Opt out HCC en abonnement bij IDG en aanmaning

Pagina: 1
Acties:

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-01 12:06
HCC maakt niet meer zélf het blad Computer Totaal. Dat doet IDC nu.
Dus is het HCC abonnement goedkoper geworden. Maar willen ze dat ik IDC apart gaan betalen.
Totale kosten nemen spectaculair toe. En de manier waarop was dermate agressief (via een opt out)
dat ik mijn lidmaatschap bij HCC heb opgezegd.

IDC heb ik genegeerd, want dáár heb ik nooit een abonnement afgesloten.
Ondertussen bleven ze computer totaal sturen.
Ondertussen doen ze steeds moeilijker dat ze geld willen hebben,
en gister kreeg ik een schrijven van incasso bureau "intrum justitia": ze willen nu die 52,45
PLUS een beetje meer: in totaal nu 115,38
Zucht.
Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan, omdat ik bij IDG nooit iets besteld heb.
Zie ik dat goed ?

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:21

SeatRider

Hips don't lie

Gevoelsmatig niet. Ik heb ooit bij Wanadoo een internetabo afgesloten, dat via Orange nu Online heet. Strict genomen heb ik geen overeenkomst afgesloten met Online, maar toch is dat geen reden om het contract te ontbinden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Ik had hetzelfde, en heb dus wel 2 brieven gestuurd, had jij ook beter kunnen doen.

Netjes is het niet gegaan, want je kreeg een brief waarin werd gesteld dat je nu twee verschillende abbo's had ipv 1, geen keuze, niet eens de vraag of je van 1 van beide af zou willen.

Ik heb direct daarop aangegeven van beide abbos af te willen naar beide partijen toe, (aan het einde van de looptijd)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
Overigens heeft HCC nooit Computer!Totaal gemaakt. Dat was altijd al van IDG...

Punctuality is the politeness of kings

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:49
Ad- schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:11:
[..]
Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan, omdat ik bij IDG nooit iets besteld heb.
HCC heeft jou als klant aan IDG verkocht. In de meeste algemene voorwaarden staat dat dat mag. Ze hebben nog een opt-out aangeboden maar dat hadden ze niet hoeven doen.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01 22:49
Je had met een simpel mailtje je Computer!Totaal abonnement kunnen opzeggen zoveel moeite was dat dus ook weer niet geweest en nu zit je met de gebakken peren.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bredend schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 11:38:
[...]

HCC heeft jou als klant aan IDG verkocht. In de meeste algemene voorwaarden staat dat dat mag. Ze hebben nog een opt-out aangeboden maar dat hadden ze niet hoeven doen.
Voor meer geld zoals ik de OP lees. Netjes is dat niet, maar bij telefoon en internetabonnementen gebeurd het ook dat klanten van providers doorverkocht worden en abonnementsprijzen omhoog gaan zonder dat je daarmee akkoord hoeft te gaan (je mag dan wel altijd per direct opzeggen, maar dat moet je (vaak) zelf doen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik zou het niet zo concluderen. TS heeft opgezegd bij HCC bij de splitsing. HCC heeft het contract afgesloten, dus dat is volstrekt redelijk. TS kan niet weten hoe precies de boekhouding wordt gesplitst. Daarom had HCC de opzegging moeten doorsturen als ze'm binnen krijgen nadat ze'm kunnen verwerken. Afgezien daarvan kun je niet zomaar klanten doorverkopen als je zelf de dienstverlening doorzet. Kortom, meldt IJ dat je geen contract ben aangegaan met IDG. IJ gaat niet meteen naar de rechter als er reden is voor twijfel; die zullen eerst terug naar IDG gaan.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
De TS kon wel degelijk weten dat de "boekhouding" was gesplitst. Immers de HCC bood een opzeg service voor Computer Totaal, en heeft in diverse publicaties laten weten, dat het lidmaatschap los stond van het abonnement op CT.

• Ad-
tja.. wat ik al niet hád kúnnen weten.

in elk geval gaat het er mij om: ik heb een deal met HCC.
Wettelijk of niet, ik vind het redelijk om alles wat ik met HCC heb af gesloten af te handelen met diezelfde HCC.

Meer erover hier:
http://forum.trosradar.nl...=0&postorder=asc&start=75

maar al met al niet zo'n lawaai terug te vinden als ik zelf verwacht had.
Zijn we het normaal gaan vinden om onredelijk behandeld te worden of zo ? :?

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het vervelende voor de TS is dat de claim nu uit handen is gegeven aan Intrum en deze zich in de eerste plaats niet bekommert over de correctheid van de claim.

Eerst even een vraag: Heb je correspondentie van IDG gehad voordat je bericht onving van Intrum? Dat zal van belang zijn.

Wat je nu als eerste te doen staat is in een aangetekend schrijven IDG (en Intrum) berichten dat jij volgens jouw informatie geen overeenkomst hebt met IDG betreffende ComputerTotaal!. Daarnaast moet je hen sommeren bewijsstukken te overleggen, waaruit datgene wel blijkt en dus derhalve de claim op jou legitimiteit verleent. Daarnaast moet je verzoeken tot uitstel van het incasso-proces totdat jij deze stukken hebt kunnen inzien.

Het mooiste was geweest als je de edities van ComputerTotaal! retour had gestuurd naar IDG, maar daar is geen sprake van. An sich lijkt het me dat je uiteindelijk zal moeten betalen, maar daarvoor ontbreekt wel een volledige documentatie (wat er precies voor brieven zijn gestuurd en de AV's).

Daarnaast moeten de incassokosten ook binnen bepaalde proporties blijven. Dat stukje heb je niet verder gespecificeerd, maar hoeveel vragen ze?

P.s. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Inschakelen als dat kan (is er een bodembedrag?)!

[ Voor 4% gewijzigd door Cadezo op 05-04-2009 23:38 ]

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Hangt er vanaf wat je onredelijk vind, ik heb een e-mail, of brief, wil ik even vanaf zijn, gekregen met de mogelijkheid om het abonnement op te zeggen via brief of fax, via de opzeg service van HCC. Het betrof hier overigens meerdere abonnementen op bladen van de IDG. Na het sturen van een fax, zijn alle abonnementen ook netjes beeindigd. Als jou het bericht van HCC niet heeft bereikt kan ik het met je eens zijn.

• Ad-
Dank voor je reactie Cadezo.
Ja, ik heb rechtsbijstandsverzekering, maar volgens mij zit er een bodembedrag aan van 200 euro.
Het incasso bureau vraagt nu 115 euro.

Ik zal eens bellen, indien nodig inderdaad aangetekend schrijven, naar:
Klantenservice IDG Nederland
Postbus 5446
2000 GK Haarlem
www.idg.nl/abonnementen

Telefoonnummer: 023 5461133

@K.
Tja, je kunt de zaak inderdaad van verschillende kanten bekijken,
en bij andere conclusies komen van wat redelijk is.
Het voorbeeldje van de provider vind ik wel aardig: ik ben ook ooit van Ben naar T-mobile gegaan, en voel me ondertussen T-mobile klant.
Maar het gaat het om het splitsen van een service in drie verschillende:
1. nu moet ik wel HCC toegang in jaarbeurs Utrecht betalen (zat er altijd bij in),
2. behouden van lidmaatschap (kost nogal wat voor wat ze bieden),
3. én de prijs van het blad alleen al gaat omhoog(is duurder dan het lidmaatschap was),
Alles opgeteld wordt het me een beetje teveel allemaal.

Of vind je het redelijk dat ik nu óók een deurwaarder uit Utrecht jaarbeurs achter mijn broek aan zou krijgen, ook al ga ik niet naar de jaarbeurs toe, omdat ze dat abonnement van HCC hebben overgenomen ? :+
De vergelijking gaat een beetje mank, ik weet het, maar het is wel mijn gevoel in elk geval.

• Ad-
Update:
daarnet naar klantenservice van IDG gebeld, en (uiteraard beleefd) gemeld dat ik HCC en IDG altijd als één partij heb gezien.
Ik was een klant bij HCC van het eerste uur, en héb nooit zo op die splitsing gelet.
Nou ja, de dame die me, ook heel beleefd, hielp zei dat ze dan-wel-een-kleertje een uitzondering wilde maken,
en mij zou afmelden, ook bij het incassobureau.

Misschien was de E-mail die ik gisteravond had verzonden van invloed: dat weet ik niet.

Abonnement had ik inderdaad vóór 1 oktober af moeten zeggen.

Op deze manier vind ik het netjes afgehandeld.

Het enige wat overblijft is dat je dus bij een willekeurig abonnement op je hoede moet blijven, en dat vind ik wel jammer.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien voortaan niet zo'n stijfkop zijn en zodra je merkt dat je iets krijgt waar je niet voor betaald gewoon even een mailtje sturen of even bellen? Terecht dat je dit soort gezeur dan krijgt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1