezen.
Nature Neuroscience
Published online: 29 March 2009 | doi:10.1038/nn.2296
Enhancing the contrast sensitivity function through action video game training
Renjie Li, Uri Polat, Walter Makous & Daphne Bavelier
Abstract:
The contrast sensitivity function (CSF) is routinely assessed in clinical evaluation of vision and is the primary limiting factor in how well one sees. CSF improvements are typically brought about by correction of the optics of the eye with eyeglasses, contact lenses or surgery. We found that the very act of action video game playing also enhanced contrast sensitivity, providing a complementary route to eyesight improvement.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
nee fout:Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:13:
klikkerdeklik
oftewel allemaal aan de FPS
[ Voor 4% gewijzigd door Accident op 04-04-2009 20:58 ]
Verwijderd
En als ik bv een tijdje geen quake heb gespeeld, dan moet ik altijd weer 'werken' aan m'n aim.
Ik denk dat het artikel gelijk heeft, en dat het je scherpte verbeterd, wat je speelt en hoe tot in hoeverre je dat laat doorwerken in reallife, dat is per persoon verschillend kwa agressie.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 21:06 . Reden: toevoeging ]
De hersens raken meer getraind in het herkennen van bepaalde patronen. Als je dat dan "een beter gezichtsvermogen" noemt, ok dan. Het is natuurlijk NIET zo dat je ogen beter worden, hooguit de interpretatie van de beelden in je hersens.
Ik denk dat het lange tijd op een beeldscherm turen eerder slecht voor het accomodatie vermogen van de ogen is. Maar dat is een heel ander onderzoek.
Doe dat dan eerst eens. Dan is je reactie ook een stuk zinniger.joopv schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:17:
Zonder het orginele artikel gelezen te hebben,
Met "gezichtsvermogen" bedoellen ze inderdaad het totaal van optische verwerking èn hoe je hersenen de signalen verwerken. Omdat FPS zorgt dat de verwerking van signalen verbetert, verbetert dus het totaal aan gezichtsvermogen.De hersens raken meer getraind in het herkennen van bepaalde patronen. Als je dat dan "een beter gezichtsvermogen" noemt, ok dan. Het is natuurlijk NIET zo dat je ogen beter worden, hooguit de interpretatie van de beelden in je hersens.
Specifiek verbetert het spelen van actie games (en dus niet iets als The Simms) de zogenaamde "contrast sensitivity function (CSF)". Daarmee wordt "the ability to detect small increments in shades of gray on a uniform background" bedoeld. Oog chirurgie en/of brillen/contactlenzen verbeteren de CFS ook, waarmee gamen dus in feite nog een extra middel tot verbetering toevoegt.
Op weg naar een etentje, 't was al schemer, zag ik in de verte iets vallen, althans zo dacht ik. Daar aangekomen lag er inderdaad iets op de grond, een donkerblauwe rugtas met een telefoon en portemonnee erin. Ik als een malle achter die vrouw aanfietsen met die tas (ze had er nog behoorlijk gang in) en 't bleek inderdaad die van haar te zijn
Dus, agressieve computerspellen redden tasjes!
Als ik niet had zitten fraggen vantevoren was m'n visuele cortex, (en alle niveau's voordien) lang niet zo actief geweest... denk ik.
Ook was er een controlegroep aanwezig (nou ja, groep... N=1) m'n vriendin fietste met me mee, had niet zitten gamen (goh, echt?) en had (dus) ook niets in de gaten. QED!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dit heeft totaal niets te maken met bril dragers. Heb zelf altijd -3.25 gehad. Zonder Bril was de halve wereld wazig! hierdoor liepen objecten door elkaar heen. Maak maar eens een foto die behoorlijk onscherp is. details gaan verloren. Een bril corrigeert dit beeld door het brandpunt tot je oog zo te veranderen dat je alles weer scherp kan zien.JumpStart schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:44:
[...]
Doe dat dan eerst eens. Dan is je reactie ook een stuk zinniger.
[...]
Met "gezichtsvermogen" bedoellen ze inderdaad het totaal van optische verwerking èn hoe je hersenen de signalen verwerken. Omdat FPS zorgt dat de verwerking van signalen verbetert, verbetert dus het totaal aan gezichtsvermogen.
Specifiek verbetert het spelen van actie games (en dus niet iets als The Simms) de zogenaamde "contrast sensitivity function (CSF)". Daarmee wordt "the ability to detect small increments in shades of gray on a uniform background" bedoeld. Oog chirurgie en/of brillen/contactlenzen verbeteren de CFS ook, waarmee gamen dus in feite nog een extra middel tot verbetering toevoegt.
Hierdoor zie je bepaalde objecten beter. je ziet meer details en je kan door het leven makkelijk bewegen doordat je niet tegen alles aan loop. maar dit heeft echt niets te maken met het herkennen van contrasten. Je kan contrasten goed onderscheiden of niet. met of zonder bril maakt niet uit.
De 1 kan beter contrasten uit elkaar houden dan een ander.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Kom op mensen, neem nou alsjeblieft eens de moeite om te lezen waar het over gaat.To_Tall schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:25:
[...]
Dit heeft totaal niets te maken met bril dragers. Heb zelf altijd -3.25 gehad. Zonder Bril was de halve wereld wazig! hierdoor liepen objecten door elkaar heen. Maak maar eens een foto die behoorlijk onscherp is. details gaan verloren. Een bril corrigeert dit beeld door het brandpunt tot je oog zo te veranderen dat je alles weer scherp kan zien.
[...]
Oftewel: Contrast detectie is de primaire beperkende factor in hoe goed je ziet.waarneemt. Scherp of onscherp, het gaat dan nog steeds om contrast.The contrast sensitivity function (CSF) is routinely assessed in clinical evaluation of vision and is the primary limiting factor in how well one sees.
Verbeteringen in contrast gevoelligheid worden typisch bereikt door correctie van de optiek van het oog, met behulp van bril, contactlensen of oog-chirurgieCSF improvements are typically brought about by correction of the optics of the eye with eyeglasses, contact lenses or surgery.
Actie games verbeteren de contrast gevoelligheid ook, waarmee dit een extra mogelijkheid biedt voor het verbeteren van zicht.We found that the very act of action video game playing also enhanced contrast sensitivity, providing a complementary route to eyesight improvement.
Racers zouden volgens dit onderzoek ook een kort lontje hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:13:
Bij een foutje zouden deze gamers eerder aggressief worden.