Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] PC bij BSOD NIET opnieuw laten opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Goede morgen Tweakers!

Ik heb een erg vreemd probleem, en ik hoop dat jullie mij hierbij zouden kunnen helpen.

De laatste tijd heb ik ontzettend veel last van de gevreesde BSOD's op mijn Vista Business 32 bit PC.
Ik vermoed sterk dat dit ligt aan mijn internet adapter. (een 121g van Thomson) Op het internet zijn vele mensen te vinden met hetzelfde probleem (BSOD's)

De info op het blauwe scherm is niet leesbaar, omdat het scherm na 1-2 seconden verdwijnt, en de PC herstart. Ik weet dat je dit zou kunnen oplossen door het vinkje bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" weg te halen.

Het probleem echter, is dat als ik het vinkje weghaal, op "OK" klik, en daarna weer terug ga naar de opties, het vinkje gewoon weer erbij staat. Na een miljard keer proberen, en de PC herstarten, lukt het me nog steeds niet om het vinkje weg te halen. Ook de andere opties bij "Systeemfouten" zijn niet veranderbaar. Alles wordt weer gereset als ik terugkom op het scherm.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen, zodat mijn hoofdpijn verdwijnt 8)7

Alvast ontzettend bedankt,

- Niels

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
OK, ik zou beginnen met te zeggen "tegen hoofdpijn zijn er pijnstillers" (daarmee ben je wellicht dus niet geholpen, ook doet dit het hier er niet toe :) ...maar toch even zeggen).

Heb je vooraleer je deze post deed hier eens gekeken op de FAQ omtrent hangen en opstartproblemen ?

- je zou moeten kunnen een dump-bestand lezen om het probleem nader te kunnen lezen/constateren.
Wellicht kun je hierbij goed het 'Windows debugging tool' gebruiken (zie: windows debugging tool)
(ook de bekende 'sysinternals'-utilities en tools zijn misschien handig: sysinternals

- verwijder anders eens eerst je netwerkkaart vooraleer je je computer opstart? (het kan natuurlijk ook aan andere apparaten te wijten zijn).

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Je kan ook eventueel een foto nemen in die paar seconden dat je de BSOD ziet met gsm ofzo.
Heb je wel admin rechten met de ingelogde account?

• Brokxie
  • Niet online
RainerSGF schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:52:
OK, ik zou beginnen met te zeggen "tegen hoofdpijn zijn er pijnstillers" (daarmee ben je wellicht dus niet geholpen, ook doet dit het hier er niet toe :) ...maar toch even zeggen).

Heb je vooraleer je deze post deed hier eens gekeken op de FAQ omtrent hangen en opstartproblemen ?

- je zou moeten kunnen een dump-bestand lezen om het probleem nader te kunnen lezen/constateren.
Wellicht kun je hierbij goed het 'Windows debugging tool' gebruiken (zie: windows debugging tool)
(ook de bekende 'sysinternals'-utilities en tools zijn misschien handig: sysinternals

- verwijder anders eens eerst je netwerkkaart vooraleer je je computer opstart? (het kan natuurlijk ook aan andere apparaten te wijten zijn).
De FAQ heb ik helemaal doorgekeken, maar zonder resultaat.
Ik kan geen dump bestand laten creeren omdat die optie zich continue hersteld. Als ik dat selecteer, op OK klik, en weer terugkijk, is de verandering weer ongedaan.. Dat is ook één van de grote problemen.
De BSOD's komen zeer onregelmatig, de ene keer als ik zombies aan het knallen ben op COD5, de andere keer tijdens het afsluiten, en weer een andere keer tijdens een willekeurige internetsessie.

Omdat het blauwe scherm binnen 2 seconden weer weg is, is het totaal niet mogelijk om even snel een GSM/camera te pakken, laat staan een foto te maken.

Ik heb altijd alle administrator rechten, gebruikersbeheer (zorgt er voor dat in Vista voor elk programma toestemming wordt gevraagd) staat uitgeschakeld, en ik ben de absolute eigenaar ;)

Hopelijk heeft iemand snel een oplossing,

- Niels }:O

• Brokxie
  • Niet online
Door de ernstigheid van dit probleem, vond ik het wel gepast dit topic één maal te bumpen.

- Niels

• RainerSGF
Heb je tot nu toe o.a. al eens je netwerkkaart verwijdert en toen pas je PC opgestart?
Het kan eventueel ook andere hardware zijn die het probleem veroorzaakt.

• Brokxie
  • Niet online
RainerSGF schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:40:
Heb je tot nu toe o.a. al eens je netwerkkaart verwijdert en toen pas je PC opgestart?
Het kan eventueel ook andere hardware zijn die het probleem veroorzaakt.
Ik heb een USB adapter (Speedtouch 121g, zoals vermeld in SP), dus geen netwerkkaart. Godzijdank heb ik de laatste 2-3 dagen totaal geen BSOD's gehad, hopelijk blijft dit zo.

Het overigens wel zeer waarschijnlijk dat het tóch mijn netwerkadapter is, ontzettend veel mensen hebben last van BSOD's bij de 121g + vista. Ook moet ik veel moeite doen om elke keer internet via de 121g te krijgen, ivm rare foutmeldigen (100% schuld van drivers, maar die worden niet meer verbeterd.)

- Niels

• RainerSGF
ja, dat wordt misschien een andere zaak. Misschien de USB-adapter terugbrengen indien dit nog kan onder de garantie (?).

Pagina: 1