[JAVA] JDOM, project & SVN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:50
Hallo,

Ik werk momenteel aan een Java project en ik zou graag een xml willen inlezen. Ik gebruik hiervoor liefst JDOM, maar dit is een aparte library die ik vroeger gewoon altijd bij Libraries toevoegde. Dit heeft natuurlijk het nadeel dat deze library niet gecommit wordt nr de svn server en dat de andere de code dus niet gewoon kunnen uitvoeren.
Verder had ik het ook graag gehad dat er uiteindelijk 1 jar gecreërd wordt die gewoon kan uitgevoerd worden, dus zonder dat er nog een aparte JDOM jar bij moet.

Iemand een idee hoe ik dit het best aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is wat jij wilt niet wat de meeste anderen willen. Anderen willen misschien wel helemaal niet dat je in jouw jar alle benodigde libraries stopt omdat op hun server die library al beschikbaar is.

Dit is een typisch voorbeeld van een klassieke tweestrijd. Wil je dat jouw applicatie stand-alone draait, of wil je zoveel mogelijk van al beschikbare resources gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor dependency management kijk je best naar maven. Je definieert in een xml file welke dependencies je hebt, en je maven client zal die voor jou downloaden. Zo moet je alleen maar je xml file inchecken in svn. Better builds with maven is een goeie introductie.
Als je je applicatie wil releasen als 1 jar kan je fatjar (of als maven plugin) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maven is inderdaad the way to go. Hiermee kun je gemakkelijk externe libaries beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je geen zin hebt om je hele project om te zetten naar maven en liever ant gebruikt, dan zou je ook naar Ivy kunnen kijken.

Wat ik echter grotere vraagtekens bij zet is het volgende:
Dit heeft natuurlijk het nadeel dat deze library niet gecommit wordt nr de svn server
Hoezo 'natuurlijk'. Zo natuurlijk vind ik dat helemaal niet. Als ik naar veel van mijn projecten kijk dan wordt het lib mapje dat ik gebruik ook keurig in svn gezet.

Tot slot begrijp ik de obsessie om alles in 1 jar te krijgen van sommige mensen niet. In de META-INF van je jar kun je een classpath opgeven. Je deployable heeft dan gewoon een mapje met libs.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:50
Je hebt gelijk, niet natuurlijk, maar ik bedoel hiermee dat Netbeans dit niet doet. Ok bedankt voor de tips ik ga eens zien wat ik ermee kan aanvangen in netbeans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Netbeans doet het niet automatisch. Je zult eerst zelf de jar in je project moeten zetten (kopieren) voordat je hem als library (aan het classpath) toevoegd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
den 150 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:03:
Voor dependency management kijk je best naar maven. [...]
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:19:
Maven is inderdaad the way to go. Hiermee kun je gemakkelijk externe libaries beheren.
Maven is niet een tool lauter en alleen voor dependency management. Het hoofddoel is een uniforme projectstructuur en best-practices. Zie hier.

Als je alleen maar dependency management nodig hebt bij je build scripts, dan is Apache Ivy misschien iets voor je.
Pagina: 1