Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Sinds een paar weken wordt ik steeds gebeld door een "Geblokkeerd Nummer", oftewel geen telefoon nummer zichtbaar/afgeschermd. Zodra ik opneem hoor ik niets. Hij gaat ook meestal maar 2 of 3x over.

Ik las op een ander forum dat dit fenomeen al wat langer aan de gang is, hun verklaring is een Callcenter met een soort autodial functie. Deze belt automatisch nummers en zorgt dus voor overlast. Dit was overigens een iphone forum.

Dus mijn vraag hebben meer mensen hier last van (ook op andere phones) en heeft iemand een oplossing? Ik heb ook het bel me niet register al geprobeer (infofilter.nl) Dit heeft geen effect.

Ik word er een beetje geiiriteerd van...

• SamuraiP1zzaCat
Ja sorry, ik twijfelde, ik dacht misschien is het een iphone kwaaltje dus vandaar .... maar blijkbaar heeft niemand anders er last van ^^

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11 12:20
Ik heb wel ervaring met het regelmatig ongewenst gebelt worden door een onbekend nummer. Dit heb ik toen voorgelegd aan mijn provider en ik moest exact bij gaan houden wanneer dit was en op welk tijdstip. Als je dit dan aanlevert aan je provider kunnen hun de gegevens opvragen van de beller.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb het ook een keer gehad, toen ik in het buitenland zat. Heel irritant en het bleek uiteindelijk de Volkskrant te zijn waar ik ooit een keer een proefabonnement gehad heb. Die gesprekken kwamen dus niet altijd goed door ook niet als ik gewoon opnam.

Wel ervaring, geen oplossing dus.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
Neefdave schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:03:
Ik heb wel ervaring met het regelmatig ongewenst gebelt worden door een onbekend nummer. Dit heb ik toen voorgelegd aan mijn provider en ik moest exact bij gaan houden wanneer dit was en op welk tijdstip. Als je dit dan aanlevert aan je provider kunnen hun de gegevens opvragen van de beller.
Dat, of de provider blokkeert het.
Meestal zijn dit faxmachines van bedrijven, die het na x tijd nog eens proberen te versturen. hierdoor kun je als je geen actie onderneemt hier nog wel een tijdje last van hebben.

Provider bellen + tijden/datum registreren dus.

LinkedIn
BlackIntel

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 11:16
Je provider gaat je aanraden om jezelf te registreren bij www.infofilter.nl en www.uwmeningtelt.nl Daarnaast zullen ze je ook nog een formuliertje opsturen als je dat wilt dat is dit formulier: http://www.t-mobile.nl/Pr...telefonische_overlast.pdf (er vanuit gaande dat je met je iphone bij t-mobile zit) voorwaarde voor dat formulier is dat je in een aaneengesloten periode van drie weken minimaal drie hinderlijke oproepen hebt beantwoord (opgenomen dus, zodat er een verbinding tot stand gekomen is).

na het opsturen van het formulier volgen er een aantal stappen. bij de eerste gegronde klacht word de plager vriendelijk verzocht om te stoppen, inclusief een vermelding van jou 06 nummer. tevens krijgt de klager dan de waarschuwing dat bij de volgende klacht NAW gegevens aan jou doorgespeeld worden.

houdt het dan nog niet op, wederom formuliertje invullen, is die gegrond dan komen NAW gegevens van de beller ook bij jou terecht, zodat je het zelf op kan lossen.

Procedure telefonische overlast in een notendop. voor meer vragen bellen met klantenservice van je provider.

• SamuraiP1zzaCat
Thnx, voor de reacties, heb het overlast formuliertje uitgeprint, ik ga maar eens beginnen met registreren

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik heb het vorige week ook een aantal dagen gehad dat ik op mijn iPhone telkens gebeld werd door een geblokkeerd nummer. Volgens mij gaat het gewoon om een call-center die een stuk of vijf nummers gelijk bellen en vervolgens degene die het eerste opneemt te woord staat en de rest wegdrukken. Ik weet niet of zoiets mogelijk is maar het lijkt er sterk op. De telefoon gaat zo'n 1 á 2 keer over en stopt dan.

Deze week heb ik nog geen last gehad, maar als het weer gaat komen dan zal ik zeker mezelf eens registreren op de genoemde sites en het formulier van T-Mobile invullen.
Pagina: 1