Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQuincle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-08-2023
Goedemiddag!

Er zijn aardig wat mensen die nu een Zyxel P-2602HW-D1A thuis hebben staan, dat door bijv. in mijn geval door Telfort wordt geleverd voor een ADSL2+ verbinding. Ik vraag me af of er aangepaste firmware voor bestaat. Of is het modem eigenlijk alleen in Nederland in gebruik?

Ik zou graag iets van een welkom pagina erop willen zetten, of bij een connectie willen linken naar een URL. Ik heb namelijk een open WIFI netwerk, omdat ik vind dat niemand voor internet zou moeten betalen. Het lijkt me wel leuk om een startpagina te hebben om mensen op coole iniatieven te wijzen. Maar dat lijkt niet te kunnen met de standaard firmware en een computer als server erachter zetten die dan vervolgens continu aanstaat, lijkt me geen goed idee.

Dus is er iets te tweaken aan dit modem? Is er iets open-source beschikbaar?

Groeten,

Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03

IEF

Why so serious?

Om kort te gaan, nee.
OpenWRT heeft een AR7 project dat hoopt de ZyXEL (modem)routers compatible te maken, maar dat is vooralsnog niet gelukt.

Het ziet er op dit moment ook niet echt naar uit dat dit in de nabije toekomst gaat lukken (te weinig animo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:23

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

MrQuincle schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:05:
Goedemiddag!

Er zijn aardig wat mensen die nu een Zyxel P-2602HW-D1A thuis hebben staan, dat door bijv. in mijn geval door Telfort wordt geleverd voor een ADSL2+ verbinding. Ik vraag me af of er aangepaste firmware voor bestaat. Of is het modem eigenlijk alleen in Nederland in gebruik?

Ik zou graag iets van een welkom pagina erop willen zetten, of bij een connectie willen linken naar een URL. Ik heb namelijk een open WIFI netwerk, omdat ik vind dat niemand voor internet zou moeten betalen. Het lijkt me wel leuk om een startpagina te hebben om mensen op coole iniatieven te wijzen. Maar dat lijkt niet te kunnen met de standaard firmware en een computer als server erachter zetten die dan vervolgens continu aanstaat, lijkt me geen goed idee.

Dus is er iets te tweaken aan dit modem? Is er iets open-source beschikbaar?

Groeten,

Anne
Kijk naar Fonero als free wifi je aanstaat ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQuincle
Dank je IEF! Dan zal ik eens kijken of ik een ander ADSL2+ modem op de kop kan tikken, waar ik wel het een ander over te vertellen heb. Ik zag dat oude versies van Zyxel een ARM7 hadden (uClinux projectje) en ik zie de P-2602 er niet op OpenWRT bijstaan. De AR7 van Texas Instruments zit dus in de nieuwste Zyxel modems/routers, hoe ben je daarachter gekomen? Is de P-2602HW hetzelfde als de Prestige 660HW serie, maar dan met voice erbij?

Een Spaanse flash handleiding zegt dat WiFi nog niet wordt ondersteund in de AR7-port voor Zyxel. En dat de Zyxel big-endian gebruiken, schijnt ook wat problemen op te leveren bij het cross-compileren.

Jammer wel van die dichtgetikte OSen, zoals Zyxel's ZyNOS.

In ieder geval bedankt voor je reactie, ga het over een jaar nog een keer checken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQuincle
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:37:Kijk naar Fonero als free wifi je aanstaat ;)
Ik wil graag dat iedereen erbij kan, en er slechts alleen een URL default zichtbaar wordt, niet allerlei inlogtoestanden. Ik wil niet dat iemand zich moet aanmelden bij Fon en ik wil zelf ook geen aangepaste hardware kopen. Zelf reis ik veel, en het is super relaxed als iemand eens gewoon zijn WiFi netwerk open heeft staan. Daarom doe ik het zelf natuurlijk ook, en er wordt ook gebruik van gemaakt, midden in Rotterdam, dus dat is cool. Het liefst zou ik alleen wat dingen willen kunnen regelen, zoals bandwidth management en dus een welkom pagina met een disclaimer. Zeg maar een open-fon variant. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrQuincle schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:12:
[...]

Ik wil graag dat iedereen erbij kan, en er slechts alleen een URL default zichtbaar wordt, niet allerlei inlogtoestanden. Ik wil niet dat iemand zich moet aanmelden bij Fon en ik wil zelf ook geen aangepaste hardware kopen. Zelf reis ik veel, en het is super relaxed als iemand eens gewoon zijn WiFi netwerk open heeft staan. Daarom doe ik het zelf natuurlijk ook, en er wordt ook gebruik van gemaakt, midden in Rotterdam, dus dat is cool. Het liefst zou ik alleen wat dingen willen kunnen regelen, zoals bandwidth management en dus een welkom pagina met een disclaimer. Zeg maar een open-fon variant. :-)
je kunt op je fon-disclaimer pagina een "family&friend" username/paswoord vermelden waardoor ze zelf hun internet niet moeten delen om gratis op jouw hotspot te surfen.

FON heeft op hun foneras standaard bandwidth managment actief; je kiest zelf of je 512kbit ofmeer wilt toelaten voor derden

extra voordeel : op maps.francofon.fr zie je alle deelnemende "foneros" zodat je lekker relaxed via je tomtom naar zo'n hotspot gedirigeerd kunt worden.... terwijl je anderzijds aan't wardriven bent en niet altijd weet of de eigenaar wel doelbewust zijn AP niet heeft beveiligd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb OpenWRT draaien op een AR7 AVM 7141 router..BBNED ADSL 8192/1024 werkt perfect.
Mocht je de kant en klare firmware willen hebben, ik kan em emailen.. Is legaal :).
VOIP werkt niet..helaas..draadloos misschien wel maar heb nog niet geprobeerd.
De maximale bandbreedte schijnt 12mbit te zijn.

Details:

1 checkout trunk kamikaze
2 selecteer ti ar7 2.6, include atm sangam a, atm-bridge, build jffs, squashfs images, firmware conf 192.168.1.1
3 compileren
4 make kernel_config; initialize only 1 serial port; disable ti vlynq
5 opnieuw compileren
6 boot, ftp adam2 squashfs firmware (EVA)
7 boot, telnet router, mtd write jffs-64k firmware, reboot
8 mac address clone, vpi/vci invullen en klaar
9 kwh meter aansluiten en constateren dat het verbruik onder de 3 watt is.. w00t!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit ook een usb aansluiting op, dus met een stick kan je alle openwrt progs erop zetten.. wat je maar wilt.. maar het is USB1.1 DUS MAXIMAAL 1 MB per seconde.
Avm routers ken je kopen op ebay.de voor onder de 20 euro.. sommig verzenden voor 8,60 euro dus das te doen..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 23:18 ]

Pagina: 1