☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
En het is een gratis programma ook nog
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Niet echt de perfecte manier, maar daarom volg ik dit topic ook omdat het misschien toch een tijd wordt om het anders te doen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 12:24 ]
Vervolgens maak je een label aan; bijvoorbeeld "inloggegevens". Je kunt dan met één druk op de knop, overal ter wereld bij je logingegevens.
Zorg wel ff dat je een zo veilig mogelijk wachtwoord voor je mail hebt
Wel aan te raden om die keyfile op meerdere plaatsen te backuppen
En het mooie van KeePass, je kan ook bijlages toevoegen, bijvoorbeeld serienummers van software die in .reg vorm of wat dan ook meekomen. Of hele handleidingen van je webhosting.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Het mailen van wachtwoorden naar een 3rd party webmail dienst als DaanNL doet zou ik nooit doen. Ten eerste is het privacy beleid van gmail op zijn minst gezegd dubieus en ten tweede bescherm je de wachtwoorden zelf eigenlijk totaal niet behalve met het wachtwoord van de webmail dienst. Absoluut geen veilige opslag.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wachtwoorden door je browser op laten slaan is geen goed plan, en zeker niet in Firefox. Samen met Opera is Firefox namelijk de minst veilige van alle grote browsers op dat gebiedWiethoofd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:37:
Ik heb een groot deel van m'n wachtwoorden in Firefox opgeslagen, echt belangrijke natuurlijk niet. Verder staat een kopie van de registratiemailtjes nog wel op m'n gmail en consequent zijn met gebruikersnaam en moeilijk te achterhalen wachtwoord is ook het halve werk
Zie ook dit nieuwsartikel van een tijdje geleden: nieuws: Onderzoek: wachtwoordopslag browsers is onveilig
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
De afgelopen 20 jaar heeft dit voor mij bewezen een heel goed systeem te zijn.
Oh ja, en sommige weinig gebruikte pincodes sla ik gewoon in mijn tel. op zoals radio code van de auto (die je alleen nodig hebt bij uitval stroom), of auto tank pas e.d.
Mocht mijn e-mail niet bereikbaar zijn, of de computer is defect, heb ik altijd direct mijn wachtwoorden beschikbaar.
Ik heb totaal misschien honderd verschillende gebruikersnaam/wachtwoordcombinaties voor de vele accounts, en alles onthouden begin ik niet aan.
De wachtwoorden liggen gewoon binnen handbereik en dus niet verstopt. Ik hou alle belangrijke documenten bijelkaar, en mijn wachtwoorden liggen bij mijn vezekeringspapieren, bankafschriften, paspoort, tenaamstellingbewijs van de auto, wat papiergeld en backuphardeschijf gewoon voor het grijpen.
Als er brand is o.i.d., heb ik de belangrijkste items bij elkaar om mee te nemen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dan heb je het artikel klaarblijkelijk niet goed gelezen:wildhagen schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:39:
Wachtwoorden door je browser op laten slaan is geen goed plan, en zeker niet in Firefox. Samen met Opera is Firefox namelijk de minst veilige van alle grote browsers op dat gebied
Zie ook dit nieuwsartikel van een tijdje geleden: nieuws: Onderzoek: wachtwoordopslag browsers is onveilig
IE is niet al te veilig, al scheelt het niet veelHet best uit de test kwamen Firefox 3.04 en Opera 9.62, die echter nog steeds voor slechts zeven van de eenentwintig tests slaagden.
Inmiddels is de beveiliging van FF3.0.8 heus wel verbeterd, maar daarom sla ik alleen de algemenere en de lastig te onthouden wachtwoorden opIE7 kwam als middenmoter uit de test en slaagde voor vijf van de (21) tests.
Maar feit blijft dat het een slecht idee blijft om (belangrijke) wachtwoorden in je browser op te slaan, want als je slechts 7 van de 21 tests haalt is dat nog steeds slechts als 'zeer slecht' te kwalificeren
Op papier, zoals velen hier aangeven, is trouwens ook geen goed idee voor belangrijke wachtwoorden: papier kwijtraken, diefstal/inbraak enzo.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, klopt. Het is gevoelig voor inbraak maar dat is het zelfde als het hacken van een computer.wildhagen schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:00:
Op papier, zoals velen hier aangeven, is trouwens ook geen goed idee voor belangrijke wachtwoorden: papier kwijtraken, diefstal/inbraak enzo.
Maar waar laat jij jouw vezekeringspapieren, bankafschriften, paspoort, tenaamstellingbewijs van de auto enzovoorts?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ja, maar met een 3rd party tool (bijvoorbeeld Keepass wat al eerder genoemd is) hebben ze dan nog steeds je wachtwoorden niet, want daar heb je een masterpassword voor nodig, en dat moet je uiteraard wel zo sterk mogelijk houden. Plus eventueel nog een keyfile, als je die hebt ingesteld. En die zet je uiteraard niet op de HDD van je PC....Onbekend schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:10:
[...]
Ja, klopt. Het is gevoelig voor inbraak maar dat is het zelfde als het hacken van een computer.
Als je het in je browser opslaat heeft men bij een hack/diefstal dus wel meteen je passwords te pakken.
De echt belangrijke dingen: werk/naslag-kopietjes thuis, de originelen in een kluisje bij de bank, bijvoorbeeld.Maar waar laat jij jouw vezekeringspapieren, bankafschriften, paspoort, tenaamstellingbewijs van de auto enzovoorts?
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 04-04-2009 13:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Het handige van 1Password is dat het automatisch logingegevens kan invullen op webpagina's, zonder dat je ze hoeft op te slaan in de browser.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
SG->BV. Huis-, tuin- en keukensecurity mag ook in BV
Ik gebruik Keepass. Belangrijkste reden daarvoor is de synchronisatiemogelijkheid per FTP in combinatie met keyfile + wachtwoord beveiliging
Nadeel van Keepass vind ik de duidelijke betastatus en bijbehorende traagheid en gaarheid van diverse functies.
Waar je de keyfile neerzet is afhankelijk van welke afweging je maakt wat betreft risico's en gebruiksgemak. Ik heb ervoor gekozen om op machines die direct onder mijn beheer vallen (desktop, laptop) de keyfile wel op te slaan. Uiteraard in combinatie met een niet al te lullig wachtwoord. Reden om een keyfile te gebruiken in mijn geval is de synchronisatie via FTP: liever >256bits entropie in zo'n geval dan ca 50bitswildhagen schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:13:
[...]
Ja, maar met een 3rd party tool (bijvoorbeeld Keepass wat al eerder genoemd is) hebben ze dan nog steeds je wachtwoorden niet, want daar heb je een masterpassword voor nodig, en dat moet je uiteraard wel zo sterk mogelijk houden. Plus eventueel nog een keyfile, als je die hebt ingesteld. En die zet je uiteraard niet op de HDD van je PC....
[ Voor 57% gewijzigd door Rukapul op 04-04-2009 15:22 ]