Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluid toevoegen aan een screensaver ?

Pagina: 1
Acties:

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 10:41
Ik heb momenteel de gewone Windows Vista screensaver die aanspringt als ik even niets doe. Aangezien ik mijn scherm altijd af zet als ik even weg ga zie ik de screensaver dus heel zelden. Het enige moment waarop ik hem zie is als ik in slaap val tijdens het kijken van een film of serie.

Ik zou dus graag i.p.v. gewoon de afbeeldingen een liedje laten afspelen of gewoon beiden. Maar de gewone screensaver vind ik nogal nutteloos en energie verspillend :) Het is een klein iets maar wel iets dat me stoort (het feit dat ik wakker wordt om 3 uur 's nachts en dan de hele boel nog moet afsluiten.

Er zijn inderdaad andere mogelijkheden om dit fenomeen weg te werken zoals niet te laat beginnen kijken maar ik zou het nu even graag op deze manier doen :).

Dus bij deze de vraag, weet iemand hoe ik dit kan fixen? Op google vind ik er niets over en volgens mij is dit alles gemakkelijk te doen met wat tweaking in de iets dieper gelegen mappen van Windows. Misschien is er iemand die er ervaring mee heeft. Heb er ook al aan gedacht om een klein programmatje te schrijven maar aangezien ik hier 0.0 ervaring mee heb en pas volgend jaar Informatica ga studeren zal dat nog even moeten wachten.

Alvast bedankt en ik hoop dat alles zowat duidelijk is en op de juiste plaats staat.

Groeten,

Tom

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 12:03
Maar als je in slaap valt tijdens het kijken van een film / luisteren van muziek, dan heeft het toch ook geen nut om geluid af te spelen tijdens de screensaver?

Facts don't care about your feelings

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 10:41
Hehe, inderdaad waar maar dan wordt ik wel meteen wakker en daarbij denk ik dat geluid afspelen in plaats van saaie afbeeldingen te laten zien toch net iets leuker is.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 16:35
Ik denk dat het zeer snel zeer vervelend wordt. Helemaal als je geluid niet iets te hard staat, dan schrik je jezelf kapot.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Stel in dat je PC uit of in slaapstand gaat, ipv dat er een screensaver start. Scheelt nog energie ook.

Of tweede keuze: installeer een screensaver die standaard al geluid heeft.

offtopic:
Pas volgend jaar beginnen met informatica betekent niet dat je nu niets mag leren. Koop een boek, oefen wat.
Opa spreekt: in mijn toid had ik al heel veel in (MSX-, GW-, Quick-, Visual en andere smaken) Basic en Assembly geklooid. Je leerde er niet bepaald gestructureerd van devven, maar het maakte C en C++ wel makkelijker te begrijpen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wee je zeker dat je dat wilt? Een voormalige buurman van me had dit ook..lees zijn verhaal hier onder even ;)

Hij had via zijn PC een film zitten kijken, geluid redelijk hard open. Kreeg een telefoontje oid, ging iig weg zonder zijn PC af te sluiten en met zijn geluidsinstallatie nog op flink volume open. Screensaver kickte na een min of 20 in...met flinke herrie. Ik weet niet wat het precies was maar denk aan muziek / FX uit The Matrix ofzo. Dat bleef aanhouden...uiteindelijk buren de politie gebeld, die dachten dat er echt iets loos was en trapten de deur in. Buurman kwam thuis in een ravage en met en flinke rekening voor de boeg wegens het vervangen van de deur.

Ergo: als jij in slaap valt of vergeet je PC uit te zetten, wil je dus volgens mij juist geen geluid in je screensaver. Bovendien: wat lijdt het nou als je PC een nachtje aan staat :?
Alternatief, volgens mij kun je je PC ook gewoon naar hibernation laten gaan als ie te lang niks doet - net zo makkelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1