Omzetten van Digital out naar Tulp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123800

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb recent een nieuwe televisie aangeschaft (de 37LH3000 van LG) en deze wil ik , vanzelfsprekend, op mijn versterker aansluiten. De TV heeft echter alleen een "Optical Digital Out" poort voor geluid, de versterker(Philips FWM7779) heeft enkel de mogelijkheid tot analoge tulp stekkers(stereo).

Is er een manier om het geluid van de TV toch over deze versterker te laten lopen, bijvoorbeeld door het omzetten van het signaal naar analoog?

Nog een klein ding:
De TV heeft ook een headphones poort, ik ben bang dat dit echter slecht geluid op gaat leveren als ik hier de versterker op aansluit?

Alvast bedankt,
Jeroen

PS:
Indien dit eerder in LCD/TV/etc categorie hoort, verplaats gerust. Aangezien het meer over audio-omvorming gaat leek het mij hier meer op z'n plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik denk niet dat het slim is om de headphones poort hiervoor te gebruiken, aangezien die bedoelt is voor een lagere output.

Je kan echter wel proberen (mits je tv scart aansluitingen heeft) om een scart naar tulp converter te halen (die zijn 5 euro bij de action, dus weinig risico als het niet werkt ;)), daarmee kun je dan je tv via scart --> tulp --> je versterker aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De TV heeft uiteraard SCART maar ik denk dat als ik de versterker hierop aansluit het geluid alleen gaat werken wanneer ik dit als beeld-bron selecteer op de TV.

Overigens zal de TV (lijkt mij) proberen mijn versterker voor bron-geluid te gebruiken ipv output-geluid. SCART is overigens een input middel?

Even voor de duidelijkheid het gaat om de volgende twee producten:

TV:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/lg-37lh3000/

Versterker:
http://www.p4c.philips.co..._21/fwm779_21_pss_aen.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 123800 op 04-04-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Nee, zoals ik al zei moet je ook een scart naar tulp converter hebben, daar zit ook een schakelaar op om de scart poort op uitgang te zetten ipv ingang, ik doe het zelf ook al jaren zo. Je hoeft dan ook niks te selecteren als uitgang, je krijgt dan gewoon al het geluid van je tv naar je versterker. Dus ook als je een dvd-speler erop aansluit, dan gaat dat geluid ook netjes naar de versterker. Maar nogmaals, ik weet niet zeker of deze tv dit ook ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, is de moeite waard om te proberen!