[Ati drivers] Problemen installatie

Pagina: 1
Acties:

• Bobby Rifler
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-03 14:13
Goedendag allemaal,

Ik heb zojuist mijn nieuwe xfx 4890 geinstalleerd op mijn pc met windows7 64bit. Kom in windows, download de nieuwste drivers van de ati site, start de installatie. De installatie lijkt heel normaal te verlopen en de setup wordt succesvol afgerond. Maar daarna zie ik geen enkele applicatie of drivers van ati op mijn pc staan, ook niet na een herstart van mijn computer.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

mvg

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-05 11:09
Wil je de ATI Drivers gaan gebruiken voor overclocken etc. ?
Anders heb je die drivers in windows 7 niet nodig namelijk :)
Draai hier windows 7 + HD4870, maar nog nooi de drivers nodig gehad :) en ik game af en toe :)

gewoon nee.

• Bobby Rifler
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-03 14:13
Nou ik kan nu niet eens de maximale resolutie gebruiken, lijkt alsof windows de kaart niet herkent.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:17

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

verbaast me ook net niks als je een trial OS draait wat nog niet uit is ...

enneh groeten hoeft niet op GoT :)

[ Voor 26% gewijzigd door BGB4rn op 04-04-2009 14:24 ]

Signature

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-04 16:23
Ik had hetzelfde probleem, maar ik heb de oplossing gevonden! :+

In dit draadje op het Guru3D forum worden de nieuwe catalyst drivers geprobeerd op Windows 7. Daarin klagen ze ook dat het niet werk. Er moest wat aangepast worden in de INF voordat de kaart voor die INF herkend wordt. Ik heb even alles gedownload en de patch er al in gezet, zodat als je deze setup draait, je HD4890 draait als een zonnetje:

Upload in progress.... duurt nog wel een half uur.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• k0ewl

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het is ook niet zo heel erg vreemd dat het niet werkt. Catalyst 9.3 ondersteunt Windows 7, maar ondersteunt de nieuwe HD4890 nog niet. De drivers op de cd die zijn meegeleverd met je videokaart ondersteunen de HD4890 wel, maar of deze Windows 7 ondersteunt, durf ik niet te zeggen.

Catalyst 9.4 zal de eerste officiele gecertificeerde driver zijn met HD4890 ondersteuning, maar ook van deze driver weet ik niet of ze officiele ondersteuning voor de Windows 7 beta/RC zullen inbouwen.

Dit is nu eenmaal het probleem wat je kunt hebben als je een spliksplinter nieuw stukje hardware koopt en op een OS wil draaien dat alleen nog maar in Beta-vorm beschikbaar is. Gelukkig voor jou zijn er blijkbaar mensen die een oplossing creeeren, zoals die aangegeven door K0ewl.

• k0ewl
dahakon schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:30:
Het is ook niet zo heel erg vreemd dat het niet werkt. Catalyst 9.3 ondersteunt Windows 7, maar ondersteunt de nieuwe HD4890 nog niet. De drivers op de cd die zijn meegeleverd met je videokaart ondersteunen de HD4890 wel, maar of deze Windows 7 ondersteunt, durf ik niet te zeggen.

Catalyst 9.4 zal de eerste officiele gecertificeerde driver zijn met HD4890 ondersteuning, maar ook van deze driver weet ik niet of ze officiele ondersteuning voor de Windows 7 beta/RC zullen inbouwen.

Dit is nu eenmaal het probleem wat je kunt hebben als je een spliksplinter nieuw stukje hardware koopt en op een OS wil draaien dat alleen nog maar in Beta-vorm beschikbaar is. Gelukkig voor jou zijn er blijkbaar mensen die een oplossing creeeren, zoals die aangegeven door K0ewl.
Klopt helemaal... 9.3 onderstuent Windows 7, maar ondersteunen de HD4890 niet. Die op de CD de HD4890 wel, maar geen Windows 7.

Wat ze dus hebben gedaan is de 9.4 Beta drivers gepakt en daarvan de INF file aangepast zodat hij de HD4890 herkent. Dan kun je gewoon de drivers installeren en werkt alles naar behoren.

Het linkje naar Megaupload is de gehele driver inclusief patch al. Kun je gewoon met setup.exe draaien en het werkt. 8)

Verwijderd

Probeer eens bij configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer > Beeldscherm adapters (daar zie je je videokaart[en] ) dan je gewenste videokaart > installatie ongedaan maken als dat klaar is (en succesvol ga je inplaats van waar je net installatie ongedaan maken deed > installeren > als het goed is worden alle nieuwe juiste files en drivers geinstalleerd.. dit werkt beter dan manueel downloaden en het geeft vaker problemen dan deze methode.

(DIT IS VOOR WINDOWS XP << >> PROBEER DEZE WIJZE TE VINDEN @ Windows7 omdat ik het windows 7 nog niet ken, alleen van horen zeggen dat het wel wat is.

Greetz,
dutchTales

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 21:47
dutchTales had je de thread gelezen dan wist je dat dit niet het probleem was. De oplossing is gegeven denk ik met die megaupload link kan hij de drivers installeren en zal het werken.
Pagina: 1