Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Glasvezel aanbieding, interessant of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds afgelopen week is er glasvezel neergelegd, ik heb alleen nog geen provider.Ik heb nu televisie van UPC
en heel goed beeld omdat ik full HD heb. Ik betaal nu 65 eur en heb daarvoor over de honderd kanalen,
eredivisie live en filmnet kanalen. Wat betreft internet en bellen zit ik op 30 eur onbeperkt telefoneren.
Ik moet wel zeggen dat mijn internet wel wat sneller mag wat betreft het downloaden. Kan iemand mij vertellen
wat ik erop voorruit zou gaan om over te stappen naar KPN. Qua kwaliteit en op financieel gebied.

groetjes van een twijfelaar.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom zou je dat zelf niet uit kunnen zoeken? Gewoon op de websites van de aanbieders kijken en vergelijken. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mension,

Ja dat klopt wat je zegt maar ik hoopte dat er iemand ervaring zou hebben met glasvezel en de kwaliteit
van beeld en geluid zou kunnen vertellen. Misschien komt het overeen met full HD tv. Ik wil ook niet
de indruk wekken dat ik niet zelf naar de prijzen kan kijken, maar puur de ervaringen uitwisselen.

groetjes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien lees ik scheef, maar je lijkt jezelf nogal tegen te spreken:
ik heb alleen nog geen provider
Ik heb nu televisie van UPC
[...]
Wat betreft internet en bellen zit ik op 30 eur onbeperkt telefoneren.
Je hebt dus zo te lezen wel een provider voor televisie (UPC) en internet en bellen (maar je zegt niet bij wie). En dan heb je het over overstappen naar KPN, terwijl je begint over glasvezel... 8)7

Ik kan iig geen touw vastknopen aan wat je nu exact hebt, en of je overweegt om over te stappen op KPN (niet bepaald de goedkoopste ADSL aanbieder...) of op glasvezel (aanbod verschilt dramatisch per plaats, van XMS (zeer goed) tot het prut wat ze in A'dam aanbieden (veel te duur voor wat je krijgt)).

Als je wilt dat wij je helpen, moet je minimaal aangeven wat je nu exact hebt voor televisie, internet en telefonie (niet alleen welke provider maar ook welk pakket), waar je woont (ivm beschikbaarheid alternatieven, ook op glasvezel) en wat jouw eisen eigenlijk zijn.

Kort door de bocht kun je stellen dat ADSL+digitenne of IPTV goedkoop is maar met brakke TV kwaliteit, bij kabel heb je de hoogste downloadsnelheden en vooralsnog de beste (H)DTV oplossingen en glasvezel geeft iig de hoogste uploadsnelheden en afhankelijk van waar je zit al dan niet goede prijs/snelheidsverhouding voor de download. TV over glasvezel is vooralsnog niets bijzonders - betere kwaliteit dan digitenne, maar minder aanbod dan kabel. En dan heb je satelliet, wat meer kost in aanschaf, maar goedkoper is in gebruik en veel meer aanbod heeft dan kabel, maar waarbij je dus los je internet moet regelen.

Maarja, wat wil je? Als je alleen wat surft en emails ophaalt is glasvezel totale overkill en veel te duur voor wat je wilt. Als HDTV uitzendingen een must zijn dan heb je eigenlijk alleen keuze uit kabel en satelliet+DSL.

Zelf zie ik trouwens in de 21e eeuw het nut niet in van een TV abo. Ik heb er wel eentje omdat die verplicht is voor kabelinternet, maar verder heb ik alleen twee internetabo's (120Mbps primair over kabel, "20"Mbps (irl 11) backup over ADSL). Alle video content haal ik gewoon over internet binnen, en bellen doe ik toch alleen maar mobiel. Maarja, schijnt dat ik vooralsnog (zeker voor iemand van mijn generatie) tot de uitzonderingen behoor daarmee :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je heldere uitleg. Ik begrijp dus dat ik kwalitatief gezien geen glasvezel hoef te nemen voor het tv pakket.
De reden dat ik begon over KPN is dat ik deze week een folder in de bus kreeg over hun pakketaanbieding.
(vorige week hebben ze glasvezel neergelegd ter voorbereiding) Mijn ervaring is dan ook 0,0 zodoende kwam er in voorgaande vragen niet helemaal uit wat ik precies bedoelde. Als ik jou antwoord lees, hoop dat er een aanbieder komt die apparte pakketten aanbied voor internet en telefonie. want ik heb nu telford (tiscali) daarbij
is weinig mogelijk en de telefoon ligt er dikwijls uit.

groet,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke pakketten/producten dan? We willen je helpen, maar als je niet meehelpt kunnen wij weinig voor je betekenen :o

Je hebt het over EUR 65 voor televisie van UPC, dat klinkt als analoog+digitaal+HDTV+misschien nog wat meuk, maar wat je voor EUR 30 bij Telfort koopt weet ik niet zo 1-2-3

Als je toch al voor kabelvastrecht (die analoge TV) betaalt kun je hoogstwaarschijnlijk een 3-in-1 pakket van UPC krijgen waar je minder betaalt dan je nu doet - maar of dat nu een betere deal is of niet hangt (zoals ik al eerder zei) af van *exact* wat je nu hebt, en of glasvezel een goed idee is of niet hangt (zoals ik ook al eerder zei) af van waar je woont.

Wees nu alsjeblieft wel volledig...

Oslik blyat! Oslik!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Is wel prettig als je de aanbieding er bij zet ? Wat biedt KPN over glas ? (brons 30/3MB gratis bellen binnen nederland naar vaste nummers uitgezonderd betaalnummers +standaard ITV pakket 65 euro p/m) zoiets ?
Pagina: 1